CIAM bijeenkomst eind maart - stemadvies

Discussie in 'F3B' gestart door roberth, 15 mrt 2009.

  1. roberth

    roberth

    Lid geworden:
    13 sep 2005
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Beuningen, GLD
    Een KNVvL delegatie onder leiding van Peter Keim is op 25 en 26 maart bij de CIAM meeting in Lausanne. In deze meeting wordt een aantal voorstellen besproken voor aanpassing van (internationale) wedstrijdreglementen - voor F3B en voor alle andere FAI/CIAM wedstrijdklassen.

    Deze voorstellen staan op de FAI/CIAM website, zie:

    2009: Bureau/Plenary; Lausanne (Switzerland); 25-28 March | FAI Aeromodelling Commission - CIAM

    We willen Peter graag een standpunt per voorstel meegeven vanuit de groep actieve wedstrijdvliegers. Zie hieronder het voorlopige standpunt voor alle voorstellen die van belang zijn voor RB-Zweef. Het is wat moeilijk leesbaar omdat ons forum geen tabelopmaak toestaat. Per onderwerp staat het land wat het voorstel heeft ingediend, het onderwerp en ons voorlopig stemadvies met een korte toelichting.

    We stellen commentaar hierop vanuit actieve wedstrijdvliegers zeer op prijs - graag reageren via dit forum.

    Bedankt,

    Robert Hermans
    --------

    De relevante voorstellen voor F3B zijn met name 64 tot en met 89.

    --------

    Voorlopig standpunt Subcommissie RB-Zweef - KNVvL
    ------
    #-#-section-paragraaf-indiener-onderwerp-- Voorlopig standpunt -Toelichting
    -------

    1-a-4A-A.2.1.1-Canada-voting-Ja-Enkel procedureel

    8-b--B.2.4-F6 working group-WAG-Ja-Opnemen WAG

    12-f--B.5.3-Bureau-entries-Ja-Beperken deelname

    15-i--B.11-Bureau-transmitters-Nee-Vind deze regel nogal overdreven - zie het probleem niet

    16-j--B.11-Bureau-transmitters-Nee-Vind deze regel nogal overdreven - zie het probleem niet

    22-c--annex 1.2-Duitsland-events-Ja-Viking race als WC - prima

    64-a--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Nee-Frequentiescheiding is helaas nog nodig - zeker bij speed. Wachten op doorbraak 2.4GHZ

    65-b--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Ja-Drie modellen - markeren

    66-c--5.3.1.3-Duitsland-charactaristics-Ja-Drie frequenties voor wedstrijden

    67-d--5.3.1.4-Duitsland-competitors-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven

    68-e--5.3.1.4-UK-competitors-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven

    69-f--5.3.1.7-Belgie-cancellation-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker

    70-g--5.3.1.8 b-Duitsland-organisation-Nee-Indeling voor speed in kleine groepjes maakt organizatie moeilijker

    71-h--5.3.1.8-UK-groups-Nee-Opnieuw vliegen speed bij regen - te veel gedoe

    72-i--5.3.1.9-Belgie-organisation-Ja-OK - ofschoon ik het probleem niet zo zie

    73-j--5.3.1.10-Belgie-safety rules-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker

    74-k--5.3.1.10-Duitsland-safety rules-Nee-Te complex - ik vind het Belgische voorstel beter

    75-l--5.3.2.2-Duitsland-launching-Ja-OK - ofschoon ik het probleem niet zo zie

    76-m--5.3.2.2-Belgie-launching-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker

    77-n--5.3.2.2-Duitsland-launching-Nee-Ik vind het Belgische voorstel beter

    78-o--5.3.2.2-Duitsland-launching-Nee-Verplichting helper bij keerrol - ten nadele van kleinere teams - moeilijk te handhaven

    79-p--5.3.2.2-UK-launching-Ja-Prima - geen gesleep met accus

    80-q--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-Logisch - neus door het rak is inderdaad niet te zien

    81-r--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-

    82-s--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-Ofschoon ik niet precies weet wat safety plane is

    83-t--5.3.2.4-Duitsland-distance-Ja-

    84-u--5.3.2.4-UK-distance-Ja-

    85-v--5.3.2.5-UK-speed-Ja-

    86-w--5.3.2.5-Belgie-speed-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker

    87-x--5.3.2.5-Duitsland-speed-Nee-strijdig met Belgische voorstellen voor penalties

    88-y--5.3.2.5 h-Duitsland-speed-Nee-strijdig met Belgische voorstellen voor penalties

    89-z--5.3.2.5-UK-speed-Ja-Dezelfde penalty bij overtreding - dit is duidelijker

    90-aa--5.6.10.10-Tsjechie-scoring-Ja-Enkel verduidelijking

    91-ab--5.6.10.11-Tsjechie-scoring-Ja-Enkel verduidelijking

    92-ac--5.7.6.2-Duitsland-landing-Ja-Enkel verduidelijking

    93-ad--5.7.7-Duitsland-flight time-Ja-Enkel verduidelijking

    94-ae--5.7.11.3-Duitsland-task C-Nee-Nadelig voor deelnemers met maar een wedstrijdmodel

    95-af--5.7.11.4-Nederland-task D-Ja-Nederlands voorstel - daar zijn we dus voor

    96-ag--5.7.11.5-Nederland-task E-Ja-Nederlands voorstel - daar zijn we dus voor

    130-j---F6 working group-selection-Ja-Selectie methode voor WAG

    133-m--6.4.1-F6 working group-re-number-Ja-Enkel verduidelijking

    134-n--6.4.2-F6 working group-re-number-Ja-Enkel verduidelijking

    135-o--6.4.3-F6 working group-flying field-Ja-Enkel verduidelijking

    136-p--6.4.5-F6 working group-flight time-Ja-Enkel verduidelijking

    137-q--6.4.6-F6 working group-rounds-Ja-Enkel verduidelijking

    138-r--6.4.7-F6 working group-fly-off-Ja-Enkel verduidelijking

    139-s--6.4.8-F6 working group-winner-Ja-Enkel verduidelijking

    140-t--6.4.9-F6 working group-tasks-Ja-Enkel verduidelijking
     

Deel Deze Pagina