Cirrus of Manderin?

Mijn fout, begreep de context verkeert. Ging over de elektra.
Ik ga de Mandarin gewoon bestellen vandaag.

Rob

Hallo Rob , Even voor alle duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen.

Onderstaand het bericht dat Juun Albers op de datum 3 februari 2014 Schreef :

Quote :j.albers schreef op ; 3 februari 2014, 13:23 -- zie in dit topic bericht nr: #328

Nog een nieuwtje: ik heb van Reichard gehoord dat ze deze maand een volglas model uitbrengen.
Verdere details ken ik niet;
site in de gaten houden dus.
--Juun Albers

Op de site heb ik zelf , onder NEWS , nog steeds niets kunnen ontdekken over een opvolger van de Manderin of een nieuwe Vol Glas model.

Dat daar bij "Reichard "steeds nieuwe ontwikkelingen zijn geloof ik graag.
Maar voorlopig zie ik niets.
En op de PB met vraag aan J Albers , heb ook nog niets gehoord?

Ik heb alleen in dit topic gelezen , van Adrie , dat Juun al druk aan het vliegen is met zijn nieuwe Electra en de nieuwste Snoek -Pike 1300- komt er ook nog aan.

Dus met 40 of 50 jaar modelvlieg ervaring heeft ie geen excuus meer.
Ben wel een beetje jaloers , grapje.

En wat ik ook heel leuk vind is , dat die heel veel Eurotour Aut-Ita-Ger-Cz-NL enz. wedstrijden doet , in heel veel landen , mede door zijn verblijf in Oostenrijk.
Vandaar zijn Top-materiaal natuurlijk , ik ga het volgen.
En wens hem veel succes.

Met vriendelijke groet xat

Juun woont redelijk centraal kun je wel zeggen. Voor hem zijn de afstanden veel aantrekkelijker om te rijden dan dat voor ons is. Vanaf hier praat je al gauw over 6, 7, 800 km. Het enigste, tot nu toe, is dat ik en een paar andere piloten uit Ned en Belgie naar Duitsland gaan voor een internationale wedstrijd. Wellicht komen daar volgend jaar nog meer wedstrijden bij.

YEP 60 regelaar

Diverse F5J vliegers, vliegen met een regelaar YEP 60.
Ik heb hiermee een probleempje en hoop dat een van jullie mij kan helpen.
Mijn probleem, ik krijg de rem functie niet actief!
Ik maak gebruik van de programmeerkaart en het geactiveerde ledje brand wel.
Waar gaat het fout?

Groet,
Piet G

Diverse F5J vliegers, vliegen met een regelaar YEP 60.
Ik heb hiermee een probleempje en hoop dat een van jullie mij kan helpen.
Mijn probleem, ik krijg de rem functie niet actief!
Ik maak gebruik van de programmeerkaart en het geactiveerde ledje brand wel.
Waar gaat het fout?

Groet,
Piet G

Hoi Piet.

Gas stick of motorschakelaar in aan positie zetten. Accu aansluiten. Even de eerste tonen afwachten.(programeermode) Daarna krijg je als het goed is de mogelijkheid de rem aan of uit te programeren. Daarna je gasstick of schakelaar terugzetten in de motor uit positie.

Ditzelfde heb ik ook moeten doen om de rem aan te zetten van de YGE regelaar.

Gr: Adrie

Excuus aan Xat en anderen dat ik niet eerder reageerde. Ik was sinds mijn terugkeer uit Hongarije niet in de gelegenheid om het forum te bezoeken.

Een maand geleden vroeg ik mij ook af waar Reichard blijft met zijn aangekondigde volglas model en stuurde ze een berichtje. En kreeg daarop het volgende antwoord:

Hello Juun,
the season starts too early this year, so the new one glider progress is slower..

Dat schiet dus niet echt op, en het seizoen is verloren, vrees ik.

Het klopt hetgeen Adrie schreef dat mijn woonachtig zijn in Oostenrijk grote voordelen biedt t.a.v. het bezoeken van F5J wedstrijden. Maar naar de Oost-Europese landen is het voor mij toch ook nog zo tussen de 400 en 600 km.
Na mijn proefjaar 2013, met low-budget modellen en redelijke resultaten en veel pech, investeer ik dit jaar inderdaad in goede modellen, omdat F5J mij zeer goed bevalt, vooral ook de sfeer in ons team. Topresultaten bereiken we niet; voor ons is voorlopig het eerste doel dat een van ons een keer de fly-off haalt. Hongarije was alvast bedroevend, dus er is nog veel te doen.
Als jullie in Olst vliegen, zijn wij in Pordenone in Italie. We zullen zien.

Groet,
Juun

Hoi Adri,

Bedankt! Ga ik morgen proberen en laat je altijd even horen of het met de knuppel wél gelukt is.
Groet,
Piet

Hoi Adri,

het is gelukt, maar niet met de knuppel functies.
Het probleem zat in de aan- uit positie van de gas knuppel. Toen ik deze d.m.v. de programmeerkaart had aangepast, werkte de rem perfect! Probleem opgelost door iemand die hetzelfde probleem had en dit op internet heeft geplaatst!
Toch bedankt voor je reactie.

Piet.

p.s.
De "Funrise Cup 2014" wordt dit jaar gevlogen op zondag 31 augustus.
Voor meer informatie: info@emvcnieuwkerk.nl

afstelling

Vraagje aan de Madarin vliegers:
Op hoeveel mm stellen jullie bij flaps de roltoeren en flaps, max. naar beneden?
En hoeveel down mixen jullie dan bij?
Deze gegevens staan helaas niet in de manual.
Piet G.

Ik gaf eerder aan dat Ik een Mandarin aan het bestellen ben en daarover met Matej (Reichard) in gesprek ben.
Hij gaf aan dat er een vol glas versie beschikbaar zou komen, maar pas veel later dan origineel gepland (einde seisoen).

Eerder in dit draadje al "gehint" dat er een vol glas versie in aantocht is, en dat blijkt inderdaad zo, alleen later dan gepland.

Dus besloten om dan toch maar met de huidige versie verder te gaan.
Dus Deventer club heeft dan drie Mandarin bezitters ;-)

Rob.

Manderin

Ook mijn Manderin vliegt fantastisch!
Na alles te hebben ingeregeld is het een genot om met deze kist te mogen vliegen.
Een echte aanrader!

Zo, mijn Mandarin heeft net zijn maiden gehad. Wat een heerlijke kist!!!
Na een beetje wennen, trimmen, butterfly test merkte ik dat ze lekker de thermiek aangeeft en ook goed oppakt.
Heb het CG op 110mm, daarbij duikt ze een beetje door bij de 45graden proef. Ik laat het zo, vliegbeeld ziet er prima uit en de thermiek wordt levendig aangegeven.
Ik heb overigens ter versteviging van de staartboom aan onder- en bovenkant een carbon 3x1 mm strip geplakt.
Mijn staart is trouwens rood, ook mooi....

mandarin-1.jpg

mandarin-2.jpg

Heb je ook de rompboot verstevigd waar de vleugelbevestiging op vast zit
aju4uqeh.jpg

Deze scheurt snel uit met alle gevolgen van dien

Back