CNC / 3d print etc

Discussie in 'Model truckers' gestart door jdejong, 13 aug 2018.

  1. jdejong

    jdejong

    Lid geworden:
    4 aug 2014
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Rotterdam, NL
    Goedemiddag,

    Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle post hier. Er staat een schat aan informatie op het forum.
    Nu mijn vraag. Ik ben van plan/ voorbereidingen aan het treffen om een 1/16 Claas Axion om te gaan bouwen tot een RC model. Dit zal waarschijnlijk een Bruder model worden, daar deze zo'n beetje de enige zijn die deze modellen heeft op deze schaal.
    De besturing zal geheel via Arduino('s) gaan lopen, dus ook de zender zal zelf worden gemaakt. Dit zal geen grote problemen opleveren, daar ik hier in thuis ben. Echter, zie ik voor het onderstel, motorhouders, enz dat er vaak gebruik wordt gemaakt van aluminium en/of messing delen die met een CNC machine vervaardigd zijn.
    Nu is mijn vraag, zijn er bedrijfjes / mensen die dit voor je kunnen maken met een CNC machine?
    Ik heb wel ombouw kits gezien, die kant en klaar zijn...maar dit is niet de bedoeling.

    Alvast ontzettend bedankt!
    /Jasper
     
  2. demian1290

    demian1290

    Lid geworden:
    6 mrt 2013
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Rosmalen NB
    Hoi, je geeft al aan dat je geen complete kits wilt hebben dus dan vallen de bekende leveranciers waaronder Blocher al af.

    Misschien is Hebi Modellbau wel iets voor jou. deze levert ook kits maar in verschillende fases, je kan er voor kiezen om een complete set of alleen een frame te komen en dan moet je zelf de motoren en wielen enz kopen/maken.
     
  3. jdejong

    jdejong

    Lid geworden:
    4 aug 2014
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Rotterdam, NL
    Thanks Demian,
    Ik ga er naar kijken.
    Nee de uitdaging is toch om het vanaf begin tot eind "zelf" te doen...alleen heb ik zelf geen frees of CNC mogelijkheden, vandaar de vraag of mensen hier weten waar je dit kunt laten doen of misschien zelf kunnen...

    Nogmaals thanks. Ik laat het even weten wanneer ik het heb bekeken.
     
  4. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Www.weerg.com overigens denk ik dat er maar weinig beschikken over een cnc freesmachine en dat velen dit op normale freesmachines doen. Cnc frezen is ook verre van goedkoop.
     
  5. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Je geeft aan dat je delen wilt laten cnc frezen.

    Je kunt wel zelf de tekeningen aanleveren hiervoor?
     
  6. RCKJ

    RCKJ

    Lid geworden:
    15 okt 2010
    Berichten:
    492
    Locatie:
    In de buurt
    Om hoeveel werk gaat het frezen? En wat zou je gefreesd willen hebben?
     

Deel Deze Pagina