Coating voor Acryl geverfde Nerf Gun

• Topicstarter Topicstarter Jos van Schijndel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jos van Schijndel

Guest
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum, dus als ik iets verkeerd doe, laat het me dan meteen weten!

Bij het gebruik van Google in combinatie met vragen over verf kwam ik al vaak op dit forum terecht. Vaak kwam ik alleen niet het voor mij perfecte antwoord tegen. Vandaar dat ik nu een wat preciezere vraag stel:

Ik ben begonnen met het verven van een Nerf Gun. Om precies te zijn, de Maverick REV-6. Hij moet een wat oude metaal-koper-look krijgen.
Ik weet niet precies welk soort plastic het is. Ik heb goed gezocht: Op de Gun staan alleen de Patent Nummers, Hasbro Copyright logo en het "MADE IN CHINA" tekstje.
Van de Modelbouwwinkel heb ik als primer: Vallejo Primer (Metal - Plastic) Black.
Om te schilderen heb ik Tamiya Spray (Bruin) en Tamiya Color Acrylic Paint (Gold Leaf en Copper). Ook heb ik Tamiya Thinner. Verder had ik nog wat van het merk Games Workshop acryl verf liggen.

Nu vroeg ik me af of ik de juiste keuze gemaakt heb? Wat is jullie ervaring?
Ook wilde ik een Coating (plastic vernis) aanbrengen om de verf te beschermen. Sommige delen zullen ook over elkaar heen schuiven. Ik zag via google dat Tamiya-vernis schade kan aanbrengen (aan decals?)?

Alvast bedankt voor enige moeite!

Kwa verf weet ik het niet, maar ik weet wel dat als de politie je rond ziet lopen met een speelgoedpistool in die kleur, je pistool wordt ingepikt en je een boete krijgt...

@ Rcforme: Het is sowieso niet om over straat rond te lopen =)
En ik hoop eigenlijk nog wat extra dingen toe te voegen zodat het meer fantasy-achtig lijkt. Het moet beslist niet richting een echt bestaand wapen gaan lijken.

Helaas,
Dit soort speelgoed is niet voor niets in de felle kleuren uitgevoerd.
Hiermee onderscheiden ze zich van het echte werk.

Wat jij van plan bent, valt (als het klaar is) onder de wet wapens en munitie.
Het lijkt te veel op een echt wapen, en is geschikt als afweer of dreiging. Verboden dus.

Deze gaat daarom dus ook dicht.

mvrg: Emil, mod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back