Gefeliciteerd Frans welkom bij de club
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Servo's zijn binnen
Heb vanochtend 1 vleugel helft volledig klaar gemaakt
Hoop deze week andere kant ook klaar te krijgen.
Meschien maiden in oudenbosch wie weet
Gister heb ik alle naden dichtgemaakt met afdichttape van Graupner en vandaag ben ik eens gaan experimenteren met het zwaartepunt. Ik doe dat vliegend, de opgaves van fabrikanten zeggen mij niet zoveel. Hooguit een uitgangspunt.Tips voor navolgers : ga van een CG uit van 90 tot hooguit 100 mm vanaf de voorzijde van de vleugel. Voorgeschreven was: 110 tot 120 mm.
Het NH F3J profiel doet vreemd. Verplaats je het zwaartepunt naar achteren dan nemen de prestaties af. Goedmoedig als die is merk je daar erg weinig van alleen de vliegtijd wordt duidelijk korter.
Mijn gewicht uit de doos was al 1400 gram. Ik ben benieuwt naar jou vlieggewicht.
In het begin vloog ik met een 2400 mAh lipo en aan het eind van de middag met een 1350 mAh lipo. Dat is ongeveer drie weken terug geweest. Ik had sterk de indruk dat de vluchttijden daardoor met ca. 30% terug liepen.
Vandaag de Gracia gevlogen. Had die het zaterdag maar zo mooi gedaan. Jij en ik moetsen leren dat als je een rolroer servo mist dat je dan moet uitwijken naar een reseve toestel.