.
Op onze vliegclub Ornithos is door clubleden Frans en Tjarko een nieuwe Pylon Race Klasse opgericht.
Het reglement is in de basis bekend en wordt momenteel verder uitgewerkt.
Er zullen drie klassen komen (geinspireerd op de Reno Races)::
Toen ik hoorde van dit nieuwe initiatief binnen onze club begon het direct te borrelen in m`n hoofd...
Daar wil ik ook aan meedoen en wel met een Hawker Sea Fury!!!
De Hawker Sea Fury vind ik persoonlijk namelijk een van de mooiste prop jagers.
EN het is een kist welke in verschillende hoedanigheden mee raced in de Reno races.
Van de standaard Sea Fury`s, de gemodificeerde September Fury tot de zwaar gemodificeerde Critical Mass!
Sawbones "min of meer standaard" Sea Fury
Spirit of Texas "licht" gemodificeerde Sea Fury
September Fury "behoorlijk" gemodificeerde Sea Fury
Critical Mass "zwaar" gemidificeerde Sea Fury
De Sea Fury is een van de verschillende modellen die in onze club gaat racen.
In de Unlimited klasse kan ook gevlogen worden met o.a. getunede Muliplex Dogfighters, ARF`s, etc, etc.
Google maar eens op Reno Races en je zal ook daar een grote willekeur aan kisten zien.
Van oude WWII kisten, kleine experimentals, one-offs, sportvliegtuigen tot en met jets...
In dit verslag ligt de nadruk op de voor deze Ornithos Club Races ontworpen Hawker Sea Fury.
Eerst opzoek gegaan naar een goed bruikbare 3-view...
Van deze 3-view de outlines en rompspanten overgetrokken in Allplan.
Daarna begonnen met het opzetten van een 3D-model.
In dat 3D-model de constructie ontworpen volgens de interlocking methode.
Uit het definitieve 3D-model volgden de spanten, ribben, liggers, etc.
Deze spanten, ribben, liggers, etc in 2D platgeslagen en klaargemaakt om te kunnen laser snijden.
Inmiddels is het 3D-model klaar en ook de file om te kunnen laser snijden is klaar.
Clublid Berry gaat ook dit kitje snijden (net als het Ornithos Club Tiger 2 project).
Ik ben van plan eerst de standaard Sea Fury uit te werken, daarna de September Fury en de Critical Mass.
De prototypes van de standaard Sea Fury zullen Tjarko en ikzelf gaan bouwen.
Tjarko gaat een elektro versie maken, met een setup uit de E2K klasse.
Eventuele wijzigingen aan het ontwerp welke nodig zijn voor de elektroversie kan hij constateren.
Ik ga de brandstof versie bouwen welke ontworpen is voor de OS Max .25 (4cc) FX tweetakt motor.
In een volgende post de eerste beelden van het ontwerp van de 1/12 Hawker Sea Fury racer.
Groeten, Ramses
.
Op onze vliegclub Ornithos is door clubleden Frans en Tjarko een nieuwe Pylon Race Klasse opgericht.
Het reglement is in de basis bekend en wordt momenteel verder uitgewerkt.
Er zullen drie klassen komen (geinspireerd op de Reno Races)::
- Fun (sport) klasse
- Limited (schaal) klasse
- Unlimited klasse
Toen ik hoorde van dit nieuwe initiatief binnen onze club begon het direct te borrelen in m`n hoofd...
Daar wil ik ook aan meedoen en wel met een Hawker Sea Fury!!!
De Hawker Sea Fury vind ik persoonlijk namelijk een van de mooiste prop jagers.
EN het is een kist welke in verschillende hoedanigheden mee raced in de Reno races.
Van de standaard Sea Fury`s, de gemodificeerde September Fury tot de zwaar gemodificeerde Critical Mass!
Sawbones "min of meer standaard" Sea Fury
Spirit of Texas "licht" gemodificeerde Sea Fury
September Fury "behoorlijk" gemodificeerde Sea Fury
Critical Mass "zwaar" gemidificeerde Sea Fury
De Sea Fury is een van de verschillende modellen die in onze club gaat racen.
In de Unlimited klasse kan ook gevlogen worden met o.a. getunede Muliplex Dogfighters, ARF`s, etc, etc.
Google maar eens op Reno Races en je zal ook daar een grote willekeur aan kisten zien.
Van oude WWII kisten, kleine experimentals, one-offs, sportvliegtuigen tot en met jets...
In dit verslag ligt de nadruk op de voor deze Ornithos Club Races ontworpen Hawker Sea Fury.
Eerst opzoek gegaan naar een goed bruikbare 3-view...
Van deze 3-view de outlines en rompspanten overgetrokken in Allplan.
Daarna begonnen met het opzetten van een 3D-model.
In dat 3D-model de constructie ontworpen volgens de interlocking methode.
Uit het definitieve 3D-model volgden de spanten, ribben, liggers, etc.
Deze spanten, ribben, liggers, etc in 2D platgeslagen en klaargemaakt om te kunnen laser snijden.
Inmiddels is het 3D-model klaar en ook de file om te kunnen laser snijden is klaar.
Clublid Berry gaat ook dit kitje snijden (net als het Ornithos Club Tiger 2 project).
Ik ben van plan eerst de standaard Sea Fury uit te werken, daarna de September Fury en de Critical Mass.
De prototypes van de standaard Sea Fury zullen Tjarko en ikzelf gaan bouwen.
Tjarko gaat een elektro versie maken, met een setup uit de E2K klasse.
Eventuele wijzigingen aan het ontwerp welke nodig zijn voor de elektroversie kan hij constateren.
Ik ga de brandstof versie bouwen welke ontworpen is voor de OS Max .25 (4cc) FX tweetakt motor.
In een volgende post de eerste beelden van het ontwerp van de 1/12 Hawker Sea Fury racer.
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: