hoi, ik kom mischien niet uit leiden , maar mischien kan ik je wel van antwoord dienen.?
de uitleg die ik geef is mijn werkwijze, anderen doet dit mischien anders, maar lukt toch altijd zo.
eerst en vooral, chroom spuit ik altijd laatst, maar laat ons er van uit gaan voor een full chroom body.
-de body uitwassen met methanol
-dan de spuitbus goed schudden en spuiten bij minimum 15 gr aden omgevingstemp.
-zeer dunne lagen spuiten, kan oplopen tot 20 lagen.
-dunne lagen blijven spuiten totdat de body ondoorzichtig word als je naar een lichtpunt kijkt door de body
-ik droog mijn lagen elke keer met de haardroger, dan zie je zo de chroom lekker drogen.
- daarna spuit ik het geheel af met smoke.
-voila , chroom is gespoten en schokproof
bij benzine wagens spuit iik nog eens extra af met paintvarnish, uiteraard spreek ik hier over de verven van rc car colours, deze chroom, wanneer goed aangebracht, laat niet los , ook niet bij harde impact.
zelfde werkwijze voor kleine oppervlakken met de airbrush!
hopelijk ben je hier iets mee
mvg peter