Colin Archer/Breton 1/10

Stainless

Vriend van modelbouwforum.nl
Hi all,
Ik ben 6 maanden geleden begonnen met de afwerking van een zeilboot op schaal 1/10. De romp is een breton(concept op basis van de plannen van Colin Archer) LOA is 1.47 m (lengte van de romp is 1.25)
Ik heb een probleem met mijn roerservo. Als ik de zender en ontvanger aanzet dan begint de servo heel snel te schakelen.(vibreren). Als ik het roer dan even aanraak stopt dit. Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen?

Ik wou ook enkele afbeeldingen van de boot hierbij voegen, maar dat is me niet gelukt:( Hoe moet dit?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Lees het volgende draadje maar eens door. Vermoedelijk is dit het zelfde. Het probleem is dan ook meteen over als het schip in het water ligt: flipperende-digitale-servo

Inderdaad exact hetzelfde probleem. Als ik het roer even aanraak dan stopt he direkt. Het zou inderdaad kunnen dat het opgelost is vanaf dat de boot in't water ligt en het roer een beetje tegendruk krijgt. Ik ga proberen om de servo een beetje tegendruk te geven door een elestiek te spannen aan de andere kant van het roer.

Zoals jet ziet ben ik er dan toch in geslaagd om een foto in te voegen, dus hier komen er nog enkele.
full

full

full

full

Wat een plaatje zeg!!!! Super mooi, hoe krijg je het voor elkaar :-) als je niet beter wist zou het een echte grote zijn!!

Top en nu veel plezier met zeilen.... alhoewel snel door met de J

gr Remco

Back