club geldermalsen/tiel en omgeving

• Topicstarter Topicstarter firebreather
  • Startdatum Startdatum
F

firebreather

Guest
heej mensen:)

ik ben zelf een beginnend modelbouwer in RC offroad benzine(binnenkort ook onroad electro) uit geldermalsen/tiel ik had nu de volgende vraag hoe moeilijk is het om zelf een soort van vereniging op te starten en heb je daar speciale benodigheden bij nodig?? zoals bijv een KvK aansluiting of zo??

groetjes
firebreather

ingewikkeld.

Gemeentes zijn helaas niet de makkelijkste in het verstrekken met vergunningen voor nitro rijders.

Beter doe je t gewoon onoficieel. Gewoon een club oprichten met wat vrienden en dan verder.

Als je club dan uitgroeit dan kan je altijd nog officieel gaan.

Je inschrijven bij de kvk als zijnde een vergeniging is sonde van het geld en tijd. Daarnaast zitten er allerlei regels verbonden aan het ingeschreven staan als vereniging. Zoals verplichte bestuurs vergaderingen en leden vergaderingen. Als je maar met 10 tot 20 man bent is die inschrijving dus zinloos.

Daarbij krijg je te maken (in sommige gemeentes) met bepaalde evenementen regels. In verband met toeschouwers en veiligheid. Hier is het zo dat als er meer dan 5 (kan meer zijn weet het even niet meer zeker) mensen staan te kijken dan ben je bezig met het geven van een show en daar moet je dan weer appart een vergunning op voorhand voor aanvragen.

Als je wat meer info wil over het oprichten van een (vrienden) clubje dan kan je me pm'n want daar hebben wij wel voor gekozen en daar heb ik dus momenteel wel ervaring mee.

In Geldermalsen ligt een mooi motocross circuit, je kan er vanuit gaan dat daar de benodigde verguningen enz. voor elkaar zijn. Ga daar eens praten of ze ruimte over hebben voor een off road circuit, is voor hun een extra bron van inkomsten en jij hebt niet alle bijkomende rompslomp..

grtz. Erwin

Back