Close-uppie

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Davy Sprocket, 27 jul 2003.

  1. Dat ziet er mooi gedetailleerd uit! Prachtig. Tanks is niet mijn ding, maar dit ziet er geweldig uit.

    Hoe lang doe je over de bouw van zo'n monster?
     
  2. tijd

    Als je je heel erg kwaad maakt heb je hem binnen een week af :D.....nou is het hobby dus moet je je niet kwaad maken natuurlijk maar easy does it.
    Ik denk dat als je hem op je gemak bouwt dat je er een week of twee over doet, dan hebben we het hier over een 1/16 Tamiya model natuurlijk, er zijn mensen die een nog grotere tank op b.v. 1/10 bouwen en die helemal zelf fabriceren, dan moet je over een aantal jaren bouwen denken.
    Af is zo'n tank eigenlijk nooit, je wilt er altijd nog wel iets aan doen om hem zo echt mogelijk te laten lijken.
    Neem voor meer info b.v. eens een kijkje op mijn site, daar staat nog veel meer over modeltanks op.
    http://www.hugojong.nl/

    Groeten,
    Hugo
     
  3. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Een mooi model van een Tiger I tank en als ik me niet vergis uit de periode 1944-1945 (3de tankcompagnie, 3de tankpeloton) aan het Oostfront. Gelieve me te corrigeren als ik mis ben aub :wink: .

    Zeer fraai airbrush-werk en goed gedetailleerd (vb. de stalen kabels en de tankcommandant).
    Zijn dit metalen tracks of plastic?
    Als dit plastic tracks zijn, zijn die dan sterk genoeg om dit monster over ruw terrein voort te bewegen zonder te breken?
    Het is inderdaad jammer dat er op het forum weinig interesse is voor rc tanks.
    Ik ben nu vollop bezig met mijn boten maar ooit koop ik me toch ook eens zo'n Tiger, Panther, Konigtiger, Sherman of ander monster op rupsen. :D :D :D

    Groet

    Droopy

    Ps: heb je geen foto's van je tank 'in aktie'?
     
  4. Hallo dan,

    Mijn Tiger heeft de standaard resin tracks er onder zitten, mijn King Tiger heeft wel metalen tracks.
    Met de resin tracks moet je met beleid rijden, niet voluit gaan staan te pivotten op gras of in zand want dan heb je inderdaad kans dat ze breken.
    De metalen tracks geven de tank punt 1 veel meer gewicht en punt 2 de rijeigenschappen gaan er ook door vooruit, hij gedraagt zich realistischer.
    Het enige wat me er van weerhoud om ze ook onder de Tiger I te kopen is de prijs, zo'n setje kost namelijk tussen de 180 en 200 Euro en dat vind ik toch wel een hoop geld.
    De King Tiger heb ik toendertijd gekocht incl. de metalen tracks er onder.

    Veel aktiefoto's heb ik niet maar dit zijn er twee waarbij de tank wel stilstaat omdat ik voor de foto mijn zender ff neer moest leggen 8O
    http://www.hugojong.nl/mudbog.jpg
    http://www.hugojong.nl/Lakeside.JPG

    Groeten,
    Hugo
     
  5. Guest

    Guest Guest

    Dat popetje in je tank is mooi en nog eens realistisch :p
    Mooie tank.
     
  6. Guest

    Guest Guest

    Ik heb zelf ook een tank uit hong kong alleen die zit aan een draad vast en vandaar moet je hem besturen dus geen lose zender.
    Maar hij kan wel schieten hij schiet van die kleine balletjes.
    die je ook in zo'n balletjes pistool doet die pistolen die hier ilegaal zijn. :lol:
     
  7. Mijn M1A2 Abrams van Tokio Marui heeft een ingebouwde airsoft gun die ook met die 6mm balletjes schiet, komt nog hard aan ook :twisted:

     
  8. Jelle-

    Jelle- Guest

    Het rijden met zo'n tank is tog geen zak aan lijkt me, of zie ik dat verkeerd ?
    Niet negatief bedoeld hoor :)
     
  9. scoob

    scoob Guest

    ENEMY ARMOUR SPOTTED!!
    Ahum, sorry, was net aan het gamen.
    ziet er goed uit zeg!
    die foto's zijn vast niet met een digitale camera gemaakt (zo ja, welke aub!)
     
