M.l.v.Doesburg
PH-SAM
Hier een klein foto bouwverslagje van de combat die ik aan het bouwen ben.
Als profiel heb ik gekozen voor Epler169 (25% dikker).
De vleugels zijn gesneden uit standaard piepschuim van de bouwmarkt.
Voor de stevigheid heb ik het midden van de vleugel voorzien van een doorlopende rip met motorbok en een 3mm triplex ligger. Dit geheel is door middel van constructie bruislijm samengebouwd.
De achterlijst heb ik voorzien van een strip 5 mm balsa. In deze strip kunnen later de ca scharniertjes mooi verlijmd worden.
Na het inlijmen van de servo's heb ik het vleugeltje bespannen met kaftpier.
Het kaftpapier is aangebracht met verdunde houtlijm (verhouding 1/3 lijm/water).
Vervolgens heb ik het geheel nog eens voorzien van een laagje Spectrum Multi Varnish van de Action.
Deze lak is echter op waterbasis en ik heb geen idee of het een klein beetje brandstof bestendig is.....
De roeren zijn gemaakt van 5 mm balsa en de finnetjes 2,5mm balsa.
Als profiel heb ik gekozen voor Epler169 (25% dikker).
De vleugels zijn gesneden uit standaard piepschuim van de bouwmarkt.
Voor de stevigheid heb ik het midden van de vleugel voorzien van een doorlopende rip met motorbok en een 3mm triplex ligger. Dit geheel is door middel van constructie bruislijm samengebouwd.
De achterlijst heb ik voorzien van een strip 5 mm balsa. In deze strip kunnen later de ca scharniertjes mooi verlijmd worden.
Na het inlijmen van de servo's heb ik het vleugeltje bespannen met kaftpier.
Het kaftpapier is aangebracht met verdunde houtlijm (verhouding 1/3 lijm/water).
Vervolgens heb ik het geheel nog eens voorzien van een laagje Spectrum Multi Varnish van de Action.
Deze lak is echter op waterbasis en ik heb geen idee of het een klein beetje brandstof bestendig is.....
De roeren zijn gemaakt van 5 mm balsa en de finnetjes 2,5mm balsa.
Laatst bewerkt: