CLIK F3P indoorkist David Kyjovsky FOTO's

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Koen, 28 dec 2006.

  1. Koen

    Koen Guest

    Voor diegene die, zodra in Januari te koop ( www.rc-factory.cz ), de CLIK gaan bouwen hierbij wat foto's van Derk en Bert's CLIK:



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
  3. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    :? Die rolroeraansturing lijkt me ook iets "speciaal " :idea:
     
  4. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Gewoon een verlengde servohevel?

    Grt.
     
  5. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    8) Lijkt me toch iets meer ! De kwiklinks zitten nu NIET meer in de aslijn van de servo, ik denk om iets "differentieel" te creëren
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    iets meer uitslag naar beneden als naar boven.

    Vliegt perfekt met goede pilot

    Mvg Johan
     
  7. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Ik heb Derk ermee zien vliegen in Houthalen en ik zie iets vreemds met dit model wat ik niet direct kan verklaren. In alle horizontale vlucht fases lijkt het alsof de staart iets naar beneden hangt (instelhoek, zwaartepunt of zoiets). In rugvlucht is dit iets minder dan in normale vlucht. Ik persoonlijk vind dat niet zo mooi, maar er zal wel een goede reden voor zijn.
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Of hij vliegt er te langzaam mee, krijg je een soort van harrier-vlucht :lol:

    Grt.
     
  9. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    Nee juist niet, maar evenveel uitslag naar beneden als naar boven.

    Een Schock heeft meestal geen gelijke uitslagen naar boven en beneden. Dit wordt veroorzaakt doordat de stuurstangen schuin naar achteren lopen en die staan dan niet haaks op de servohevel.

    Wat Bert/Dick met deze constructie gemaakt hebben is eigenlijk een geknikte servohevel zodat de hoek tussen de stuurstang en de hevel (denkbeeldige lijn door draaipunt servo en 'kwiklink-pennetje') aan beide zijde haaks is. Dit geldt natuurlijk alleen in neutraal stand.

    Rick
     
  10. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    Ik denk eerder dat het gewoon beter is als hij heel neutraler is in rugvlucht dan in gewone vlucht.
    En hij rolt toch nog veel gemakkelijker. Met het zwaartepunt verder naar achter dan kom je mooi neutraal bij een halve rol naar rugvlucht.

    P.S. Dit idee heb ik uit een amerikaan zijn filmpje--> te achterlijk zwaartepunt maar als hij hem op zijn rug legde moest ie omzeggens niets meer corrigeren, vloog perfect. Bij Derk zal dit wel niet te achterlijk zijn, maar misschien toch heel dicht ertegenaan. Merk het ook op als ik naar filmpjes kijk van de andere toppers ze hangen allemaal redelijk door (achteraan) in gewone vlucht.

    Greetz

    My 2 cents only.
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hadden ze dan niet beter ook de aileronservo in het midden kunnen plaatsen?

    Grt.
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Motor naar voren, dit ding is fluisterstil
     
  13. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Ik vind het geen mooi model. Wel mooi en netjes gebouwd, en perfect gevlogen.

    Waar dienen die vinnen op de vleugels voor? Ze lijken net voor het zwaartepunt te zitten. Verergeren ze dan geen slip?
     
  14. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ter verkoming van tipstall
    de tip heeft daar zo meer koorde dan in t midden
     
  15. Zillion

    Zillion

    Lid geworden:
    26 nov 2004
    Berichten:
    71
    @Koen, bedankt voor de 'Close-up' fotos van Derk en Bert hum -RC-Factory's- Click! :D
    Persoonlijk vind ik dit een van de mooiere F3P mono-toetel, heb David in Carvin er ook mee zien vliegen en vond dit toestel een constant vliegbeeld hebben.
    Ook het filmpje van derk zijn eerst vlucht met de Click! laat een rustig en strak vlieg beeld weergeven.

    Welk type ontvanger wordt er door Derk toegepast ?

    M.v.g.

    Robbie
     
  16. 2F@st4U.:[BE]:.

    2F@st4U.:[BE]:.

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Herentals, BE
    >Berg ontvanger van Schulze. Welke type weet ik niet juist. Niet de laatste nieuwe, die zou iets minder goed met de Synth. zender overweg kunnen.

    Ontvanger is echter serieus op dieet gezet.
    Aansluitingen van de servo's weggeslepen met de dremel.
    En vervolgens met 0.2 mm lak draad bevestigt.
     
  17. groove

    groove Guest

    mooie foto's koen
     
  18. Koen

    Koen Guest

    Volgens mij een Schulze Alpha 435 of Berg 4, huisje eraf, antennedraad vervangen door dunnere draad (ingekort naar 42cm)
     
  19. Koen

    Koen Guest

    Ook de Japanners hebben de Clik! ontdekt, mijn foto's en Dick's filmpje staan op Japanse site:


    http://ysfc.weblogs.jp/main/2007/01/clik.html

    ...grappig, op hun site dus ook een linkje naar dit draadje...

    ...en Dick's filmpje "Derk flying the Clik" staat ook al op RCMania...
     
  20. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    welke motor en regelaar is het?
     

Deel Deze Pagina