collective pitch quadcopter consept id

ik heb hier een grove set-up gemaakt van een collective pitch quadcopter quadcopter consept met 1 motor.
het geheel is op basis van trex 500 staart rotor onderdelen en tocktube.
het frame word weer gebaseerd op de 25 cm quadcopter dus platen die in elkaar schuiven.

1389410968_6_nH79.jpeg

ben je niet bang dat de tandwielen aan diggelen gaan de eerste keer dat een prop "iets" raakt?

tandwielen ja die kunnen kapot gaan zal eerst een setje bestellen en kijken hoe sterk ze zijn.
als ze niet bevallen kan ik nog naar een andere modulen maat gaan kijken.
ik vind het juist leuk om eens een ander id toe te passen en dat de lucht in te krijgen.
ontwerpen en bouwen vind ik het leukst .

Ik wil dat ook wel een keer ontwerpen/maken, maar ik ga nog wachten to er meer mensen het (succesvol) gedaan hebben.

Kben wel heel nieuwshierig en hoop dat je het daadwerkelijk gaat maken, veel succes!

Grts,

Geweldig michel!

Is het niet een idee om gewoon tandriemen te gebruiken? Je hebt dan géén speling, geen tandwielen die kapot gaan etc. Ook kun je alle riemen gewoon horizontaal houden.

Tandriemen uit de staartboom van de heli's..

't is maar een idee.

Good luck! lijkt me echt heel erg gaaf..

Misschien een rare vraag maar hoe gaat de yaw werken. Aangezien je geen koppel verschil hebt tussen de props.

Ik denk dat je wel verschil in koppel (draaimoment?) krijgt bij wijzigen van de pitch, want een 'vlakke' prop, dus zonder invalshoek, zal zich minder afzetten?

Als je wel 4 motors zou gebruiken met een mixer en je dus zowel de servo's als de esc's aanstuurd, zou je dan geen super snelle reactie tijd hebben? Zou dat van enig nut zijn?

Grts,

ik zou ook voor riemen gaan want vooral in het begin zal je wel eens op de zijkant belanden dan dan is direct alles kapot. Of je moet de proppellers op propsavers zetten

de reden dat ik voor tandwielen ga is puur om dat de maat van de aan drijf assen aan te passen is en het ontwerp flexibel maakt.
ik heb al tandielen gevonden van modul 1 en dat lijkt me sterk zat.
de reden dat ik voor de 500 a 600 staart delen ga is puur om dat er druk lagers in zitten en dus beter belast kunnen worden.

ik zie dit ontwerp al een test .
als een motor gaat werken dan zou je later ook een brandstof motor kunnen toe passen.
als motor komt er nu een 1kw motor in.

tot tot

Of je bouwt hem zodanig dat de props de grond niet kunnen raken
oftewel een soort veiligheidskooi aan de zijkant

En origineel gezien moet je met zo'n ding vliegen, niet crashen :mrgreen:
Als heli's zodanig gebouwd zouden zijn dat de rotor heel blijft bij een foute landing, zouden ze bijna de lucht niet inkomen (even buiten de Mcpx gerekent dan..)

Gaaf idee !
Zie dit wel werken. 1 centrale dikke motor op een constant toerental, nice !
Wat voor bladen ga je gebruiken ?

Dang, ik ben even op zolder, kijken hoeveel complete staartstukken ik op kan rommelen ;-)

Kijk op RC Groups forum voor informatie. Het is al een paar keer gedaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
In de inleiding van dat filmpje hebben ze het toch duidelijk over 1 motor, die de collective pitch propellors aandrijft.
Zie printscreen foto
1motorquad.jpg

MVG, Moelie

Back