combat wing afmetingen?

ik ben van plan om binnenkort een combat wing te gaan halen, nu zit ik alleen met de vraag welke afmetingen de wing moet hebben?
alle electronica heb ik al liggen namelijk het volgende:
- align 420LF Brushless Motor (3200Kv) prop??
- align 25amp. esc.
- 3s tp2100Mah lipo
- futaba 3001 servo's
- schulze 5 kanaals ontvanger (moet ik nog aanschaffen)

nu is mijn vraag dus welke afmetingen de vleugel moet hebben in verband met het goed krijgen van het zwaarte punt.
ik zelf zat te denken rond de 1m spann.?

Milcoi zei:
de 145 of 200 zou ik zeggen.

dat lijkt me iets te groot, dan zal het meer een gemotoriseerde zwever worden denk ik.
het idee is om er mee de gaan combatten en het moet dus een beetje snelheid hebben!

het verschil is wel groot combat ------ zwever.
heeft u al de snelheid gezien van een k10 zonder motor, gewoon op de helling .

ja dat heb ik op het filmpje gezien.
maar het is juist de bedoeling om het ding snel te laten gaan anders is er niks aan :wink:

Met 70cm nuritjes werd er dit weekend aardig gecombat daar op die heuvel in zoutelande hoor. :P

ik denk dat ik voor 90cm ga.
op het rcgroups zeiden ze dat ik niet groter moest gaan als 100cm anders werd de motor te heet.

welke prop kan trouwens het beste gaan gebruiken, ik weet dat ik een beetje moet gaan proberen welke prop het beste is maar een richtmaat is wel handig.
ik zat te denken aan 5x5?

Welke versie is het beste als hellingzwever voor standaard servo's (fut 3001 / 3003 of graupner 507 /5077...) ?
Gaat dat met de 1m20 of 1m45 ?

Met 120cm gaat dat als n trein. :P Mijn wing heeft S3003 servos en een enorme 8 kanaals PCM ontvanger erin (zaten bij mijn oude zender), en zelfs dan moest ik er een ongelofelijke homp lood bij plakken. :P

het beste is de 145 voor hellingzweven, zonder er versterkingen in te bouwen, en de 160 vliegt gelijk een raket ( meer of 1 kg ) maar er moet carbon, en gans ingeteapt worden.
alle 2 zeer wendbaar. uit te rusten met staandaart servo's, en normale ontvanger, wij vliegen met een gedeelde batterij, iedere vleugel heeft 2 cellen, zo blijft de neus zeer sterk.

Ik zit tussen 2 modellen te twijfelen.
Ik wil in ieder geval de motor gebruiken:
EMM-150PW Outrunner
gewicht 50 gram
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=169
EMM-150PW.jpg

En zit aan deze modellen te denken:
Trio
Spann 83 cm
http://www.modellbau-bauer.de/produ...id=37&osCsid=22ea67ccf055df90a2d51e6dd75d4d6d
trio-webfoto.jpg

Wolf K-10
Spann 70 of 90 cm
http://eppshop.nl/xtcommerce/product_info.php?info=p2_Wolf-K-10--90-cm-.html
2_0.GIF

Welke moet ik waarom nemen :?:

Geen moeilijke keuze lijkt mij zo, ik zou die wolf K-10 nemen, vliegt goed en is stukken goedkoper dan die duitse winkel.

Ben alleen benieuwd hoe sterk De Nuri is? Of je tegen muren en palen aan kan vliegen enzo.
Heb de Trio in Dortmund zien vliegen en die was geweldig.

Is de motor in het midden een pluspunt voor de sterkte van het toestel?

En is 70cm geschikt voor die motor om lekker stijl en hard te klimmen?

Ik heb net die nieuwe 70cm motor Wolf K10 besteld.

Voor de 6-15 die nu vliegtuigloos is... 4.5x4.5 erop en vliegen maar.

Eens kijken of dat wil vliegen.

Back