coaxiale Exceed X-Pro H8 heli problemen

• Topicstarter Topicstarter looneystyle
  • Startdatum Startdatum
L

looneystyle

Guest
Ik heb dus een coaxiale Exceed X-Pro H8 heli, en nu is mijn probleem dat de accu echt binnen een kwartier leeg is, zeer irritant omdat hij toch wel zes uur moet laden voordat ik weer kan vliegen.
Ik weet dat er geen extra accu´s te krijgen zijn maar ik denk dat hier wel knappe koppen zitten die mij kunnen vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen.
Want zoals ik zie bij de originele accu, zijn het in principe gewoon drie batterijen die bij elkaar verpakt zijn tot een soort accu.
Is het mogelijk om zelf accu´s te maken van oplaadbare batterijen?
Of kraam ik nu echt onzin uit :confused:

Graag jullie hulp.

Kwartier is toch egt wel goed.
Ik weet niet hoe lang dit heli vliegt , maar het blijkt dat hij langer vliegt.
Kijk even of alles soepel en goed draait.
Of je lipo die kan je bestellen.
Misschien is er weat met je lipo ?
Zelf maken lipo maken kan niet .

EDIT:
Ik zocht naar de lipo van dit heli , niks gevonden.
Ik wist wel een site voor alle onderdelen.
Maar er is in het forum wel een topic over dit heli gemaakt daar staat dat website.
Je kan er een andere lipo erin doen dat moet wel lukken.
Dit is een 7,4 v 1100mAh lipo.

Laatst bewerkt:
Zover ik kan zien draait echt alles vrij soepel.
Is het ook nodig om onderdelen in te vetten bij een coaxiale Exceed X-Pro H8 heli misschien? Want er zit nergens vet ofzo.

En volgens mij is een vliegtijd van 10 a 15 min normaal zoals ik lees en hoor maar bij mij is het gemiddeld 10 min met maximaal een kwartier vliegen, wel normaal dus maar ik vind het vrij kort.

Ik wil gewoon graag van die zes uur laden af, en ik wil op een 1 of andere manier extra accu´s zodat ik op locatie gewoon langer door kan vliegen.

Plekken waar ik kan vliegen is minimaal tien min rijden met de auto, en om dan vervolgens tien min te vliegen en dan weer naar huis te gaan vind ik nogal irritant.

Dus hoe krijg ik extra accu´s en verkort ik de laadtijd?

En het hoeft niet perse origineel te zijn allemaal

Ik gebruik altijd kogellager vet om onderdelen in te vetten.
Ja dat kan wel maar niet te veel .
Ik gebruik een 7,4 v lipo voor mijn lama v4 opladen duurt 1:30 min.
Dat 10 min is normaal want sommige heli's is het 2uur laden en 2 min vliegen.
Als je een andere lipo koopt met een andere lader dan kan je de laadtijd verkorten.
Of misschien je oude lader gebruiken ?
Moet je ff proberen.

Laatst bewerkt:
Hey

Als je een Goede lader aanschaft ben je van je lange laadtijd af. Kijk bijvoorbeeld eens naar een graupner ultramat 14 of vergelijkbare laders.

Wat betreft de accu zelf. Kan je deze uit de heli krijgen? zo ja, hoe groot is hij? (LxBxH) en hoeveel volt en mAh is hij? Als je dit even opzoekt/opmeet kunnen we wat gerichter helpen!

Groeten

Dit is een 7,4 V 1100mAh .
Die lipo haal je gemakkelijk eruit .
Als je een 7,4 V 1000mAh erin doet kan hij langer vliegen , maar als je een goedkope lipo van 1000 mAh koopt dan vliegt hij minder lang.
Hoeveel gram is dat lipo ?

Schijnt dus een 7,4 V 1100mAh te zijn, en de grootte. Lijkt op twee aa batterijen naast elkaar in plastic. En ja de accu kan er heel gemakkelijk uit.

