Clone-out mini H Quadje

Die barometer code is volgens mij 1:1 overgenomen vanaf multiwii en geport naar een taal die de STM kan snappen. Op mijn crius multiwii boardje (zit een slechtere/onnauwkeurige barometer op dan op de Naze) is Baro ook aardig waardeloos. Heb daar uren mee getuned, maar nooit zo strak resultaat bereikt als je op filmpjes met een Naza ziet. Heb van alles geprobeerd, verschillende spons soorten geburikt om de baro af te dekken, uren PID tuning etc etc.

Denk eigenlijk dat de MultiWii code voor alt hold gewoon ruk is....vraag me ook af hoe nuttig het is op een Mini zonder GPS. Met GPS kan het wel een handige aanvulling zijn (luchtfotografie etc).

En het "zak" gedrag is inderdaad heel normaal, al mijn quads willen in eerste instantie dalen als ik stuur. Eenmaal vliegend op wat meer snelheid is dat gedrag zo goed als over, en hoef je veel minder met je throttle te werken om hoogte te houden.

Is allemaal gewoon wennen denk ik, soms is het ook het beste om als alles behoorlijk vliegt gewoon lekker te gaan vliegen en niet tot in de puntjes te willen afstellen. Dat komt vanzelf wel!

Code:
Entering CLI Mode, type 'exit' to return, or 'help'

# set
Current settings: 
looptime = 2500
midrc = 1500
minthrottle = 1150
maxthrottle = 1875
mincommand = 1000
mincheck = 1100
maxcheck = 1900
deadband3d_low = 1406
deadband3d_high = 1514
neutral3d = 1460
deadband3d_throttle = 50
motor_pwm_rate = 400
servo_pwm_rate = 50
retarded_arm = 0
flaps_speed = 0
fixedwing_althold_dir = 1
reboot_character = 82
serial_baudrate = 115200
softserial_baudrate = 9600
softserial_1_inverted = 0
softserial_2_inverted = 0
gps_type = 0
gps_baudrate = 0
serialrx_type = 0
telemetry_provider = 0
telemetry_port = 0
telemetry_switch = 0
vbatscale = 110
vbatmaxcellvoltage = 43
vbatmincellvoltage = 36
power_adc_channel = 0
align_gyro = 0
align_acc = 0
align_mag = 0
align_board_roll = 0
align_board_pitch = 0
align_board_yaw = 90
yaw_control_direction = 1
acc_hardware = 0

max_angle_inclination = 500

moron_threshold = 32
gyro_lpf = 42
gyro_cmpf_factor = 600
gyro_cmpfm_factor = 250
pid_controller = 0
deadband = 0
yawdeadband = 0
alt_hold_throttle_neutral = 40
alt_hold_fast_change = 1
throttle_correction_value = 0
throttle_correction_angle = 300
rc_rate = 90
rc_expo = 65
thr_mid = 50
thr_expo = 40
roll_pitch_rate = 0
yawrate = 15
tparate = 0
tpa_breakpoint = 1500
failsafe_delay = 10
failsafe_off_delay = 200
failsafe_throttle = 1200
failsafe_detect_threshold = 985
rssi_aux_channel = 0
yaw_direction = 1
tri_unarmed_servo = 1
gimbal_flags = 1
acc_lpf_factor = 100
accxy_deadband = 40
accz_deadband = 40
acc_unarmedcal = 1
acc_trim_pitch = 0
acc_trim_roll = 0
baro_tab_size = 21
baro_noise_lpf = 0.600
baro_cf_vel = 0.985
baro_cf_alt = 0.965
mag_declination = 0
gps_pos_p = 11
gps_pos_i = 0
gps_pos_d = 0
gps_posr_p = 20
gps_posr_i = 8
gps_posr_d = 45
gps_nav_p = 14
gps_nav_i = 20
gps_nav_d = 80
gps_wp_radius = 200
nav_controls_heading = 1
nav_speed_min = 100
nav_speed_max = 300
nav_slew_rate = 30
p_pitch = 50
i_pitch = 30
d_pitch = 22
p_roll = 49
i_roll = 30
d_roll = 21
p_yaw = 90
i_yaw = 45
d_yaw = 0
p_alt = 100
i_alt = 10
d_alt = 7
p_level = 98
i_level = 10
d_level = 90
p_vel = 120
i_vel = 45
d_vel = 1

Code:
set max_angle_inclination =###

Gefixt.

