Cockpit Cessna Cardinal

Hallo,
ik heb een Cessna Cardinal op schaal 1/4. De romp bestaat uit ABS. De vleugel bestaat uit een soort isolatiemateriaal beplankt met balsa en weegt net geen 2Kg. De 'beglazing' van de cockpit vormt één geheel met de romp en is momenteel ondoorzichtig, geverfde ABS. Nu zou ik graag dit willen wijzigen in doorzichtige 'beglazing'. Hoe kan ik dit het best doen zonder de sterkte van de romp te verminderen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Welke materialen zijn er dan gebruikt voor de beglazing? Graag tips aub.
Alvast bedankt !
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Cocpit Cessna

Als het doorzichtig zou zijn en later gespoten dan kan je proberen de verf eraf te halen.
Ik denk dat de ramen als basis dezelfde kleur hebben als de rest en dat het niet gaat.
Wellicht kan je de oorspronkelijk cockpit als mal gebruiken of er een mal van maken en een nieuwe vacuum trekken.

Inderdaad de beglazing is net zoals de rest van de romp in ABS.
Ik had gedacht om de beglazing er zo netjes mogelijk uit te snijden en die stukken dan gebruiken om mallen van te maken. Ik zit echter met de vraag of het geheel rond de cockpit daarna nog stevig genoeg zal zijn.

Ik denk niet dat je het ooit zo netjes krijgt als dat het nu is, ook de stevigheid kan er ten koste van gaan. Plus, als je het zover krijgt dat de ramen doorzichtig zijn, dan kijk je tegen een lelijke binnenkant aan, of ga je dat ook nog verfraaien? Ik denk dat je het beter kan laten zoals het nu is.

Ja dat zou de bedoeling zijn om er een volledige cockpit in te maken.
Maar u zal waarschijnlijk gelijk hebben wat de stevigheid betreft.

In de cockpit kijk je nu tegen het spantje aan waar de twee gaten voor de vleugelbevestiging in zitten. Om een mooie open cockpit met interieur te krijgen zit dat spantje behoorlijk in de weg, maar het is wel essentieel voor de bevestiging van de vleugel en de verdere sterkte.

Ik zou de kist zo laten en dit soort (leuke) aspiraties gebruiken in een kistje wat je zelf bouwt :-).

Back