clutch nitro auto (acme barbarian nxl)

hallo ik ben Thimo en ben nieuw op dit forum ik heb al even rond zitten neuzen maar kan geen eerder forum over deze vraag vinden.

ik heb namelijk een acme barbarian nxl gekocht alleen is nu mijn clutch versleten en weet ik niet precies welke ik moet hebben en of de clutch universeel is?
dus heeft iemand nog tips of moet ik gewoon opzoek naar de originele onderdelen?
:pc:

Misschien dat je een foto kan plaatsen van de huidige koppeling; dan kunnen we zien welk systeem jouw auto gebruikt en kunnen een advies geven...

ik weet niet of het werkt???

Dat is een standaard 3 schoens koppeling..

Waarvan de schoentjes op een vreemde manier versleten zijn.....
Ik gok dat er nog het nodige aan alu in de koppelingsklok hangt , nieuwe klok is in ieder geval ook geen slecht idee

Ik mis bij 2 schoentjes de pennen tot aan de bovenrand van de schoen.....

Dat ziet er inderdaad vreemd afgesleten uit. Dat ene ringetje wat ik op de foto zie is te weinig, dan zit er teveel speling op het geheel. En volgens mij zit het veertje van die onderste schoen ook niet goed, het lijkt alsof de lange kant tegen de as zit?

Ik zou even het hele setje vervangen. Als je de handleiding hebt, kun je de onderdelen-nummers opzoeken. Dan ga je (als je de originele onderdelen wil) b.v. even naar nitrotek.nl en zoek je op die nummers. Zij leveren nagenoeg alles voor ACME.
Maar misschien is het een beter idee om ergens gewoon een compleet setje van een wat betere kwaliteit te kopen.

Inderdaad een complete set.
Vliegwiel, schoentjes met veren en een nieuwe klok..

Misschien is een JVD koppeling wel iets voor je. Heb je alleen nog een klok nodig..

Koppelingsspullen passen wel vaak op elkaar dus ik denk dat die wel zal passen, maar wat Roelof al zei; de 2 pennen van het vliegwiel zien we niet terug op de foto, zitten die er nog wel aan? Anders, als je niet per se originele de onderdelen wil, zou je eens hier kunnen kijken: KOPPELINGEN - CLUTCHES
Dan zie je de verschillen en kom je ook bruikbare setjes tegen. Ik zou eerder kiezen voor een koppeling met 3 kleine veertjes dan met 1 zo'n lange veer (maar dat is puur persoonlijk hoor), daar kun je namelijk iets meer mee variëren. Bij sommige setjes zitten 3 verschillende soorten veertjes waarmee je het aangrijppunt aan kunt passen.

Ok, vervangen dan. Je koppeling is een belangrijk onderdeel, dat moet gewoon goed zijn wil je lekker kunnen rijden.

ik vraag miss veel maar ben net nieuw in nitro en vraag me af hvl cc mijn nitro motor is en of het een bigblock is?
SH .25 Engine - Nitro RC Cars, RC Planes & RC Helicopters Spares
deze motor heb ik in mijn barbarian zitten

en nog even over de koppeling ik heb op pk racing mijjn onderdelen gevonden maar wacht nog even met bestellen vanwege de vakantie sluiting daar.
CLUTCH BELL UNIVERSAL, MOD M1, 14 en het setje KOPPELINGSSET MET VLIEGWIEL voor 1/8 motor met lange krukas.

Dat gaat om de afmeting/inbouwmaat, de zgn. smallblock heeft het formaat van veel 1:10 motor in de orde van 2.1 tot 3cc, bigblock is wat groter en gaat meestal vanaf 3.5cc maar zo zijn er ook 2.5cc bicgblock motoren (NovaMega .15) en 4.1cc smallblock (Picco P2 Maxx)

Vanwege de vakantie sluiting bij pkracing en toch de drang om te rijden ben ik naar dsm-rc-tuning geweest in hengelo gld goed geholpen en een compleet koppelingsset gekocht toen ik thuis was gemonteerd proberrn te rijden en niks hij trekt slecht alsof hij nog ergens slipt.

Back