Cirrus F5J Reichard Modellbau

Zou het kunnen dat je vlieggewicht 1614 gram moet zijn ?
Volgende week wordt die van mij ook thuisbezort. Ik heb veel aanwijzingen gezien en gelezen in dit draadje en hoop hem nog voor de 29e vliegend te hebben. Kwetsbaar bij een verkeerde landing maar verder goed vliegend.

Frans hij is niet kwetsbaar bij het landen sterker nog hij land als een oudwijf je moet alleen niet recht op de neus zetten :rolleyes:.

Wat betreft het vlieggewicht ging ik en met mij velen ervan uit dat hoe lichter hoe beter alleen komen we er langzaam achter ook al bij bij DLG's dat iets meer niet perse minder hoeft te zijn. Maar goed ik blijf bij het bouwen wel op de grammetjes letten dan liever ballast toevoegen.

Ik krijg PB'tjes waar ik hem besteld heb nou bij Reichard zelf hij is goedkoper en sneller leverbaar 's maandag besteld geld met paypal overgeboekt en woensdags al thuis met GLS.

gisteren avond nuttige ballast toegevoegd en een Sbec voorziening erin gezet en de Bec van de regelaar geëlimineerd. De ESC had een bec van 3A wat krap is en nu ik toch gewicht moest toevoegen de een SBEC 8A erin met accu.
Vanmorgen ook even probeert en met windje 4 loopt hij nog steeds lekker daar ik bij mijn Supra toch wat ballast heb moeten toevoegen.

Dan is ballast je beste vriend ;)

Kwam deze mooie knaller net tegen in de nieuwste FMT
Miss te voor de cirrus.
Van Florian Schambeck

klapptriebwerk.de

DD1BB10D-DD03-4115-80E4-2D378581B97B-1107-00000178C716CBD4.jpg

Lyckele

Ik zie dat er weer een paar mooi zwevers zijn bijgekomen voor het F5J gebeuren. Wel toevallig dat je supra op 1674 gram zit. Gisteren en vandaag mijn pike perfection ingevlogen. Deze zit op 1670 gram. De Cirrus is trouwens ook niet te versmaden.
Neem je ook wat van die mooie F5J stickertjes mee Robert??
Tot in Swalmen.

Ik ben even benieuwd naar jullie motor looptijd en icm wat voor accu?

Grt Lyckele

Dat is makkelijk 30 seconden;):D:rolleyes:

Nu even zonder gein ik heb nu 6 starts van 30 seconden gemaakt met mijn 1800 Mah hij was toen niet leeg ik denk dat er nog 1 á 2 starts in zaten.
Ik vlieg altijd op de logger dus die schakelt na 30 seconden uit.

Ok dat is mooi om te weten. Ik haal 6 starts op
een accu (3cel 1800 mah) en dan moet ik de accu wisselen.

Dus dat is dus vrij normaal.

Grt Lyckele

Vanmiddag weer eens gevlogen met de Cirrus en met de buien wind vlaggen van
een dikke kracht 5 en hij had er totaal geen moeite mee.
Voor de rest super lekker gevlogen bij een start van 127,3 meter toch nog ruim 8 minuten kunnen vliegen ik begin steeds meer schik van het model te krijgen.

Dat klinkt goed Robert. Ik heb mijn SSL 50 gram lichter gemaakt. ontvanger accu is nu een eneloop 800 en kan ik een 3cel 2200 gram kwijt.

Lyckele

Gisteren samen met een SSL gevlogen die had een 1800 accu met BEC hellaas konden we niet makkelijk bij de ontvanger om een logger te plaatsen maar die wou ook wel mocht ook wel met een 20x13 prop

Wil niet je draadje vervuilen maar weet jij de setup die je collega vlieger gebruikt in zn SSL?
Ben ik wel benieuwd naar ;)

Het klopt dat je niet makkelijk bij de ontvanger kan. ik heb er een accuplaat in zitten die ik kan verschuiven om zo met het zwaartepunt te schuiven,
daarop zit de Lipo, ontvanger accu en ontvanger zelf

Lyckele

Back