Dus wat moet ik doen om sneller te laden en langer te vliegen.
Nou ja langer vliegen is niet zo noodzaak als ik extra accu´s heb en snel kan laden.
Dan is probleem ook opgelost.

En invetten gaan we ook eens doen, kan geen kwaad blijkbaar.

Schijnt dus een 7,4 V 1100mAh te zijn, en de grootte. Lijkt op twee aa batterijen naast elkaar in plastic. En ja de accu kan er heel gemakkelijk uit.

Dus wat moet ik doen om sneller te laden en langer te vliegen.
Nou ja langer vliegen is niet zo noodzaak als ik extra accu´s heb en snel kan laden.
Dan is probleem ook opgelost.

En invetten gaan we ook eens doen, kan geen kwaad blijkbaar.

Langer vliegen kan alleen met een grotere accu, maar dan heb je ook meer gewicht aan boord, en dat gaat ook iets ten koste van de vliegtijd. Bovendien betekenen langere vluchten dat alles langer achter elkaar moet presteren, en dan kunnen motoren te warm worden. Hoe warm zijn ze na die 10 tot 15 minuten?

Als je niet zeker weet of je huidige accu snel kan worden geladen, zou je een andere accu moeten kopen. Meeste moderne lipo-accu's kunnen met 1C of hoger worden geladen, wat betekent dat je ongeveer een uur moet laden, of korter. Dat klinkt een stuk beter, nietwaar?

Langer vliegen kan alleen met een grotere accu, maar dan heb je ook meer gewicht aan boord, en dat gaat ook iets ten koste van de vliegtijd. Bovendien betekenen langere vluchten dat alles langer achter elkaar moet presteren, en dan kunnen motoren te warm worden. Hoe warm zijn ze na die 10 tot 15 minuten?

Als je niet zeker weet of je huidige accu snel kan worden geladen, zou je een andere accu moeten kopen. Meeste moderne lipo-accu's kunnen met 1C of hoger worden geladen, wat betekent dat je ongeveer een uur moet laden, of korter. Dat klinkt een stuk beter, nietwaar?

Ja dit klinkt allemaal heel goed en is mij nu ook vrij duidelijk.
De motortjes zijn niet zo heel warm na 15 minuten, ik kan gewoon mijn vinger erop houden na de vlucht. Beetje warm dus meer niet.
Mijn huidige accu heb ik geen flauw idee of die snel geladen kan worden.

Maar waar kan ik andere accu´s kopen?
Hoever kan ik gaan met de mAh van de accu aangezien ik nu 1100 heb?
Wat zijn Lipo´s, of word met lipo gewoon accu bedoelt?
En wat is dat precies met 1C en 2C met de accu´s?

(N)iemand die mij verdere uitleg kan geven?

Hoop dat ik hier een beetje uitkom met een beetje hulp van het forum.

Googelen en je vind nieuwe lipo's.
Als je 1000 vind neem die maar of 1100mah is ook wel goed niet 1200 want dan word het te zwaar.
Lipo is een soort accu die je goed moet behandelen anders ontploft hij maar jou heli is speelgoed dus die zou wel een stop dingetje moeten hebben.
Ik laad een lipo van 7,4 v 900mAh met 0,9 c .
Dus die nieuwe van 1000 mAh of 1100 mAh kan je met 1,3 of 1,5 C laden.

Laatst bewerkt:

Lipo is kort voor LiPo accu, hetzelfde dus.

Als je nu met een 1100 een kwartier kan vliegen, zou ik in eerste instantie het op 1100 mAh lipo's houden.

Het C-getal geeft aan hoe snel de accu kan worden opgeladen. 1C betekent dat je laadstroom 1100 mA mag bedragen, en je accu in theorie in 1 uur vol zal zijn. 2C betekent een laadstroom van 2200 mA, dus is je accu in een half uur vol, etc...

Kopen kun je ze bij elke zichzelf respecterende RC-modelbouwzaak. Of op eBay, Marktplaats, en diverse buitenlandse webwinkels zoals Hobby King bijv...

Back