  10. Guest

    Guest Guest

    Waarom niet met digi cam gemaakt? je heb zulke camera's die zo scherp zijn hoor :p
     
  11. Ha die Scoob, zijn wel degelijk met een digitale gemaakt hoor.....8O
    Ik heb een HP 735 Photosmart waar onder andere een Macro functie op zit.
    Ben erg tevreden met deze camera 8)

    Groetsels,
    Hugo

     
  12. Het is meer een soort virus, sommige modeltankers besteden echt enorm veel tijd aan hun tank om hem zo natuurgetrouw mogelijk te maken, als hij dan klaar is rijden ze er voorzichtig een beetje mee rond........ik besteed er ook best wel de nodige tijd aan maar als ie eenmaal zover is gaat ie de modder in hoor, baggeren met dat ding dat vind ik het leukst, kijken waar zijn grenzen liggen zonder het te slopen want daar is het weer net ff te duur voor allemaal.
    Heb voordat ik met tanks begon altijd r/c (electro) auto's gehad maar tanks bleven trekken.
    Toen ik de knoop door had gehakt gingen de auto's de deur uit en de tanks er in.
    Zo vind de 1 bootjes prachtig, de ander auto's, weer een groep is maf van vliegtuigen/helicopter en een kleinere groep (binnen Nederland, over de grenzen zijn er veel meer) is nu eenmaal weer gek op legervoertuigen c.q. tanks......het blijft ieder zijn smaak maar als ik op een echte Leopard mee rijd tijdens een clubdag op de Cavalerie Kazerne in Amersfoort, trillend/rammelend/brullend 60 ton staal dan gaat bij mij echt mijn hart sneller kloppen hoor :twisted:


     
  13. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    En ook ik heb een 1:16 tank, een Leopard 1A4 van Tamiya.
    Aandrijving compleet verbouwd, zodat hij nu minder ampere's trekt maar beide tracks onafhankelijk kunnen draaien.
    Saai? Nee, absoluut niet. Tenminste als je met meerderen bent.
    Als je in je uppie aan het rijden bent, ja dan kan het saai worden, maar op een clubdag is het lachen!
    Maar ook de techniek is leuk; Zo'n hele aandrijving verbouwen...
    Ben nu het zoeklicht van de Leo aan het modificeren: Komt zo'n super-felle LED in. Kan ik de krant mee lezen op 10 meter afstand....

    Roel
     
  14. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Bij ons in de familie is er al één bezig met tanks (leo2a4, 1:10) en ik moet zeggen word HEEL ERG mooi en ergens zie ik er ook de charme van in. Maar.... om er nu zelf 1 te bouwen?.... naaahh.... nee, dat zie ik me niet zo gauw doen. Damn zeg, wat gaat daar een geld en tijd in zitten.

    Als ik toch nog eens doorbrand ;) dan zou ik op zich nog wel eens een M109 willen bouwen maarja dan ben je ook meteen bij het grootste probleem aangekomen, je moet hem helemaal zelf bouwen. Ik bedoel er zijn nou niet heel veel kits te krijgen of ze zijn nogal aan de prijs. Logisch natuurlijk omdat de doelgroep toch wel wat klein is.

    Maar goed voor degenen die de uitdaging wel aan willen gaan "KEEP UP THE GOOD WORK", maak er wat moois van.
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    Hoezo een M109, Ben?
    Zelf op gezeten? 11e AfdRA soms?

    Roel
     
  16. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Inderdaad, heb m'n diensttijd op de M109 doorgebracht, lader/afvuurder ;) ('k zou best nog eens een granaatje weg willen schieten) dienstplichtig kannonier ;) 'k Heb zelfs het vuursteun embleem om het te bewijzen.

    Lichting 90/6 bij de 43AfdVA stuk 224
     
  17. m577apc

    m577apc Guest

    Ze zullen je nog wel weer eens moeten uitleggen wat nu eigenlijk de granaat is want als ik het goed begrepen heb bent u niet zo heel veel aanwezig geweest.
    Een overstekende M109?
    Ja, die zal je nog wel herkennen maar voor de rest?
     

Deel Deze Pagina