Colin Archer

• Topicstarter Topicstarter mega
  • Startdatum Startdatum
M

mega

Guest
Beste zeilers,

op dit moment ben ik nog vollop bezig met een visserschip, de Andrea Gail (zie bouwverslag).
Maar het is natuurlijk altijd leuk om na te denken over de volgende boot, en daarbij denk
ik aan de overstap naar een zeilboot. Om de stap niet te groot te maken ( :D ) zit ik aan een zeilboot
met hulpmotor te denken. Met name de Colin Archer van Billing Boats
vind ik een schitterende boot.

Zijn er mensen die deze boot al gebouwd hebben? Ik ben zeer geinteresseerd in jullie ervaringen met de bouw
en ook vooral in de zeil/vaar eigenschappen.
Ook als jullie andere leuke zeilboten met hulpmotor kennen hoor ik het graag!

Bedankt!
Rinie

hoi mega

lijkt me inderdaad een mooi model om zeilend te maken (ps je link werkt niet)
(let wel op dat je de grote maakt, de beginners uitvoering is denk ik te klein)

groeten johan

Er zijn er inderdaad 2, de BB606 die slechts 47cm klein is, en de BB414 die 127cm is, en die inderdaad telegeleid te maken is (BB verkoopt hier zelfs een complete RC set met zender, motor, zeilwinch, servo's etc voor)

Je link werkt idd niet maar het betrof wel de link naar de grote versie (bij deze: http://www.billingboats.com/414.htm)

Ik weet niet of je frans kan, hier is een link met een bouwverslag van deze boot:
http://navi.modelisme.com/article27.html
(staan genoeg foto's bij om al een idee van de bouw te krijgen)

Ik heb de link gefixed, ik bedoelde inderdaad de grote (127cm) versie.
Bedankt voor de link naar het bouwverslag. Mijn frans is comme si comme ca, maar de plaatjes zijn al interessant genoeg!

Groet, Rinie

Ik heb op verschillende plaatsen gehoord dat de Colin Archer van BB niet zo schaal getrouw is.
Ik heb een model gezien van een Colin Archer die van de originele tekeningen is gebouwd. Werkelijk schitterend.

Die Colin Archer werd gevaren zonder hulpkiel. Ik weet niet of dat altijd mogelijk is.

Misschien zijn er op het Dry Dock Models forum gebruikers met een Colin Archer. Zou me niet verbazen.
Op het DDM forum wordt echter vooral statisch gebouwd, maar het model is natuurlijk hetzelfde.
Deze foto heb ik gemaakt van dat model:
cakleinvl2.jpg

Bouwer van dit model is Boele Tienstra.

Wim

Hoi Wim,
bedankt voor je reactie. Die zelfbouw Colin ziet er inderdaad schitterend uit!
Ik ga zeker eens lekker rondneuzen op het Dry Dock Models forum (kende ik nog niet).

Groet, Rinie

Back