Clone-out mini H Quadje

Klopt: alle escs met de Atmel processor
Wel gevoelig die pootjes maar hij werkt perfect
Soms wat harder drukken als het contact op de IC slecht is...

Thnx, ga hem gelijk bestellen. Heb de blue series esc's al. Zag net pas dat ik ze ook met Simon k bij multirotorparts kon bestellen. Dom dom. Voortaan niet meer gelijk iets bestellen als ze in voorraad zijn bij hk.

Die flashtool is toch nodig soms.
De afro flash tool werkt ook met simonk firmware escs via de servo stekker

Maar soms lukt dat niet (meer) en dan is een flashtool voor de IC echt nodig

Volgens mij moet er nog wat anders aan dat kabeltje zitten?

Al die USB dingen zijn out of stock.
ik wissel de draadjes wel om. Wil ik nieuwe firmware koop ik over een half jaar wel nieuwe regelaars.
Al dat gedoe. Iedere keer andere driver software/kabeltjes/how to's. En het erge is altijd nog dat het nooit gaat zoals beschreven. Er werkt altijd wel iets tegen met die dingen.
En daarbij ben ik hier in de omgeving altijd de eerste die het uit moet zoeken ofwel geen hulp. Behalve via tekst op fora en google. Zo moedeloos altijd.

Goed ik bak het boeltje gewoon vast en we zien wel welke motoren waar heen gaan en dan houd ik me alleen even bezig met de naze32 dat wordt al gedoe genoeg.

PS. Zo'n 40 euro HK gimbal is onderweg voor een vriend.
Motoren hebben servo stekkers maar ik denk dat dit alleen de motor wikkelingen zijn.
Ofwel welk low budget printje heb je nodig om hem op s1 en s2 van de naze32 aan te sluiten. Plug en play graag.

Iets verder.

Nu nog van 5 v bec naar 12 voor video deel.
Ontvanger zet ik maar op het upper deck . Lijkt mij de beste optie. Zie geen andere plek.

Net aangesloten op 35mhz ontvanger maar krijg er zo geen leven in blijkbaar.

Lampje blinkt paar keer groen en gaat uit.
Sticks in alle hoeken geduwd maar niets.

Kan blijkbaar ook niet meer zonder PC op te moeten starten.
Ander keer dan maar. Iig geen rook tot dus verre.

Zit dat camera mountje nou alleen klem tussen de frame delen of mis ik wat?.

ESC calibrate is neem ik aan:

Master sleepje voluit zetten.
Accu aanprikken.
Schuifje terug zetten. Bliep en klaar.

Stationair staan ze iig allemaal gelijk op niveau.
Als ik gas geeft rammelt alles alle kanten op maar printje ligt los anders kreeg ik de USB er even niet op. Puntje van aanpassen dus. En mn motors moeten nodig gebalanceerd worden hoor ik.

Nu nog kijken of ik alles met de UHF aan de gang krijg via PPMsum. Nooit gebruikt.

ESC calibrate is neem ik aan:

Master sleepje voluit zetten.
Accu aanprikken.
Schuifje terug zetten. Bliep en klaar.

Stationair staan ze iig allemaal gelijk op niveau.
Als ik gas geeft rammelt alles alle kanten op maar printje ligt los anders kreeg ik de USB er even niet op. Puntje van aanpassen dus. En mn motors moeten nodig gebalanceerd worden hoor ik.

Nu nog kijken of ik alles met de UHF aan de gang krijg via PPMsum. Nooit gebruikt.
Wel motor test aanvinken ;)
Als je master slider gebruikt vrij snel naar beneden schuiven. Sommige ESC's kunnen snel reageren.

feature ppm -> ppm aanzetten

Idd feature ppm ingetikt. Stond in de manual.

EzUHF inmiddels ook sort of aan de praat.
Balkjes bewegen iig in baseflight maar ben nog aan het rommelen met de channel mapping van de uhf. Krijg de kanalen even niet goed. Of verkeerd of dubbel. Even mee rommelen.

Idd feature ppm ingetikt. Stond in de manual.

