Cirrus of Manderin?

8O NEEE!!!!

dat is mijn vrees ... je wilt zoveel mogelijk vliegen en daarmee het risico dat je schade vliegt voor je aan de bak kan ....

Zo op basis van de foto's lijkt het met een uurtje of wat te fixen als dit de enige schade is, niet leuk maar volgens mij geen reden om iets te moeten missen

Bob

Ik heb bij die van mij al vóór het zo ver kwam een plaatje triplex 1,5mm bovenop ge-epoxied. Dan kunnen die moertjes niet omhoog en wordt de belasting verdeeld. Werkt uitstekend.
(ooit had ik het plan het netjes af te werken maar daar komt het steeds niet van, als de vleugel er op zit zie je er ook niks van :-) )

140313_Cirrus_zps4a2337ec.jpg

Ik denk dat je jouw romp gewoon met secondelijm kunt repareren, plaatje bovenop en klaar. Afwerken naar keuze hihi

Met de neus íets te hard in de grond,viel eigenlijk wel mee. Vleugels geen schade,schijnt vaker voor te komen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind de oplossing van Arjan super.

zaakje met secondelijm fixeren (of grotere breuk gelijk met epoxy verlijmen), opschuren en waarnodig met glas en 24h epoxy bekleden.

en dan kan je Arjan zn oplossing toepassen.

Nylon breekboutjes zou ook moeten helpen om schade aan je romp te voorkomen. Alleen voorkomt dat niet dat de moertjes er naar boven uitgetrokken worden, wat ook gebeurt als je de boutjes vast draait.

Gaan een epoxyplaat frezen ,breukjes lijmen met CA en van binnen een glasmatje er tegen aan epoxyen. Alleen de buitenkant ?

Gaan een epoxyplaat frezen ,breukjes lijmen met CA en van binnen een glasmatje er tegen aan epoxyen. Alleen de buitenkant ?

Zou beide doen, binnen en buiten. maar alleen de zaak fixeren met epoxy en echt lijmen met epoxy.

Nieuwe afdekplaat/vleugelzadel is getekend. Die kan gefreesd worden. Op de mijne komt ie ook als voorzorgsmaatregel.

aheqy8y6.jpg

Zo, de boel is gefreesd en past mooi! Een hele verbetering qua sterkte zo lijkt me. De boel mooi verlijmen en klaar!

a4ebe7eb.jpg

- hoogte-aftrek: de maximale hoogte tussen het moment dat je de motor start en 10 seconden nadat je de motor uit zet is je starthoogte. Tot 200 meter krijg je 9,5 punten per meter aftrek; vanaf 200 meter is dat 3 punten per meter. Starten op 220 meter levert dus 200*0,5 + 20*3=160 punten aftrek. Starten op 150 meter levert 150*0,5=75 punten aftrek.

Sorry Arjan, hier staat denk ik een tiepvautje: 9,5 punten per meter aftrek, moet zijn 0,5 punten per meter aftrek.
Je berekening is wel goed

wat een heerlijk dagje vandaag weer!

Eerste vlucht vd dag: (09min58sec met mooie landing)

Wat gaaf! En mn starthoogtes begin ik ook beter onder controle te krijgen.

Laatste vlucht ging het hard naar beneden, maar op de laatste bocht naar final merkte ik wat nul/stijgen op. Toch gaaf om op 40 meter hoogte nog bijna 2 minuten door te ploeteren. Concentreren op goed vliegen, geen fouten maken. Erg leuk! De 10 minuten niet gehaald, maar toch wat extra punten gepakt.

Zo de romp is weer gerepareerd,met dank aan Terence en Jaap!
du8egase.jpg

emy9yryq.jpg

Nu bezig het rompje weert te herstellen,ze staat nu in de grondlak
ege6ejyd.jpg

tu6ybuze.jpg

Nog afspuiten met hoogglans en dan kan de electronica er weer in.

En ze is weer klaar voor haar re-maiden

Spuitwerk en poetsen is klaar.
Nu weer de elektrische componenten erin en opnieuw uitwegen.
2ahatu8a.jpg

Back