Clear rood/oranje verf

Hi,

Via deze weg zou ik graag willen weten wat jullie doen.

Ik sta op het punt om voor mijn huidige model (Porsche 911, Italeri, 1:24), clear rood en oranje aan te schaffen.
Nu zat ik mij af te vragen hoe deze toe te passen en wat zouden jullie doen of hoe doen jullie het.
Breng je de verf aan aan de binnen kant en lijm dan het onderdeel (remlichten/knipperlichten) of lijm je het onderdeel eerst en brengt dan de verf aan aan de buitenkant.

Alvast bedankt voor julie reactie.

Hoi,

De glazen aan de binnenkant verven.
Niet te dik en eventueel meerdere dunne laagjes( meestal is 2x wel voldoende voor een goede dekking)
Ik gebruik x-26 en x-27 clear oranje en clear rood , enamel verf van tamiya.

TIP: Hoe meer laagjes, hoe donkerder de kleur.
Daarna de achterlicht glaasje met houtlijm of transparante hobbylijm vastlijmen, niet teveel lijm gebruiken en niet op plaatsen direct in het zicht.
lijm bij voorkeur in de hoekjes.(zodat je eventuele uitlopers niet direct ziet)
TIP: geen Revell contactlijm ( waar je het model zelf mee lijm ) gebruiken, mijn ervaringen daarmee is dat deze wit uitslaat op het doorzichtige plastic.
( Als je referentie foto zoekt, in mijn verslag van de Audi DTM heb ik de achterlichten 3x dun geverfd, daardoor zijn de achterlicht mooi donker geworden)

Ik hoop dat je hier wat aan zult hebben, succes ermee

gr, modellmaker

inderdaad tamiya clear is de mooiste verf die er is
als je even wacht tussen de schilderbeurten want het wordt donkerder als t opdroogt
lijm doe je heeeel klein beetje op de behuzing en leg dan na even te wachten het glaasje er op zodat de lijm iets is ingedroogt en de vluchtige dampen weg zijn
en niet zoals ik in begin deed op t glaasje want dan heb je gelijk druppels en of druipers oepsss
succes met de bouw
je kwastje kan je na afloop onder de kraan met water afspoelen
binnenkant behuizing kan je chroom maken met chroom verf

Back