cirtix stock regelaar

hallo

ik heb vanmiddag 5 rondjes kunnen rijden met de nieuwe sp cirtix stock regelaar
het volgende probleem deed zich voor de auto remde uit zich zelf en reageerde niet meer op het gas de regelaar en de motor 13,5t v3 waren gewoon koud
nu zijn we tot de conclusie gekomen dat het probleem in de regelaar zit
regelaar reageerd niet op het gas mits je de motor een zetje geef
ook maakt de motor een ratelend geluid middels de motor op een andere auto gezet ook met een cirtix regelaar en dan geen probleem
later op de middag heeft een colega rijder dezelfde probleem
is dit een bekend probleem

mvg Evo

ik heb de sensorkabel doorgemeten maar zonder sensor kabel heb ik de zelfde probleem het ledje werkt wel 2xknip vooruit 3xknip-brake

gr Evo

ik heb de sensorkabel doorgemeten en die is goed mits de multimeter klopt
ik heb de regelaar div keren volgens de beschrijving ingesteld maar hij geeft geen piepjes
volgas / geen reactie
neutraal / geen reactie
rem / lichte weerstand op de motor
ook brand de rode led en de oranje
het rare is dat ik 5 ronden zonder probleem heb gereden toen werkte alles perfect

gr Evo

Haal het sensorprintje eens uit de motor en controleer de solderingen en de printbanen. Een probleem wat bij die motoren wel eens voor komt is dat een printbaantje vlakbij een soldering heel kwetsbaar is en scheurt.

Niet toevallig wat op je zender versteld van de gas en rem functie?
Dit kan ook de genoemde problemen geven.
Vooral als er aan de EPA of neutraal afstelling iets is gewijzigd.

mvg Roy

De motor even open schroeven en de shims(ringetjes)
allemaal een de kant doen waar de sensor niet zit.

Het idee is dat de magneet dan dichter bij de sensor zit
dat helpt meestal wel.

Succes.

inmiddels een andere motor geprobeerd en 2 andere sensorkabels zonder resultaat
dus het probleem zit in de regelaar
ik zit er over te denken om een hobbywing of xerun sensored te kopen
heeft er iemand nog tips

gr evo

Het klinkt mij in de oren of de lipo cutoff in werking treed, maar ik ben niet echt een expert.

Zet alleen je regelaar bij iemand anders naast zijn auto en test hem met zijn auto. Of iemands anders zijn regelaar lenen en die ertussen te zetten. Het kan natuurlijk ook nog de ontvanger zijn die last heeft van een storing.

Als dat het niet is: Het hangt een beetje af waar je het ding gekocht hebt. Dat betekend, contact de verkoper en vertel dat je met een probleem zit als je binnen de garantie termijn zit, omruilen.

Even nog een andere vraag aan Evo.....
Wat voor accu's gebruik je?
Dus MAH waarde, en ontlaad waarde.
Zijn deze zeker weten goed opgeladen?
Dit ivm wat ook al gezegt is, dat het lijkt of lipo cutoff in grijpt.

mvg Roy

ik gebruik turnigy nano-tech 5800 zijn ook nieuw cel 1 4,09 cel 2 4,08 daar ligt het ook niet aan

gr evo

met deze accu heb ik al gereden dus de accu is op het moment niet helemaal vol maar hier zit het probleem ook niet dat weet ik zeker

Back