Accu's bij bestellen Jaap.
lekker hè met zo'n nieuwe kist vliegen
Zeker als het ook nog eens lekker weer is en je tegelijkertijd weet dat je binnenkort voor het echie mee mag doen 8O
Morgen heb ik nog maar een middagje vrij genomen om de mijne wat meer in mijn vingers te krijgen..
Heeeeeerlijk!!
Addicts
Nou, gezien ik echt addict ben momenteel, vandaag de Mandarin weer uit het folie getrokken. 4 vluchten gedaan. En TEEEEEEEERRRRIINGGG wat ging dat mooi dit keer!
Eerste vlucht. Gelijk dik in de thermiek. De kist geeft waanzinnig mooi de thermiek aan door eerst iets op te liften, en vervolgens het staartje er achteraan te zwiepen. Precies zoals Arjan vertelde een paar weken terug. Geweldig om te zien! Stijgen ging mooi, wel moeite met zichtbaarheid, wat deels aan mijn ogen licht, en deels aan de blauwe lucht. Maargoed, de kleppen af en toe vol open om wat metertjes te dumpen, en vervolgens weer net zo hard omhoog te gaan!
Even voor mijn idee, ik moet de vluchttijd toch meten na de eerste 30 seconden? Of tellen de 30 sec motorloop nu mee voor de totale 10 minuten??? Anyway, touchdown op de 10e minuut binnen doellandingsveld

Mijn 10 minuten ontmaagding is een feit! En het had veeeeeel langer gekund! Voelt toch raar om de kleppen te trekken als je net zo lekker bezig bent.. Maargoed, ik was f5j aan het trainen hê.
Tweede vlucht, ik dacht, ik start wat lager (180m), gelijk BAM, afgestraft, geen stijgen gevonden, dus daar hebben we het niet meer over.
Derde vlucht. Starten.. KAK vergeten de timer te resetten. Nouja, toch maar tijdens de vlucht gereset en de 'nieuwe' 10 minuten vol gevlogen. Een te lange vlucht dus, maar voor de oefening voor timing wel prima uitgevoerd. Zelfs heel vet, ik dacht te moeten landen, tot ik mooi laag een bel vond. Mooi uitgevlogen met behulp van goed sturen en concentratie!
Vierde vlucht, volgens 't boekje
Allemaal geland op de 10e minuut, binnen doellandingsveld. Man wat gaaf. Nu is dit weer natuurlijk geweldig mooi, en ik weet dat ik met meer wind veel meer moeite heb met inschatten landing. Dus nu 'hopen op iets meer wind' 8O
Ik is blij
p.s. hoop dat iemand me uitlegt hoe het nu zit qua timing:
30sec motor, daarna beginnen de 10 minuten te lopen.
of
30sec motor, daarna beginnen de 9,5 minuten te lopen.
Verwarring ontstaan door de timer van Arjan, die geeft een totale tijd van 10minuut en 30 sec, terwijl de f5j.nl site in de banner zegt, 30 sec motorloop en 570sec werktijd....