Cirtix Stock Club Race ESC + 13,5T probleem

BYM

Forum veteraan
Ik hoop dat iemand antwoord weet op de volgende vraag, want ik snap er eventjes niks van :confused:

Ik heb een Speed Passion - Cirtix Stock Club Race Sensored ESC + 13,5T Speed Passion Compeition Motor Ver.3 (13.5R) #138135V3 setje recent aangeschaft, en krijg het niet werkend.

Ik volg de aanwijzingen in de gebruikershandleiding correct op, maar hoor geen piepjes, en de motor draait ook niet.

Ik begin met calibratie tussen de neutraal, volgas en fullbrake stand.
Eerst zet je de zender aan.
Dan, tijdens het inschakelen van de ESC druk je het SET knopje in, en zet je de schakelaar van de ESC op ON.

Dan zou er een ledje moeten gaan knipperen op de ESC, maar dat gebeurt niet.

Haal ik nou de sensorkabel los dan kan ik wel de instellingen programmeren, met respectievelijk 1keer knipperend geel ledje bij neutraal, 2keer knipperend bij volgas, en 3keer knipperend bij vol remmen.

Dan wacht ik een seconde of vijf, zet de ESC op OFF, sluit de sensorkabel weer aan en gebeurt er wederom niks.

Heeft iemand tips wat ik kan doen of conrtroleren, of andere ideeen?

even proberen met een andere sensorkabel, anders maar weer terug naar winkel lijkt me, kan een probleem zijn met de sensorunit in de motor of regelaar (en dat laatste gebeurd nog wel eens geloof ik).

Onlangs had een clubgenoot vergelijkbare problemen met dezelfde regelaar.
Uiteindelijk bleek dat het probleem in de zender zat. Zijn kanaal voor het gas stond "reverse".
Instelling op de zender veranderd en het instellen van regelaar ging perfect.

Als het goed is kan je de citrix ook zonder sensorkabel programmeren en rijden.

Ik had ook zo mijn startproblemen, het gaat eenmaal niet echt eenvoudig, uiteindelijk is het toch gelukt, ook al deed ik volgens mij iedere x hetzelfde.

Eenmaal geprogrammeerd en wederom aangezet, dan moet je minimaal 10 sec niks van je zender aanraken, dat is iedere keer zo bij het aanzetten, hij heeft "bedenk tijd" nodig :confused: alvorens teken van leven te geven....

@ Allen,

John en Ed bij de Mach bedankt! John voor de hulp met, en Ed voor het doneren van een nieuwe sensorkabel :yes:

De kabel zelf bleek het probleem :thumbsup:

Een ieder hier in het otpic ook bedankt voor het meedenken :yes:

Even omhoog ;)

Iemand idee hoe je de esc kan inprogrammeren zonder kastje / usb ? ,
Op de speedpassion site wel de manual gevonden, maar daar staat niks over in.

Wil namelijk een ander profiel kiezen dan alleen, forward/ brake , nml forward/ brake / reverse.
Neem aan dat het kan netzoals het calibreren zender op de esc.

Back