EzUHF inmiddels ook sort of aan de praat.
Balkjes bewegen iig in baseflight maar ben nog aan het rommelen met de channel mapping van de uhf. Krijg de kanalen even niet goed. Of verkeerd of dubbel. Even mee rommelen.

Welke zender heb je?

Bij een spektrum gebruik je de volgende mapping in baseflight(cli)
map TAER1234

Vanaf welke kant moet ik kijken.
Zender of juist nase32.
Want anders zit daar mn probleem..
Al kan ik naar mijn idee de Rx zelf ook qua volgorde wijzigen.
Maar anders houd ik die gewoon 1 tm 12 en wijzig ik het via baseflight.

Zender is mx12. Graupner.
Normaal mode 1. Gas rechts

Throttle 1
ail 2
Elev 3
Yaw/rud 4

Ligt eraan wat de zender eruitstuurt. Je programmeert daarna de mapping op de Naze32. Met m'n Taranis kan ik zelf de volgorde kiezen, met een mx12 staat dat denk ik vast op de manier waaorp Graupner dat bedacht heeft.

Als het dus zo is dat kanaal 1 Thr is, Kanaal 2 Ail, Kanaal 3 Elev en Kanaal 3 yaw dan moet je in de CLI bij naze32 doen:

map TAER1234

Fijn.

In de manual staat EATR. Dacht dat jij een typfout had gemaakt.
Maar EATR haalde weinig uit.

Dus google.

Blijkft het idd wel TAER1234 voor JR/Graupner te zijn.

oh fijn EATR is wel iets want ben weer terug bij af nu.

[edit nog een keer]

Snap er geen bal van nog maar goed met TAER1234 klopt het.
Letter zijn Throttle / aileron/ elevator / Rudder en dan de toewijzing naar kanaal nummer als ik het zo zie.

Komme erwel.

Board orientation gedraaid. Moet nu wel ff de regelaar snoertjes terug halen. Te kort.
Maar hij is gedraaid. Als ik het plaatje in baseflight mag geloven (gyro reactie)
Komt idd beter uit. Zitten de headers aan de voorkant ipv aan de zijkant en de USB zit dan ook aan de zijkant.

Kanalen kloppen.
Rates ingesteld op 995 - 1995 min max
Center nabij 1500 Sticks centeren niet precies erop. +-3 zo'n beetje.

Ch5 is aux. low - High
CH6 moet ik even kijken. Heb de High Power knop van de UHF over dat kanaal lopen.
(zie hem wel in de channelmapping dus hij stuurt hem iig wel uit)
Op zich is 1 schakel kanaal voldoende om te kiezen tussen normaal vliegen. of Alles aan. Angle denk ik dan, Baro en Magneto.

Boardje even testen. Zit er tenslotte op bij deze.

Nog meer tips na dit?

Komme erwel.

Board orientation gedraaid. Moet nu wel ff de regelaar snoertjes terug halen. Te kort.
Maar hij is gedraaid. Als ik het plaatje in baseflight mag geloven (gyro reactie)
Komt idd beter uit. Zitten de headers aan de voorkant ipv aan de zijkant en de USB zit dan ook aan de zijkant.

Kanalen kloppen.
Rates ingesteld op 995 - 1995 min max
Center nabij 1500 Sticks centeren niet precies erop. +-3 zo'n beetje.

Ch5 is aux. low - High
CH6 moet ik even kijken. Heb de High Power knop van de UHF over dat kanaal lopen.
(zie hem wel in de channelmapping dus hij stuurt hem iig wel uit)
Op zich is 1 schakel kanaal voldoende om te kiezen tussen normaal vliegen. of Alles aan. Angle denk ik dan, Baro en Magneto.

Boardje even testen. Zit er tenslotte op bij deze.

Nog meer tips na dit?
Klinkt goed. Stick hoort meer op 1000-2000 officieel, maar dit zal werken.

even acc calibreren, maar mag heb je niet nodig aan de schakelaar denk ik zelf.

Ik neem aan dat je regelaars gecalibreerd hebt?

Back