Christen eagle van Potensky

• Topicstarter Topicstarter dentompie
  • Startdatum Startdatum
D

dentompie

Guest
Hallo,

overlaatst kocht ik de christen eagle van potensky (zie: http://www.potensky.cz/ChristenEaglean.htm )

Deze bevat standaard een speed 300 motor. Het is een leuk vliegertje dat goed vliegt, maar volgens de "doos" zou hij moeten kunnen "prop-hangen" en dergelijke. Helaas heeft mijn exemplaar daarvoor te weinig kracht (7xAAA 800mAh)...

Heeft iemand nog dit vliegertje?

Gooi die 7 AAA cellen er eens uit en zet er een passend lipo pakketje in en eens kijken wat hij dan ineens allemaal kan doen.

Ik denk ook dat als je in deze kist een lipopakketje zet dat het dan een heel ander verhaal word.

Ikzelf vlieg zo nu en dan met een Cobra van Potensky, kwaliteit van de bouwdoos is goed bij Potensky, alleen de bijgeleverde vertraging/prop vind ik iets aan de fragiele kant.

Bedankt voor de tip.

Maar nu werk ik met 7 cellen (8.4 V); indien ik 2lipo's zou steken, zou ik maar aan 7.4V geraken (De regelaar gaat maar tot 7 cellen, dus ik denk dat 3 lipo's steken niet echt aan te raden is).
De vraag is dus nog steeds ofdat die lipo's dan wel meer kracht zouden kunnen geven....

Tom

3 lipo's is voor motor en regelaar misschien wel wat teveel van het goede. Ik denk dat de regelaar dat niet zou overleven idd.

2 Lipo's moet wel goed gaan, je hebt misschien niet veel winst qua voltage maar... wel een gewichtsbesparing. Ik weet niet wat jouw 7 cellen pakket weegt maar mijn kokams 2s1p 1500 pakket weegt 70 gram.

Wel ja dat scheelt dan een goede 20 gram, wat nu ook weer zo significant is (evenveel als de wieletjes). Ik veronderstel dat het ligt aan het feit dat die AAA-tjes niet veel ampères kunnen leveren.

ho wacht eens, welke cellen gebruik je nu precies, en wat ook belangrijk is wat is het vlieggewicht van dit model zoals jij het nu hebt.

Onze Ultimate's zijn allemaal rond de 250 gram maximaal, en die vliegen heel goed met een speed 300 en een 5:1 of 6:1 vertraging op 3 cellen kokam 350. Zelfs prophangen is dan mogelijk.

Doordat Potensky bij z'n bouwdozen een motor met regelaar bijleverd, met onbekende specificaties... heb ik ervoor gekozen om met (de aanbevolen) 2s1p pakketten te werken, misschien kan t ook met 3 cellen maar dat heb ik niet aangedurft.

Back