Clodbuster esc en servo vraag

• Topicstarter Topicstarter Beast81
  • Startdatum Startdatum
B

Beast81

Guest
He gasten, nu heb ik een clodbuster project waar ik al een tijdje mee bezig ben. Is gewoon een oldskool clod.
Nu wil ik er eigenlijk twee sport tuned motoren in zetten en deze (heel cheap) gewoon parralel of in serie schakelen. Ik heb een rocar (paarse) ESC die 17t tot 36t aan kan.
Dit heb ik met twee silvercans geprobeerd en werkte!!!

Eigenlijk wil ik jullie mening daarover, kan dit met sport tuned motoren en zouden jullie dit doen???

En dan nog een vraag.
Ik heb de wielbasis verlengt zodat deze ipv 48cm iets meer dan 53cm is.
Ik ondervindt aardig wat probleempjes met het afstellen van de servo...
Voor stuurt hij wel goed maar achter is het als ik naar achter rijdt geen probleem maar vooruit....:(

Ik lees het wel.

Gr. Sven

Hey Sven,

leuk man, lekker bezig met de Clods.
Tamiya is goed in marketing, dat merk je helaas ook met de motortjes. Want als ik me niet vergis een Sport Tuned motortje bijna precies hetzelfde als een standaard Silver Can. Veel verschil in prestaties zul je dus niet merken. Je kunt beter gewoon leuke en goedkope 17T motortjes bestellen bij Conrad of zo en die er in zetten.
Wat betreft het sturen... de voor -en achterkant van de Clod zijn natuurlijk hetzelfde, alleen gespiegeld. Ongeacht welke kant je op rijdt, de achterste kant is dan de slepende kant en heeft dan erg veel last van het winkelwagentjes-fenomeen; erg onrustig en sturen als je dat niet wilt. Gewoon een dikke servo monteren en achter het sturen uitzetten door de link tussen de servo saver op het diff blok en de servo los te koppelen aan de servo kant, en ergens op het frame vast zetten. Er zijn ook mooiere oplossingen, dit is gewoon de snelste. Succes!

ik merkte weldegelijk een snelheidsverschil met sport tuned, maar 17t, gaat nog ruim harder, werkt echter niet op jou regelaar!!!! (ook meer motoronderhoud) je moet bij een clod altijd motoren parralel op de esc aansluiten, en 1 motor met de plus en min omgedraait, dan rijd de voor en achterkant dezelfde klant op

servo het beste direct op de as monteren en een sterke nemen, minimaal een hitec 625hg ofzo

hallo

ik heb op mijn TXT-1 ,2 sport-tuned motoren paralel op/aan een Acoms at-6 regelaar gehangen

en heb er geen problemen mee .

het rijd net wat vlotter dan de silver cans.

gr hans

NOOIT sport tuned motoren gebruiken in een clod. De sport tuned motoren zijn standaard vertimed en omdat de achterste motor in een clod achteruit moet draaien. De timing van de achterste motor is dan de verkeerde kant op de dan wordt de achterste motor die het toch al zwaar heeft dus nog zwaarder belast.

Jouw regelaar kan net twee slivercans aan maar niet veel meer!! Stelregel is dat bij twee motoren de regelaar belast wordt alsof het 1 motor is met de helft van de wikkelingen. Twee 27 wikkeling motoren "ziet" de regelaar dus als een 13,5 wikkelingen motor. Omdat de slivercans neit erg sterk zijn gaat het goed met jouw regelaar. Twee sport tuned motoren gaat de regelaar niet leuk vinden.

Voor het stuur heeft bzb de beste oplossing gegeven. Servo direct op de as en niet meer de standaard servosavers gebruiken.

Waar woon je? Als je advies nodig hebt dan ben je altijd welkom, Ik heb al jaren clods en heb de RC Rallycup meerdere malen gewonnen dus weet wel hoe je een clod moet laten sturen.

Groeten

Jasper

Thanx voor de tips jongens, dus de sport tuneds maar gewoon skippen... Denk dat ik het gewoon houdt op twee silvercans, is hij niet het snelst maar goed.
En de servo, ik ga ff kijken of ik er twee kan monteren, direct op de
assen en dan een Y-kabeltje ertussen???? Iemand daar ervaring mee...:D

Is idd een leuke site, interressant forum, thanx man!!!!

Back