zo als een aantal weten heb ik me trex 250Fbl verkocht.en was al een aantal maanden in bezit van de EX 6hv van rogier van www.rigiheli.com. zo als hij was bij de oude eigenaar. mijn setup : savox SC1280TC swash savox SH1290 tail yge 90HV esc gryphon quasar 75V 20A bec met switch met pin flag mikado V-bar bleu full line 5.2 pro hyperion sensor motor stock 2650 40C kleur stelling zal voor nm oranje.wit geel zijn. canopy worden een dezer dagen nog gespoten dank daar voor aan gerard. zodra de bouw er op zit zal ik hier het een en ander aan foto's neer poten. en vanmiddag was het feest. na een paar uur ruzie maken met de kabels en bedrading.
zo grootste deel zit er op nu zit ik nog met een aantal zaken. van de gryphon bec moeten 2 kabels in de RX volgens de handleiding(maakt het kanaal nog uit ) en van de ESC YGE 90HV moet er 1 in de RX (zelfde vraag welk kanaal)of maakt dat eigenlijk geen flikker uit aangezien de servo's in de Vbar gaan.. op de foto links de draden die in de RX moeten die van de bec af komen en rechts de kabel van de ESC..
mooie setup friend, maar wat ik wil er bij weten ivm dat ik geen ervaring met YEG heb en ik zie dat je appart bec gaan voor gebruiken en daarom wil ik het weten dat deze regelaar geen voldoende bec heeft of wil je extra gaan gebruiken ik heb zelf kontronik op mijn heli's zitten(120+HV op Logo600SE en 100+LV op 550)en voor mijn hoeft eigenlijk niet maar weet niet bij jou. ik zou wel dit volgen en zien jou maiden.
Aangezien een 600 size met 3 ds 610 servo's, een ds620 en een 9254 al pieken kan trekken in de omgeving van 8 tot 10 amp... En een servostekker kan in principe maar 2,5 amp continu aan. een bijzondere versie 5 daarom moeten er 2 stekkers in de ontvanger, om voldoende amperes de besturing in te krijgen. zou je 1 stekker in de ontvanger steken, heb je kans dat je amperes tekort komt, waardoor het voltage omlaag donderd met evt kans op een ontvanger reset (2.4 ghz) Kanaal maakt dus ook niet uit, aangezien het om de stroomvoorziening gaat en niet om het signaal. De stekker van de regelaar maakt dan weer wel uit, daar is het net andersom. die stop je erin voor het signaal, niet voor de stroom. Dus de rode (middelste) draad moet uit de stekker, dan zet je de bec buiten werking (meerdere bec's in 1 systeem gaat niet goed), en de stekker op je motorkanaal (3) aangezien je de servo's rechtstreeks in de vbar doet, is er een mogelijkheid om de 2e bec stekker in de vbar te proppen? Heeft hij rechtstreeks voeding ipv eerst door de ontvanger heen...
ik heb dus nu meerdere antwoorden de ene zegt laten zitten en de ene zegt verwijderen.....(op 2 fora)
Nog wat aanvullende uitleg. Het signaal gaat door een optokoppler die werkt simpel gezegd door een led en een sensor die zo zonder elektrisch contact informatie doorgeeft. Maar die rode draad zit er eigenlijk alleen voor de sier op, die had net zo goed verwijderd kunnen worden door yge maar kost waarschijnlijk meer moeite dan ff de plus op een dood punt vastsolderen
ik kan het dus idd laten zitten , hoe worden de lipo's dan verder aangesloten ? want ik heb dus nu 2 voedingen punten 1 op de bec en 1 op de esc ? of moeten deze door verbonden worden met elkaar.... ben nog niet echt bekend met een 12S setup.
zo vandaar weer lekker aan het prutsen geweest. hoef alleen nog maar de ESC en servo's aan te sluiten in de Vbar en de motorkabels nog netjes weg leggen.want die liggen nog niet netjes
dankje hier en daar nog wat puntjes op de I zetten en dan ben ik te vrede. achterkant kijk je bijvoorbeeld naar binnen en zie je zooi kabels wat ik niet mooi vind maar dat maken we dus nog voor een deel dicht