circuit rijders uit amersfoort?

Hoi,

Zijn er mensen uit of rondom amersfoort die op een rc circuit wedstrijden rijden of regelmatig een onroad baan bezoeken.

Ik ben benieuwd welk circuit en waarom daar.

Met vriendelijke groet,
jeroen

Amersfoort.....

AMCA- Apeldoorn
RACO 2000 - Utrecht

En als het om 1:10 gaat kan je ook naar Lelystad

Goedemorgen,

dat zijn inderdaad de 3 opties.

eigenlijk is het mooie dat ik nog helemaal niks rijd, althans geen klasse, dit is puur ter orientatie. Dus het kan nog alle kanten op, alleen onroad staat vast.

Ik had eigenlijk gehoopt dat er iemand uit omgeving amersfoort zou reageren.

Ik rijdt af en toe op straat met een standaard LRP Shark (1:18 ) en in mijn vitrine kast heb ik een Tamiya Golf Rabbit +-1980 (1:12) staan waar ik dus niet mee rij.

Ik wil er eigenlijk wel iets anders bij en het dan ook wat serieuser aanpakken. In de omgeving is weinig plek om goed onroad te kunnen rijden en bij een club is misschien wel zo gezellig.

Jeroen

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

dat zijn inderdaad de 3 opties.

hi jeroen,

een paar honderd meter voorbij de ikea ligt best wel wat maagdelijk asfalt. Ik heb er een mooi offroad parcourtje ontdekt voor mijn e-revo ;-)

ajuus
emiel
amersfoort-noord ;-)

hi jeroen,

een paar honderd meter voorbij de ikea ligt best wel wat maagdelijk asfalt. Ik heb er een mooi offroad parcourtje ontdekt voor mijn e-revo ;-)

ajuus
emiel
amersfoort-noord ;-)

Daar kom ik ook nog wel eens zo nu en dan (met ook een E-revo) inderdaad een heel mooi stuk.

Groeten,
Sander

Eyy, Ik kom uit Leusden en ook ik ben nog wel eens achter de ikea te vinden.
Om mijn rustler en rally uit te laten.
Ik heb er ook vaak aan gedacht om bij een club te gaan kijken/rijden.
Alleen om eerlijk te zijn, heb ik niet echt veel zin om voor mijn hobby (1 a 1,5 uur) 20 a 30 minuten in de auto te zitten :oops: . En ik ben dan ook nog niet zo'n behendig bestuurder :p ...

Maar als ik moest kiezen lijkt mij Apeldoorn een leuke baan..

Grappig dat meer mensen daar rijden bij de ikea. Ik zie er ook wel eens andere mensen rijden, maar dat het zo bekend is wist ik niet :p. Alleen jammer dat er putten in de weg zitten voor als je on-road rijdt.
Btw, mijn filmpje is er ook gemaakt :D.

Ja en op dat stukje offroad (tegen de geluidswal aan) lag vorig weekend een hele flinke plas! Die ik niet had gezien.... Plons daar stond me rustler in het water. Kon er niet bij, ook niet met stok (zonder nat te worden dan he) bij. :hammer: Hmmzz dan maar het gas erop proberen: neus komt omhoog, achterwielen beginnen te spinnen als een malle, spray tot anderhalve meter hoog! Maaruh als een draagvleugelboot kwam hij zo weer de plas uitzetten! :thumbsup: En spurte met vol vermogen weer verder. :worship:

Apeldoorn, is een mooie baan, 45 minuten rijden, alleen als je geen lid bent ben je aangewezen op de aanwezigheid van iemand van het bestuur om te kunnen rijden.

Utrecht, is ook een leuke baan, zowel onroad als off road, is aan te rijden in een goeie 30 minuten. Elk weekend wel iemand aanwezig van de club om te kunnen rijden.

Deze banen zijn voor 10Euro's per dagpas.

Ik zelf ga meestal naar Heemstede is iets verder rijden, 1uur als je geluk hebt, deze baan is op woensdag en vrijdag avond geopend voor gast rijders tegen een schappelijke prijs, is s'avonds wel alleen voor electra, geen brandstof na ik meen 1700 uur ivm geluid.
( sinds kort ook een 1:10 off road baan, is nog in aanbouw)

Kwam vroeger ook nog wel een bij de Ikea of omstreken, maar sinds ik op circuits rij is de uitdaging VEEL groter dan een beetje door het zand of over het asfalt te rossen.

En over het verhaal dat je geen ervaring hebt, moet je niet te veel drukte over maken. Als je op een club/baan/circuit gaat rijden is er altijd wel een moment dat het even rustig is en dan kun je je rondjes rijden, iedereen heeft het moeten leren, en de snellere betere rijders zullen echt wel om je heen gaan, maar hebben dit ook moeten leren, die gave is tot nu toe bij niemand aangeboren en zij hebben het toch ook moeten leren.

Mijn ervaring is dat als je eenmaal op het circuit heb gereden on-road of off-road dat je eigenlijk niet meer op straat gaat rijden, in verhouding rij je op een baan minder schade dan op een open veld.

Ook een optie wanneer je wilt kun je wanneer je lid bent van de MACH vragen om een begeleider om je wegwijs te maken met het circuit en je auto.

Was nog niet op de hoogte van dit systeem. Wordt zo wel heel aantrekkelijk om gebruik te gaan maken van de baan.

Elke nieuwe rijder lijkt mij zeer welkom, op welke baan dan ook.

Ha, zie daar een mannetje bij die dijk die volgens mij aan het rijden is ;-)

Maar even vrouwtje vragen of ze morgen naar de Ikea wil ;-)

Ziet er leuk uit, divers, heuveltjes, platte stukken etc...

Ik rijd meestal op het asfalt. maar dat komt omdat ik voorheen nog geen off-road had.
maar voor vele vormen van modelbouw is dat stuk grond geschikt. Zie er ook wel eens vliegtuigen of heli's, en heb er voor het eerst auto gereden :rolling:. In een oude panda zonder demper :p.

Back