Combat wings

ik heb mijne in de vs besteld. maar kon toen niet per stuk,,, dus heb er een aantal moeten afnemen, kan je eventueel wel doorleveren, moet ik alleen ff kijken wat ik betaald heb.

groet,

Jeedee

Het leuke is,,,,
ze zijn van EPP en dus vrijwel onverwoestbaar... ik vlieg er al een paar jaar mee,, en de duurste schade die ik had was een balsa roer,,,, 3 euro???.

2 servo's en ontvangertje er in en je kan vliegen. simpel, onverwoestbaar,, en tot windkracht 8 al mee gevlogen zonder problemen...

groet,

Jeedee

Is het ongeveer deze ?

full

epp-shop
Hauptauswahl > Modelle
Produktdetails
Zackcombat (1,20 m)
EPP-Nurflügler für leichten bis mittleren Wind.

Der Zackcombat ist unschlagbar bei leichtem bis mittlerem Wind. Seine Spezialität ist der Kampf mit anderen Zackcombat oder Zacki´s an der Hangkante. Alle Abstürze überstehen die CNC Kerne unbeschadet. Bei wenig Wind und schwacher Thermik trägt der Zackcombat schon sehr gut.

Spannweite ca. 118cm / Fluggewicht zwischen 400 bis 800 Gramm.Die Fernsteuerung sollte einen V-Mixer haben, Standardservos, normaler Akku und Empfänger können eingebaut werden.

Der Bausatz besteht aus:

- CNC geschnittenen Flächenkernen aus weißem EPP
- Winglets
- Bauanleitung

Preis: 22,00 EUR

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dat is hem niet.... dit is een echte combatwing uit de vs.
het verschil is dat het profiel beter is en daardoor ook op de kop goed blijft vliegen, dat doen de zaggi's niet. tevens is hij zonder motor,,, maar uiteraard wel ermee uit te rusten..

ow en helaas was hij ook een stukje duurder,,, :(

groet,

Jeedee

22,00 eur is zeker een andere prijs dan 825 usd van onze amerikaanse vrienden. Zagi.com komt ook aardig in de buurt...
Rediculous price als je t mij vraagt.

Laatst bewerkt:
ja die prijs is ook erg hoog,,, maar dan bouwen ze hem ook compleet voor je,,, incl. besturing,

de losse kit is volgens mij 70 euro ofzo

groet,

jeedee

Laatst bewerkt:
Deze is volgens mij ook goed ...

Zackspeed (1,20 m)
Schneller EPP Nurflügler für mittleren bis starken Wind

Im Gegensatz zum Zackcombat hat der Zackspeed ein dünneres Profil und ist damit viel schneller. Das Profil ist ein um 12% dünneres Zackcombatprofil. Somit ist der EPP Nurflügel, der die gleichen Daten hat wie der Zackcombat, für mittleren bis starken Wind sowie für das Dynamic
Soaring bestens geeignet. Video Zackspeed Downloaden ! http://www.epp-modelle.de/download/videos/zackspeed.wmv

Der Bausatz besteht aus:

- CNC geschnittenen Flächenkernen aus weißem EPP
- Winglets
- Bauanleitung

Preis: 22,00 EUR

tja.. dan moet je die nemen,,, maar op de helling merk je wel het verschil,, ik heb ook met een aantal zaggi's gevlogen en hun piloten met mijne laten vliegen,, en die waren wel verrast over het gemoedelijke vlieggedrag,,,

groet,

Jeedee

Combat vliegen hoeft natuurlijk niet altijd met die Delta vleugels, kan ook met PSS (Power Scale Soaring) kisten van EPP met glasvezel. Met deze kisten kun je ook gewoon elkaar uit de lucht jagen zonder schade.....

Maarten X vliegt met een ME109 en ik met zijn 'oude' Yak 3. Helaas hebben we nog niet voldoende wind gehad en tijd gehad om samen naar Langevelderslag te gaan om te combatten, maar dat gaan we in de herfst zeker doen!

full

full

Kijk ook eens hier:
The PSS Model Plans Directory

Of hier:
Vol de pente et Combat de PSS sur Lyon

Groeten,

Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er ook cool uit :)

wel lastiger om te raken aangezien de vleugels smaller zijn. keertje afspreken om te combatten?

groet,

Jeedee

Zeker leuk, alleen wel fijn als er wat minder mensen op het strand zitten. Afgelopen donderdag waren we op LVS en mensen gingen letterlijk onderaan het duin naar ons zitten kijken. Niet echt handig om dan te gaan combatten. Wat dat betreft lijkt het najaar/voorjaar daar dan meer geschikt voor.

Verder hebben we met deze kisten eigenlijk wel een windje 5 nodig om een beetje lekker te vliegen. Afgelopen donderdag ging het prima, maar als je wilt combatten, dan wil je ook snelheid..... ;-)

Vlieg je ook op LVS??

LVS... geen idee waar dat is hahahah

maar ik kan tot ruim windkracht 8 vliegen dus 5 is zeker goed te doen,,,

groet,,

Jeedee

Het lijkt erop dat donderdagmiddag en vrijdag de hele dag goed worden voor LVS. Handig om gewoon dat draadje in de gaten te houden om daar af te spreken. Piloten komen vanuit verschillende delen van NL. Als het weer goed is ga ik misschien vrijdag ook weer, maar zoals het er nu naar uitziet is er te weinig wind voor Combat. We zullen zien.

Groeten,

Johan

Back