Combat - bouwverslag

IMG_4787.JPG Klopt!

En het leuke is dat je het mesje van de lattensnijder ook in een snij-pen
kan stoppen.(2 voor 1)

Groet:Robin

Wat ga je nog aan de neuslijst doen? Zoals hij nu is, krijg de voorzijde van de vleugel een scherpe voorkant i.p.v. de neusronding van de ribben. Leidt tot snappy gedrag rond neutral-stick op in dit geval het hoogteroer. Dat kon wel eens te veel van het goede worden voor de combinatie leerling & combat-modelletje.

Is de webbing over de hele spanwijdte gelijk, of dubbel in het midden (voor- én achter de liggers), enkel halverwege en niets richting buitenkant/vleugtippen?

Emanuel ik heb het zo gedaan:
9e938727f21032cb5b118446fc90aec5.jpg

Ik heb die webbing aan de romp nog niet gedaan omdat als we gaan foliën, met warmte de vleugel makkelijker eraf is te halen denk ik. Zal het dan geen probleem geven als ik bij elke rib webbing zet tot de tweede bij de romp?

Ron, ik ga die voorlijsten nog schuren tot aan de rib waarschijnlijk.

De neuslijst moet in het profiel van de ribben geschuurd worden, het moet één mooie vloeiende curve worden.

Voor een eerste project ziet het er nog niet zo slecht uit hoor. Beetje veel lijm zo te zien. Ook lijkt het of het servo plankje wat verzonken ligt. Dat zou jammer zijn.

tippie: Probeer de lijm weg te houden bij de rand van de rib, waar de folie straks op komt.
vaak is lijm er met geen mogelijkheid af te krijgen zonder de rib te slopen, en op de lijm hecht de folie regelmatig niet/slecht.
Daarnaast zie je iedere hobbel door de folie steken, ziet er niet zo netjes uit. Alles wat verder onder de folie zit, zie je toch niet.
als dat technisch maar goed zit, hoeft het oog er wat minder van te vinden..

verder, vergis je niet in het nut van spelden :D
steek een paar spelden door een plankje, en je weet zeker dat het niet verschuift. Daarna een knijper erop, en je weet zeker dat het goedkomt.
Na lijmen de speld met een combinatietangetje pakken, en draaiend eruit trekken.

Qua webbing, de nerf staat nu inderdaad precies in de richting van de krachten, wat het geheel wat minder sterk maakt.
minder sterk wil nog niet zeggen dat het zwak is.. komt vast goed.

Evt kun je een goede webbing aan de andere kant van de lat plakken, en de "foute" eruit halen.
Zo extreem veel maakt het niet uit of het aan de voor of achterkant zit.
maar dat is meer als je er zin in hebt. Geen noodzaak.

Die webbing gaat wel houden. Ik denk dat het kistje het niet eens echt nodig heeft als het er op aan komt. Met die vier 5x5mm liggers is hij al best sterk.

Back