Chroom van velgen verwijderen + matzwart spuiten

Hallo,

Ik had nog oude velgen liggen van mijn Jato 3.3. Ik verveelde me, dus ik dacht ze matzwart te spuiten.
Dit zou niet zo'n probleem zijn, alleen weet ik niet hoe ik het 'chroom' moet verwijderen van de velg..?

Als het chroom verwijderd is, hoeveel laagjes zwart zou ik ze dan moeten spuiten?

(Sorry als het een beetje onnozele vragen zijn, dit is pas de eerste keer dat ik iets spuit)

Alvast bedankt,
Robert

gewoon dof en glad schuren met schuurpapier 400.
dan je banden goed afplakken en een dun laagje verf er op zetten.
dit net zo vaak doen tot de velgjes naar je zin zijn.

Ik had ergens op het internet gelezen dat je de velgen in een of andere vloeistof kon stoppen, dan heb je geen gedoe met schuurpapier meer.

Weet iemand misschien hoe dit gedaan moet worden?:mrgreen:

Nee helaas niet maar schuren met goed fijn schuurpapier of staalwol werkt ook goed.
Daarna gewoon rustig en niet overhaast de lagen over elkaar heen spuiten met tussenpozen van een minuut of 5.
Doe je het te snel krijg je druipers of gaat de verf lopen.
Ik heb gister mijn minibike toevallig matzwart gespoten en het resultaat mag er zijn met deze manier van spuiten.

mvg,

Dirk van Raalte

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, nu weet ik hoe het chroom eraf moet.
Maar als ik ze marzwart wil spuiten, moet er eerst een grondverf of primer op..?:mrgreen:

primen, heel dun, en dan egwoon heel dun laagje zwart erop, zodra het neit meer doorzichtig is, na 2 a 3 lagen max, laten drogen voor een paar dagen.. ander scheurt de verf onder het rijden los..

Chroom verdwijnt, waar chloor verschijnt.

Gewoon de velgen een paar minuten laten zwemmen in bleekwater, dan is het chroom er zo af. Ook de gele onderlaag krijg je hiermee weg.

Daarna goed spoelen en drogen, iets opruwen, dan kunststofprimer en je kleurlaag. Eventueel blanke lak (glans of mat).

Een nachtje in de MUSCLE ovenreiniger.... Gewoon velgen in een plastic doen. Wat reiniger erbij. Zak dichtbinden... en wachten. Ligt er een beetje aan hoe stevig het chroom is, anders iets langer laten liggen. Doet wonderen. Goed daarna met zeepsop wassen en spoelen..... en spuiten maar.

Laatst bewerkt:

Gewoon de velgen een paar minuten laten zwemmen in bleekwater, dan is het chroom er zo af. Ook de gele onderlaag krijg je hiermee weg.

Daarna goed spoelen en drogen, iets opruwen, dan kunststofprimer en je kleurlaag. Eventueel blanke lak (glans of mat).

Dit zal ik bij de andere 2 velgen proberen, waarbij het chroom er nog af moet;)

Maar wat is bleekwater eigenlijk?:mrgreen:
Ik heb me flink gehaast rond 11:30 uur toen ik mijn reactie op jou bericht stuurde. Dus bij deze de vraag:mrgreen:

Maar wat is bleekwater eigenlijk?:mrgreen:
Ik heb me flink gehaast rond 11:30 uur toen ik mijn reactie op jou bericht stuurde. Dus bij deze de vraag:mrgreen:

Zooi in (meestal) gele flessen waarmee je je wc schoonmaakt. Niet op kleren laten komen want dat laat witte vlekken na (bleekt kleur weg)

Maar na deze vraag wil ik jouw wc niet meer zien :mrgreen:

Back