Chrome tape/folie

Hallo,

Ik ben een chrome zonneklep aan het maken voor me Scania, ik heb heb hiervoor "bare metal foil" gebruikt van 0,012mm dik. Het probleem is denk ik dat het folie een beetje te dun is en daarom krijg ik de lucht er niet mooi uit en heb ik allemaal strepen in me zonneklep. Niet echt de bedoel maar weet iemand misschien wat dikkere folie die je goed glad kan stijken ook om een bocht. Of heeft iemand misschien wat tip en wat ervaring hiermee?

Gr Sander

Folie moet je op brengen met " ontspant " water .

Dat is water waar een beetje afwasmiddel in zit . ;)
(3 druppels op 1 liter water)

Je spuit het water op het te bespannen deel en legt de folie er op .

Het water (met de lucht) wrijf je er met een oud bankpasje onder uit .

Na 24 uur zit de folie net zo als of je die droog op ge plakt hebt .

Mvg Johan

folie

hoi
ik heb ze het op de club zien doen met een afwasteiltje en een folie voor de vliegtuigen en het was chroom en glom tegen je op als een gek,
maar ga me niet vragen wat het merk was,dan moet je bij een rc vliegtuig winkel zijn,of op forum onder vliegtuigen rondkijken/vragen,
mvg markioo

Chrom folie krijg je ook in de bouwmarkt bij de glaswol afdeling .
Word gebruikt om van de alufoliekant de naden dicht te plakken . ;)

Mvg Johan

folie

das alu tape,daar werk ik mn brandstoftanks mee af,
zorg wel dat de naad aan de chassis kant zit en rondom kan je hem onder de bevestigingsbanden weg gewerkt worden,en hier geen water bij gebruiken maar een zachte doek om aan te drukken,niet met je nagels want je drukt er zo een kras in,
en als het niet de eerste keer lukt haal je het er af en doe je het opnieuw
het kost een drol zo een rol,rijmt ook nog,
veel plakplezier mvg markioo

Ik ga van het weekend de zonneklep eerst nog even iets beter afwerken en passen op de truck en dan weer het folie of tape doen, jullie horen het wel!

das alu tape,daar werk ik mn brandstoftanks mee af,
zorg wel dat de naad aan de chassis kant zit en rondom kan je hem onder de bevestigingsbanden weg gewerkt worden,en hier geen water bij gebruiken maar een zachte doek om aan te drukken,niet met je nagels want je drukt er zo een kras in,
en als het niet de eerste keer lukt haal je het er af en doe je het opnieuw
het kost een drol zo een rol,rijmt ook nog,
veel plakplezier mvg markioo

hmm aparte bouwmarkt het kost je een drol? :P waar is dat.. heb nog wel wat drollen in de aanbieding voor hem ;) van de hond dan he.

Maar strepen krijg je meestal doordat je te hard drukt op het folie. gebruik het liefst zo;n hard rubberen strijker. een bankpas is te hard en maakt snel krassen.

Back