Combat - bouwverslag

Voor een eerste model heb je het er erg goed afgebracht. :thumbsup:

Tip: stap (op termijn) af van kruiskopboutjes en doe alles met (zeskant) inbus.
Werkt stukken prettiger, dat hebben wij inmiddels -OK, al een jaar of 30...;)- ontdekt.

Ik zie nu net dit verslag.... en ik sta stomverbaasd....

12 jaar, 25 Februari begonnen, en we zijn nu 10 dagen verder en er ligt een combat kistje op tafel, volledig houtbouw....

Daar word ik héél blij van, en ik kan Finn alleen maar zeggen: maak je niet te druk over eventuele kleine bouwfoutjes. Leer je alleen maar van!

We hebben ze allemaal gemaakt: toen mijn allereerst zelfgebouwde Charter op de toenmalige club voor het eerst vloog, en ik hem na de tweede vlucht ophaalde van de baan, viel spontaan het stabilo er af. De week daaropvolgend viel bij de eerste landing de rompbodem incl landingsgestel er onderuit.... paar verstevigingen over het hoofd gezien op de tekening.... Is nu 35 jaar geleden, en die fouten heb ik nóóit weer gemaakt.... :D

Zo zal het jou ook gaan!

Bedank Brutus! Zelf ben ik ook blij met het resultaat. Met deze kist mag ik alleen geen scherpe bochten maken omdat er een paar verstevigingen niet in de vleugel zitten.

We hebben ze allemaal gemaakt: toen mijn allereerst zelfgebouwde Charter op de toenmalige club voor het eerst vloog, en ik hem na de tweede vlucht ophaalde van de baan, viel spontaan het stabilo er af. De week daaropvolgend viel bij de eerste landing de rompbodem incl landingsgestel er onderuit.... paar verstevigingen over het hoofd gezien op de tekening.... Is nu 35 jaar geleden, en die fouten heb ik nóóit weer gemaakt.... :D

Ik denk dat dit bij mij ook zo is.

ach, 1 voordeel: jouw toestel heeft geen staart, dus die kan er alvast niet af vallen :D
landingsgestel heb je ook niet..

Komt best goed.
misschien 1 of 2 extra latjes in de romp om de krachten van de vleugel beter op te kunnen vangen..
Maar daar weten de heren op jouw club veel meer van.
Zij hebben ervaring met de kist, ikzelf niet.

Je hebt in ieder geval de drive! Gewoon vliegen en kijken wat er gebeurt.
Het is geen schaalkist van meer dan 500euro.

Verder sluit ik me bij de rest aan: niets dan lof voor je inspanningen!

Groeten, Arnold

Bedankt Bruno voor je reactie en je tip!
Graag gedaan! Toen ik begon was er geen internet, maar dat was geen probleem, hoor.
Ik heb veel geleerd door te lezen in tijdschriften uit de periode 1949-1965, die stonden bij ons in de boekenkast.
Daarna op de club waren er een aantal mensen die al internationale wedstrijden vlogen en dus hun spullen echt al goed voor mekaar hadden. Die gaven hun kennis graag door aan de groep 12-17 jarigen waar ik toen bij hoorde.
En inmiddels is het -zelf al weer 60+:mad: - dus al weer een tijdje mijn beurt...:D

De roeren moeten er nog op net als de zijvinnen. Maar zijn nog niet helemaal in folie gezet. Ik heb de roeren een paar keer verkeerd uitgesneden met folie dus ik heb een beetje folie tekort. Ik denk dat ik van t weekend verder ga en ga folieën enzovoort.

Ik heb net mijn propeller uit China ontvangen. Beetje raar want ik heb hem vorige week dinsdag avond besteld en hij is nu al binnen, ook stond hij gewoon voor de deur, iedereen kon hem meenemen, zat geen factuur bij en nergens stond op dat de afzender HobbyKing was, ik vind het een beetje raar maar ik heb hem binnen dus ik kan vooruit.

Zeker weten! Er zitten nogal wat oude mensen bij ons op de club en ik denk op elke modelvliegclub.
Dat hangt er maar net vanaf. Ik zie er nooit zoveel....
Oude mensen beginnen voor mij vanaf een jaar of 80 en dat schuift ieder jaar weer wat op naar boven....:D;)

True Bruno en Dries.

Wat vinden jullie ervan als ik hier een mooie grote tafel neerzet om aan m'n vliegtuigjes te werken of te bouwen?

4c7769180f36a517e19601ca18dc15e6.jpg

Ik vind het wel een mooie werkplek. Stopcontact en alles erbij.
Het is een beetje off-topic en een beetje 'opeens' maar ik wou het gewoon vragen. Is het ook groot genoeg? Ik heb in de linker hoek nog 1 meter vrij en bij die witte wand is het 2 meter.

Mooi plekkie! Voor een beetje tafel heb je gauw wat ruimte nodig, thuis heb ik mn eettafel van 700×2000mm hard nodig, maar dat ligt aan mijn werkwijze[emoji2]

Misschien een idee om een klein keukenblokkie op marktplaats te scoren, heb je gelijk mooi kastjes eronder!

Een mooi vlak werkblad is wel handig. Een dunne plaat hout of gipsplaat (om te spelden) erop en klaar!

Mooi plekkie! Voor een beetje tafel heb je gauw wat ruimte nodig, thuis heb ik mn eettafel van 700×2000mm hard nodig, maar dat ligt aan mijn werkwijze[emoji2]

Misschien een idee om een klein keukenblokkie op marktplaats te scoren, heb je gelijk mooi kastjes eronder!

Een mooi vlak werkblad is wel handig. Een dunne plaat hout of gipsplaat (om te spelden) erop en klaar!
Heb je wel veel ruimte nodig voor je (werk)eetgewoonte;),grt Bel10

Emanuel bijna 47 is echt niet oud, het ligt er ook een beetje aan hoe je er dan uitziet.
80 jaar vind ik oud. En er zijn echt mensen met een groter 'leeftijdsgetal' als jij.

Zo is het Arnold haha!

Heb je wel veel ruimte nodig voor je (werk)eetgewoonte;),grt Bel10
Ik heb geen ruimte voor een bouwtafel elders in huis, een mens moetergens zitten...overigens wel gezellig....de hele avond op zolder is ook niet echt gezellig.....elk voordeel heb zn nadeel[emoji2]

Back