Classy Gassie

Discussie in 'Vintage RA/RC' gestart door Énke Blériot, 6 jul 2019.

1. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Verstopt in het Algemeen bouwdraadje en vooral diep in de berging...maar aangemoedigd door het bouwtempo van een aantal lotgenoten ...de Classy Gassie weer tevoorschijn gehaald.
    Classy Gassie.jpg

011.jpg

CG 1.jpg
    CG2.jpg

Het wordt een wat vergrote uitvoering en krijgt een span van 1600 mm. Of er een E-motor of een dieseltje in gaat komen...we zullen zien....

Het staartstuk en de vleugel had ik vorig jaar al eens gebouwd....
    100_7914.JPG

...en afgelopen week de romp maar aangepakt....
    100_7913.JPG

Samengevoegd begint het al een beetje op een Classy Gassie te lijken...
    100_7915.JPG

100_7916.JPG

DHZ, gerjanmonohull74 en HBZWEEF vinden dit leuk.
  2. DHZ

DHZ

Lid geworden:
    26 aug 2012
    Wat leuk - Walt Musciano - een "oude meester" wiens ontwerpen voor Scientific Model Airplane Company mij als kind op weg hielpen. Een paar jaar geleden kreeg ik een paar oude boeken van zijn hand, over modelbouw voor lijnbesturing. Net als Juste van Hattum schreef hij in een wat strenge, doch zeer begrijpelijke stijl.

3. beemstra

beemstra The First Aviators

Lid geworden:
    15 sep 2011
    Geweldig model met een mooie uitstraling..

4. Énke Blériot

Énke Blériot Moderator Moderator team Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    29 jul 2014
    De houtbouw van de Classy Gassie zit er op....nu nog de stuurstangen en dan kan er bekleed gaan worden..

100_7919.JPG 100_7921.JPG 100_7922.JPG 100_7923.JPG

De motorisering is gelijk aan het voorbeeld...maar nu een net iets grotere (want de kist is ook iets vergroot tov origineel) ..is het een Indian Mills?? Ik denk een 2,5 cc. ( is qua buitenmaten groter dan mijn 2,5 cc Webra). Voor een wat langere motorloop heb ik een extern tankje toegevoegd...
    100_7924.JPG 100_7925.JPG 100_7926.JPG

Laatst bewerkt: 12 aug 2019
  5. DHZ

DHZ

Lid geworden:
    26 aug 2012
    Tsjechische "Super Atom" ? 1,8 cc - eventueel een reproductie van MP Jet

6. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Oeps...1,8? ja heb wat zitten meten...zeker geen 2,5.

Dan is het motorretje toch te klein voor deze 1500 mm kist...en het zwp ligt ook veel te ver naar achter. Normaal zou je dan verder gaan naar plan B...

Echter ik ga naar plan A...het was bij aanvang de bedoeling een E- kist te maken en op het laatste moment ben ik overgegaan naar een dieseltjes plan. Ga weer terug naar de 1e opzet en er ligt een Hacker A20 klaar...met 2200 mAh accu..gelijk de set up in de Super Slicker.. een kist die qua afmetingen en gewicht gelijk is aan deze vergrote Classy Gassie en toen ik de Super Slicker nog met verbrandingsmotor vloog zat er een 3,5 Mcoy redhead op.

Dus we hebben nu een probleem....want zodra de Classy dan af is moet er dan een kissie komen voor deze 1,8 Super Atom...ja ja zo blijf je bezig...

Oh ja...nog een probleem...een dummy diesel voor de Classy...wacht fff ik heb nog wat liggen wat door Onno geprint is...

Laatst bewerkt: 12 aug 2019
  7. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Daar is ie dan...op een haartje na af...maar nu schijnt het zonnetje dus ff een fotoshoot doen..

Groter dan origineel met een span van 1500 mm...gestuurd op motor en richting..verder nix...nou ja..wel 2 richtingroertjes...