De baro lijkt op de pc goed te werken maar hij doet er in de praktijk niet veel mee.
In de hand op 15 gaf hij wel tegen correctie dus je zou zeggen dat ie het moet doen.
De waarde wordt nu ook hoger en merk wel wat hij meer stabiel wordt dus misschien gewoon beetje hoog houden.

Niet nodig idd. Misschien gaat dit boardje er ook nog wel een keer af maar had hem liggen dus even kiken. De Acro heb ik ook al in huis.

Level is wel handig de rest niet echt nodig op zoiets.

set max_angle_inclination = 500 <----waarde wat je wil
Maar volgens mij heb je dat al uitgevogeld zo te zien in je laatste bericht.

Die barometer code is volgens mij 1:1 overgenomen vanaf multiwii en geport naar een taal die de STM kan snappen. Op mijn crius multiwii boardje (zit een slechtere/onnauwkeurige barometer op dan op de Naze) is Baro ook aardig waardeloos. Heb daar uren mee getuned, maar nooit zo strak resultaat bereikt als je op filmpjes met een Naza ziet. Heb van alles geprobeerd, verschillende spons soorten geburikt om de baro af te dekken, uren PID tuning etc etc.

Denk eigenlijk dat de MultiWii code voor alt hold gewoon ruk is....vraag me ook af hoe nuttig het is op een Mini zonder GPS. Met GPS kan het wel een handige aanvulling zijn (luchtfotografie etc).

En het "zak" gedrag is inderdaad heel normaal, al mijn quads willen in eerste instantie dalen als ik stuur. Eenmaal vliegend op wat meer snelheid is dat gedrag zo goed als over, en hoef je veel minder met je throttle te werken om hoogte te houden.

Is allemaal gewoon wennen denk ik, soms is het ook het beste om als alles behoorlijk vliegt gewoon lekker te gaan vliegen en niet tot in de puntjes te willen afstellen. Dat komt vanzelf wel!
Mee eens. Ik zie er ook niet echt het nut van. Met naza verlies je ook hoogte op baro bij hard vooruit en in bochten. NAZA kan wel inderdaad stabiel hoveren met baro. Op multiwii lijkt daar ook niet echt nadruk op te liggen. Met GPS schijnt het goed te werken.

Laatst bewerkt:
Op 45:30 min heeft hij het over een setting voor Altitude.
Tenminste een soort van functie die daar van belang kan zijn.

Als ik het goed begrijp moet je zorgen dat je hover punt rond de 50% zit.
Is in te stellen via tabje Receiver.
Zal dit nog eens nakijken. Volgens mij hover ik boven Center.

En dan zouden de 2 waarden waar hij het over heeft dus het gebied zijn waar de baro actief is.
Zit je er boven of er onder is het gewoon klimmen of zakken.
Al zou het ook voor een soort doodpunt zijn op de stick ivm center afwijkingen.

Code:
These are values (in us) by how much RC input can be different before it's considered valid. 
For transmitters with jitter on outputs,

Deze zou ook nog wel eens dat gebied kunnen bepalen.

Code:
deadband3d_throttle = 50

Net filmpje gezien van een tricopter die best wel op hoogte bleef hangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas nog niet aan de praat.

In de hand hoor je de correctie als je langzaam zakt.
In vlucht lijkt het soms ook te werken maar vaak ook niet.

Net nog wat zitten rommelen met de waarden maar zie nog niet een echte verbetering.

Throttle mid stick is met een volle lipo wel het geval maar gedurende de vlucht moet ik langzaam bij geven. Tot 3/4 als de lipo tegen leeg aan zit.

Heb dit nog o.a. gewijzigd

Code:
alt_hold_throttle_neutral set to 55    (was 50)

deadband3d_high = 1544   (was 1514)

thr_mid set to 65    (was 50)

PID's voor Alt

p_alt = 125 = (12,5)
i_alt = 10
d_alt = 7

Net nog paar accu's gevlogen op het industrie.
Beetje veel wind. Nog steeds wat uitval van beeld maar beter.
Stond vlak bij schrikdraad en lantaarnpalen.

