coating?

• Topicstarter Topicstarter erikjede1ste
  • Startdatum Startdatum
E

erikjede1ste

Guest
ik wist niet waar ik dit onderwerp moest neerzetten
maar goed
heb een vliegtuig van dat soort piepschuim kan ik piepschuim ook coaten
weet niet of coating de goede naam is maar als het kan heeft iemand dan wat tips hoe ik het mooist kan doen

alvast bedankt

mvg
erik

bedoel je verven/schilderen/spuiten
Ja dat kan, let wel op dat de verf het piepschuim (EPP) niet aantast.

of beschermen tegen een crash.
zou eventueel kunnen met glasmatje(s). maar dan heb je wel glasdoek en epoxi nodig + dat het model zwaarder wordt.

PS: welk vliegtuig heb je :?:

heb zelf de multiplex skycat maar soms zie ik van dat folie wat eroverheen kan trekken zou dat ook kunnen???

maar soms zie ik van dat folie wat eroverheen kan trekken zou dat ook kunnen???

Ik weet niet wat je bedoeld. als je bespan materiaal bedoeld daar heb je (volgens mij) wijnig aan.

Ik begreep in je andere topic(s) dat je naar een club gaat voor hulp. dat is heel verstandig, want dit is niet echt een geschikt beginners vliegtuig. zij kunnen je vas ook meer vertellen over folie enz.

volgens mij is het idd bespanning gaat mij meer om het uiterlijk niet de funtie zal idd bij niks uit maken maar het is wel mooier (als het kan)

bespannen van EPP gaat niet denk ik voor het bespannen gebruik je een hete (strijk) bout. die brant door het EPP. Waarom geen spuitbus met verf als het alleen ter decoratie is. wel opletten dat de verf het EPP niet aantast.

tja heb ik ook nog aangedacht ja maarja dan hou dat goedkope piepschuim effect

Tja en dat is nu net de bedoeling van die piepmodellen.

Door die ruwheid van het oppervlak vliegt het beter. De uitleg hiervoor is redelijk moeilijk maar neem het maar zo van mij aan voor nu.

aha heb altijd gedacht dat het juist niet zo zou zijn dat gladder beter was maar niet dus weer wat geleerd !! thnx

je zou voor de grap een keer een haai moeten aaien..

Ik ben heel vaak naar het Dolfinarium geweest (is niet ver bij mij vandaan). Daar kan je Roggen "aaien" en voeren. Die zijn aan de onderkant heel glad en aan de bovenkant is het idd net schuurpapier. Dolfijnen zijn echter wel "glad" net als de meeste vissen die je in Nederland met een hengel kan vangen. Je vergelijking gaat dus niet helemaal op.

:ontopic:

dat ruwe piepschuim zorgt voor een lage vliegsnelheid, bij een relatief dun vleugelprofiel. als je het model glad schuurd, dan gaat hij sneller vliegen en heeel veel slechter/abrubter reageren. niet schuren/bespannen, maar schilderen/spuiten dus.

dat is een goede uitleg bedankt voor jullie reacties dus laat hem maar zo zo als die is miss alleen spuiten dan

Back