Cnc-frezen

Discussie in 'CNC' gestart door MrTe, 21 feb 2014.

  1. MrTe

    MrTe

    Lid geworden:
    11 aug 2011
    Berichten:
    36
    Hallo,

    Ik zou graag een 3d model van een ford ka willen hebben in hout uitgevoerd,
    het model is ongeveer 30 cm lang en 13 cm breed en 12 cm hoog.
    Ik heb al een 3d model in sketchup wat ik kan exporteren naar CAD, STL, eigenlijk bijna alle 3d model vormen. om dit te laten frezen zou dit in laagjes kunnen van bijvoorbeeld 1 cm, dus dat je 12 lagen hebt die ik op elkaar zou kunnen plakken waardoor je een 3d model krijgt.
    Wat zou dit eventueel kosten?

    Foto 3d model:

    [​IMG]

    Gr. Teneré
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Garnaal

    Garnaal

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    198
    Waarom hout? Als je 'm laat printen, kun je 'm in 1 keer helemaal doen.. en als je dat in ABS laat doen en 'm een vapor treatment geeft, glimt ie ook direct mooi..
     
  3. MrTe

    MrTe

    Lid geworden:
    11 aug 2011
    Berichten:
    36
    @Garnaal

    Volgens mij is het printen van zo'n model in Abs erg duur omdat je veel materiaal nodig hebt, ik zou hem natuurlijk kunnen maken dat hij aan de binnenkant leeg is zodat er minder materiaal hoeft te worden toegepast.
     
  4. Garnaal

    Garnaal

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    198
    Het valt wel mee hoor. Het grootste probleem is nog dat ie 30cm lang is, je zou 'm dan in 2 delen moeten splitsen voor de meeste printers. Maar qua materiaal valt het heel erg mee, kostprijs van het plastic wat hiervoor nodig is, zal een keer 5-10 euro zijn, tegen consumenten-inkoopprijzen.

    De binnenkant hol maken hoeft niet, iemand die het print kan een vulling instellen van bv. 10%. Hij zal dan de binnenkant opvullen met honingraat.

    Hoe dan ook, het is maar een idee, hout kan natuurlijk ook. Al denk ik dat het frezen uit hout duurder zal uitvallen dan het printen ervan..
     
  5. MrTe

    MrTe

    Lid geworden:
    11 aug 2011
    Berichten:
    36
    @Garnaal
    Weet u ook waar ik het model kan laten printen?
    Ik vind het namelijk een poging waard om het model te laten printen vooral omdat het heel precies is.

    Bedankt voor de ideeën
     
  6. Garnaal

    Garnaal

    Lid geworden:
    3 dec 2013
    Berichten:
    198
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Informeeer ook eens in het 3D Printen - Modelbouwforum.nl subforum.

    Forumtipje Teneré:
    Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
     

Deel Deze Pagina