cockpit kap

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Herbert, 19 jan 2007.

  1. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    wie heeft er een cockpit kap? ik zoek er een voor de Eucalypta
    Ben zelf al aan het klooien geweest met een petfles tot aan die velletjes uit de modelshop
    waar je een kapje van maken kunt .heb het al geprobeert met een verffeun en in de oven
    maar krijg het niet voor mekaar :evil: :| ,als iemand een kapje heeft hou ik me aanbevolen
     
  2. marco_leeflang

    marco_leeflang

    Lid geworden:
    28 nov 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Vollenhove
    volgens mij kun je bij Hobby-in kapjes laten maken naar eigen aangeleverde vorm
     
  3. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    zal daar eens vragen ,bedankt Marco :p
     
  4. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Herbert ik heb twee maten kapjes uit Engeland, die misschien mooi staan op de Eucalipta. Stuur even een PB . Ik zal intussen de lengte opmeten.
     
  5. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
  6. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    Robert-Jan,hier heb ik ook al naar gekeken,en het zelfde proberen te doen
    dit lukte me 1 keer als ik het nog een keer probeer krijg ik echt scheiding :evil:
     
  7. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Eventueel kun je kapjes in verschillende soorten en maten (maar wel geschikt voor LB, dus kleiner, smaller en klassieker van vorm dan de meeste RC kapjes) bestellen bij SIG of Brodak in de VS.
     
  8. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Herbert

    Bedankt voor de waarschuwing
     
  9. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
  10. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
  11. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    eigenlijk is het gewoon van de gekke dat je zulke dingen niet kunt kopen in een modelshop,maar hier zal ook wel een trend in zitten
    ze zijn meer gebaat bij een ARTF model,echte bouwers van modellen zijn er steeds minder en des te meer modelkopers.
    ik zelf merkte dit zaterdag nog ,dat ze geen spanpapier meer verkochten,met de doodeenvoudige reden dat Flair met de productie was gestopt,ik zet hier een groot vraagteken bij,er zal best nog spul in omloop zijn maar merk wel dat ze er steeds minder moeite voor willen doen ,want dan moeten ze extra moeite doen om het uit te zoeken om dit te kunnen bestellen
    en ik denk dat dit ook voor de kapjes geld :cry:
     
  12. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Al ver vóór de ARF rage was het al zo dat het soort kapjes dat wij nodig hebben meestal niet in modelbouwzaken te krijgen is, gewoonweg omdat er te weinig LB modellen in NL gebouwd worden.

    Kapjes voor type Suppi (2,5cc) zijn zo klein als toen niet gebruikt werd (heb ik het over jaren 80 en 90)

    Kapjes voor 6cc en grotere stunters waren misschien wel te krijgen maar meestal te breed. Een LB romp hoeft niet veel breder te zijn dan de motor. In een RC romp moesten dingen als de ontvangeraccu en twee servo's naast elkaar.

    Indertijd werden voor LB stunters meestal (als de bouwer de kap wilde kunnen kopen) meestal, al dan niet aangepaste, kapjes gebruikt die werden verkocht voor zwevers. Vandaar vaak de blauwe kleur en misschien is daar ook wel de jet-stijl die in de jaren 70 'in' was door te verklaren.

    Wij willen echter meestal druppelcockpits zoals op de Mustang. Ik heb er zelf indertijd een paar besteld bij Brodak en SIG voor voorgenomen projecten, maar daar wil ik ze dan ook graag voor gebruiken en ik wil er niet in gaan handelen.

    Als je ze bestelt weet je nooit precies of je ze kunt gebruiken. Ik zou dus van de gelegenheid gebruikmaken en enkele opeenvolgende grootten bestellen, zo duur zijn ze niet (denk rond de 3 dollar per stuk).
     
  13. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Ik heb Herbert kunnen helpen met Ripmax kapjes.

    Helaas kan ik ze nu niet meer in hun assortiment vinden. Er zijn echter Engelsen, die ze nog wel voeren.
    Misschien is het de moeite waard om te inventariseren wie in Nederland behoefte heeft aan dergelijke kappen( lengtemaat tussen 12 en 13,5 cm).
     
  14. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ga er niet van uit dat er nog veel in Engeland te krijgen is. Ik zou het vooral in de VS zoeken. Probleem altijd is hoe te betalen (creditcard is het beste, maar die heeft niet iedereen), de kosten van verzending (niet te dure dingen laat ik niet verzekerd verzenden, want dat is in verhouding veel te duur), en vooral de kosten van invoerrechten en BTW. Je moet die al betalen als je boven de (ik geloof) ongeveer 33 euro komt. Je kunt geluk hebben dat je pakje er door glipt, maar anders komt er 25-50% aan kosten bij! Ik zou dus even informeren bij de belastingdienst of douane tot welk bedrag je zonder invoerrechten en BTW mag bestellen en daaronder blijven.

    Een andere mogelijkheid is dat we met zijn alleen proberen een grote bestelling te doen bij Brodak of SIG (lijnen, tuimelaars, motoren, props, cockpitkapjes, tanks, en wat je maar meer wilt) om in ieder geval de verzendkosten te minimaliseren. Ik wil het wel organiseren, al heb ik zelf op dit moment niets nodig. Als er belangstelling voor bestaat kan men zich bij mij aanmelden. Reken er dan dus wel op dat wat je wilt kopen 25-50% duurder kan uitvallen dan het in de VS kost.
     
  15. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    Het idee er achter is niet verkeeert PP,maar je komt er vaak achter dat je aan het bouwen bent
    maar mischien klein spul zoals kapjes en tuimelaars is mischien nog niet zo gek om daar een vooraadje van te hebben
    als je wat besteld laat het me even weten
    PP had je nu wel of niet een tekening nodig van de Stunt,want ik wist het niet meer
     
  16. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.230
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik heb altijd met succes mijn eigen kappen gemaakt, van dik plastic uit de modelbouwzaak. Ik kan echter nergens meer dik (1 a 1,5mm) transparant gekleurd plastic meer vinden. Als iemand weet waar je zulk spul nog kan krijgen, zal ik graag beschrijven hoe je kapjes maakt...
     
  17. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    kan wel aan de dikte komen ,maar weet niet of er gekleurd plastic tussen zit.
    ik koop het bij Bosman modelbouw in Doesburg,en het is van het merk Bayer
    zal deze week eens navraag doen over gekleurd plastic
     
  18. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.230
    Locatie:
    Amersfoort
    Transparant blauw en groen zijn het meest geschikt.
     
  19. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    Ik heb nog een plaatje gevonden bij Bosman van 1 mm dikte
    transparant blauw van het merk aeronaut
     
  20. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Bij www.vliegtuigmodelbouw.nl>toebehoren>ruitenplastic
    Deze zijn van Aeronaut,1mm dik, in groen blauw en transparant.

    Kunnen dacht ik ook door heel Nederland verzonden worden.
     

Deel Deze Pagina