1x landing vlak bij in hoog gras. Was hem gelijk kwijt haha.

Maar overleeft. Viel nog steeds niet mee.

Geen filmpje gemaakt. Leek nergens op. Hard wind mee was wel leuk.

Hey.

Ik wil eigenlijk nog een OSD op de mini.
liefst volledig maar wordt te veel denk ik.
Dus misschien dan alleen tijd en accu spanning.

Zoiets dus
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__16662__HobbyKing_E_OSD.html

Of zijn er nog alternatieven.

Ik heb al een aansluiting gemaakt voor de Tiny telemetry dus via de Tracker kan ik wel wat info aflezen als iemand mee kijkt.
Maar nu moet ik wachten op een beeper en dan heb ik nog 20 sec om te landen. Dat is ook niks. Of veel te vroeg. Mx12 heeft ook geen timer helaas..

Zal eens kijken naar die OSD.

Bij Hk ook niet gek duur. En altijd nog optie voor GPS.

Vandaag weer even gevlogen.
Vriend van me ook even een rond je gedaan....hij is er net wat beter in dan ik.
Hij was er iig blij mij. Best gevlogen multi tot nu toe.

Hier fly-by filmpje

Fatshark bril blijft gevoelig op ontvangst. In het open veld was het nog wel goed vandaag.

Vraag me af of de angle mode wel werkt maar dan proberen we dan nog wel een keer. Zal hem nog wat lager zetten.

Mijn vriend zeij ook dat de baro misschien alleen actief is als je hem pas op een bepaalde hoogte in zou schakelen. Ik weet het niet maar we zullen het nog maar eens proberen.

Hoi Dennis de motors op de foto's lijken C20 motors deze heb ik ook gebruikt op een BO frame veel power maar ook veel gewicht. Zijn heerlijk om los te ragen maar met fpv vond ik ze niet zo tof. Ik lees dat je heli vliegt ik had in het begin moeite met fpv kwam er achter dat als de quad verder weg was en ik hem niet hoorde het prima liep. Maar als de quad hoorbaar is en het geluid niet met het beeld klopte mijn duimen stopte :D nu negeer ik bewust het geluid. Ga je een osd aan de naze32 doen ?

Vind het vermogen juist wat tegen vallen al is het genoeg.
6x3 props zou beter zijn.
zijn Idd de C20 motoren. Ach ja wel cheap.

Denk dat je voor FPV niet te veel moet denken. Gewoon. Gas erop en gaan. Beetje oefenen komt het wel goed. Er komt weer mooi weer aan al heb niet gek veel tijd dit weekend.

Heb Idd een minim OSD besteld. Qua gewicht net zo veel als de simple HK. Vind ik toch wat fijner vliegen.

Ik heb ook gelezen dat 6'' de betere props voor deze motor is. De snelheid in je filmpje een ook mijn onderstaande is behoorlijk. Toch vliegen ze nog niet half zo prettig als de Emax MT 1806 en die zijn ook niet duur!

Kan ze altijd nog wisselen voor iets anders.
Voorlopig red ik me er wel mee.

Op acro mode heb ik wat meer vermogen dan level met barometer aan om de 1 of andere reden. Dan is hij ook directer op het gas. Wellicht valt er daar nog wat de halen.
Maar misschien gooi ik de baro uiteindelijk wel uit. Probeer nu even te kijken hoe dat afgesteld moet worden maar de Acro naze32 is idd wel voldoende voor een mini.
Had ze beide liggen en niet gebruikt dus dacht probeer eerst deze even uit.

Misschien een optie om een paar Extended arms te laten maken.
Zoveel langer hoeven ze volgens mij niet te worden om 6"kwijt te kunnen.

Laatst bewerkt:
Was daar niet eens voluit.
Ging ie later pas.

Op zich komt je ook wel een eind. Denk meer dat die trage gas reactie vanuit de baro komt.

Ik zeur ook nog even niet te veel, gewoon beetje spelen. Al doende leert men.

Back