Ik zal de komende tijd voor m'n werk regelmatig op de Maasvlakte zitten. Nou heb ik geen specifieke hellingkistjes om daar eens te gaan vliegen, maar ik heb wel een redelijk overpowerde Easystar; er zit een HET-RC 3W in op 2 cellen lipo.
Verder kan ik aan een extra setje vleugels komen, dus het idee is om deze iets in te korten en te voorzien van ailerons: hogere vleugelbelasting voor meer snelheid en meer controle door de ailerons. Voor normaal vliegen zou ik het nooit doen (een standaard Easystar vliegt prima zonder ailerons), maar als ik toch aan het knutselen ben met een paar oude vleugels; waarom dan niet?
Vraag: is dit een goed plan, of zinloze tijdverspilling omdat die kist nooit goed zal vliegen bij een gemiddeld windje op de Maasvlakte?
Het idee is om per vleugel iets van 5 tot 7 cm er tussen uit te halen; het dunnere einde wil ik juist zo veel mogelijk intact laten. Het vleugeloppervlak zal van 24 dm2 gereduceerd worden tot 21-22 dm2.
Alle tips zijn welkom!
Verder kan ik aan een extra setje vleugels komen, dus het idee is om deze iets in te korten en te voorzien van ailerons: hogere vleugelbelasting voor meer snelheid en meer controle door de ailerons. Voor normaal vliegen zou ik het nooit doen (een standaard Easystar vliegt prima zonder ailerons), maar als ik toch aan het knutselen ben met een paar oude vleugels; waarom dan niet?
Vraag: is dit een goed plan, of zinloze tijdverspilling omdat die kist nooit goed zal vliegen bij een gemiddeld windje op de Maasvlakte?
Het idee is om per vleugel iets van 5 tot 7 cm er tussen uit te halen; het dunnere einde wil ik juist zo veel mogelijk intact laten. Het vleugeloppervlak zal van 24 dm2 gereduceerd worden tot 21-22 dm2.
Alle tips zijn welkom!
Laatst bewerkt: