Compacte 220V reislader voor lipo's

Satoer

Forum veteraan
Ik ben op zoek naar een compacte lichte 220/230V reis-snellader om minimaal 3 cellen lipo's te laden, en als die meteen ook Nimh / NiCad zou kunnen laden zou dat mooi meegenomen zijn.
Ik dacht aan een ampèrretje of 1,5-2 pompcapaciteit (instelbaar zou ook prettige zijn).

Iemand een goede tip?

Graupner ultramat 10 of 14 zit aardig in de buurt.....

Anders gewoon een Xpeak 3+ met een BMI 10A stekkervoeding ?

bedankt voor de tips. Die Graupnder ultramat 14 lijkt mij wel wat. 500 gram is acceptabel. De Ultramat 10 zit op 1333 gram, wat toch wat te zwaar gaat worden. Toch is 5A laden misschien een beetje overkill voor het doel waar ik het voor wil gebruiken.

Ik denk dat de Xpeak ongeveer gelijk is qua gewicht/grote als mijn huidige Schulze 330.

Heb gisteren de Simprop Intelli-Bi power aangeschaft.
230 of 12 volt input, laden 5A (0,1A stap), ontladen 1A (0,1A stap).
Alle accu typen (NiCd/NiMh(1-14)/Pb(6)/Lilo/Lipo(1-5)) en er is ook een speciale balancer die tot 6S kan balanceren met doorkoppelmogenlijkheid naar 12S. Via een simpel kabeltje kletst de balancer met de lader. Hoe ze met deze 5S lader dan 12S gaan laden staat niet in het boek van de lader.
Alle accu cel spanningen kunnen apart uitgelezen worden. (Bij gebruik balancer)
En het ding is zeer klein, 500gram, mooi blauw verlicht display. 4 duidelijke knoppen, bediening spreekt vanzelf.
De prijs 86 euro bij Shamrock.

je kunt bij veel laders ook als exta transformater kopen die in muur kunt stoppen. Bij robbe ultmate in ieder geval wel misschien ook bij die jouwn 12 volt laderdan hoef geen nieuwe lader kopen

Back