100_8013.JPG 100_8014.JPG 100_8015.JPG 100_8016.JPG

Ik heb nog enkele dummy 2,5 Webra's liggen...eens kijken of er eentje op te krijgen is.

Edit:
    En Classy Gassie ging ondertussen de wolk in...:eek::eek:..zie je later hoe dat ins Blauwe hinein gaat...

Laatst bewerkt: 3 okt 2019
    JHvdK, Ton van Munsteren, jef en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren The First Aviators

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Leuk geworden en leuk alleen richting en motor regeling

9. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    En wat ook meer dan leuk is...het enige wat ik gekocht heb is de oranje verf...de rest lag er..en nog plenty voor tig meer van dit soort modellen. Leuke manier van zooi opruimen!!

JHvdK vindt dit leuk.
  10. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren The First Aviators

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Hahaha ja zeker een perfecte manier van opruimen
    Bespanning zit er ook mooi op wat is het

11. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Modelvliegtuig nylon...uit de seventies...2 lagen spanlak en 1 laag watergedragen zijdeglans meubellak

12. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ik moest jullie gisteren al melden dat Classy Gassie de wolk in gegaan is...beter gezegd "ins Blauwe hinein"...

Ik ben er vrij nuchter onder..kan gebeuren met een nieuwe kist. Er zijn gelukkig beelden van..ben er nog fff mee aan het werk.

Wil je het drama zien??

Dan hoor ik het wel.

13. max z

max z Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

Lid geworden:
    4 dec 2009
    Ja, ik hou van drama.....bij anderen ;)

14. DHZ

DHZ

Lid geworden:
    26 aug 2012
    Huh? Nee toch?:confused:

15. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Ja....:(:(:( snik...:hammer::hammer::hammer:

16. DHZ

DHZ

Lid geworden:
    26 aug 2012
    Op de plaatjes zijn geen NAW-etiketten te zien dus nu maar hopen dat iemand hem op MP zet?
    Ben ook wel eens iets kwijtgeraakt maar zo mooi als deze waren ze niet.
    Bah. :(

17. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Huuu wat bedoel je??

Volgens mij lees je niet goed...:eek::eek::D:D:p:p

Er staat Classy Gassie ...dus niet DE Classy Gassie.

Max bedankt voor de mooie wolk. Classy Gassie komt mooi tot recht!!! Witte kist met oranje trim en een rood/wit/blauw logo...:thumbsup::thumbsup::thumbsup::bye::bye::bye:

100_8028.JPG

18. DHZ

DHZ

Lid geworden:
    26 aug 2012
    Ook hier Fake News!

Énke Blériot vindt dit leuk.
  19. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Dit zou ik 'multi interpretabel' noemen.
    :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

20. Énke Blériot

Lid geworden:
    29 jul 2014
    Een opmerking over de 3 mm zwarte striping..

Ik dacht dat gaan we professioneel aanpakken en een paar rolletjes felxibel striping besteld. .het is een 3 laags spul...
    - grondlaag papier
    - dan de striping
    - dan een stugge transparante deklaag

Werkwijze: je haalt het papier ( deels) weg en plakt de striping er op. De stugge toplaag zorgt er voor dat het recht blijft. Moet je door een bocht dan ook de toplaag verwijderen en met een beetje trekken aan de striping de bocht door gaan.

Maar...het zal ongetwijfeld werken bv op het spekgladde oppervlak van een auto of zo...op het toch iets ruwere oppervlak van het model is er net niet genoeg hechting en in sommige delen van bochten gaat het toch rimpelen cq laat het een heel klein beetje los. Bij een radius van meer dan 80 mm ging het wel goed...de kleinere dus niet.

Max heeft dat opgelost door voor de kleine bochten 90 graden bochtstukken te snijden en die heb ik er tussen gezet..Max bedankt!!

Deel Deze Pagina