Compass 7HV

full

Toevallig in deze kit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat meen je niet, dat wordt op zoek naar een andere scorpion want wil zeker 10 polig en custom :yes::cool:

Waarom al kiezen voor een andere motor ?? Meestal geven de Compass motoren een supergoeie power en presteren ze door de band beter dan de aftermarket motoren.

Grtz,
Dirk

Hoeveel polen (magneten) heeft de Compass motor?
Als het er 10 zijn dan zal een HK-4035 met zijn 8 polen niet veel kunnen veranderen.
Een 5020 (10-polig en grotere diameter) zou een duidelijke verbetering kunnen betekenen.

dit is de reden voor de andere motor, voorlopige oplossing dan ...

Even opletten !!! Ik had ook pech

Compass 7HV - 700er Elektroheli von Compass Model - Seite 47 - RC-Heli Community

Bitte lesen! - Wichtig!

Leider kam es bei 2 Motoren der bereits ausgelieferten Compass 7HV Baukästen zu einem Statorschluss der zu einem Ausfall des Regler und/oder der Elektronik führen kann.

Um Euren Motor zu überprüfen braucht Ihr ein Multimeter oder einen Durchgangsprüfer, trennt die Steckverbindungen vom Motor zum Regler, stellt Euer Multimeter auf Durchgangsprüfung oder Widerstandsmessung und messt von jedem Motorstecker zur Motorwelle, Motorplatte und Motorglocke, es darf kein Durchgang bestehen! Sollte der Motor einen Statorschluss haben, nehmt ihn auf keinen Fall in Betrieb und wendet Euch an: customer.service@mttec.de

Wir arbeiten bereits auf hochtouren an diesem Problem und werden Euch im Fall eines Defekts natürlich einen neuen Motor zukommen lassen.

Hier ein Video das einen Statorschluss und die Messung zeigt:

JaJBdXrURfk[/media] - ‪Motor auf Statorschluss prüfen - How to test your motor!‬‏

Vielen Dank für das Verständnis,

Team Compass Model/MTTEC

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerlijk gezegt vind ik het wel slordig dat de 5020 er niet in past. Is het frame makkelijk aan te passen zonder al te veel stevigheid in te leveren?

Custom Scorpions zijn niet echt aftermarket dacht ik zo. Ik denk niet dat je beter krijgt dan dat.

Ik hoor ook goede dingen over de "standaard" Compass motoren, dus waarom een andere?
En wil je wel iets anders, ga dan voor een Copter30 motor van Plettenberg, die past, en ik vermoed dat deze momenteel toch één van de betere is, misschien wel de beste.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ik denk dat hier een foutje ingeslopen is, de Compass motor die meegeleverd wordt is een 540KV en geen 570KV.

Grtz,
Dirk

Yep, my bad, inderdaad de Compass 7HV motor heeft 570 KV, sommige pre-productiemodellen zijn geleverd met de can van de 6HV waarop nog 540KV staat.

Grtz,
Dirk

Yep, my bad, inderdaad de Compass 7HV motor heeft 570 KV, sommige pre-productiemodellen zijn geleverd met de can van de 6HV waarop nog 540KV staat.

Grtz,
Dirk

En is die 8 of 10 polig. En is het frame eventueel aan te passen voor de 50xx scorpion?

Je kan zelf het frame redelijk eenvoudig aanpassen zie ik.
Als je een beetje handig bent.
4x aluminium support (vulring) en twee carbon strips als nieuwe schoring (mocht het nodig zijn).
http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/ericw-albums-diverse-picture72527-motorsteun-7hv.jpg

Thanks Eric :p noem me gek maar voor mij zeker doorslaggevend of zon motor erin past. Dat compass daar niet naar gekeken heeft is me een raadsel, want het is wel de meest logische en krachtigste motor ervoor. Ben heel benieuwd naar de eerste flight reports.

eric, mooi voorstel, inderdaad is dat mogelijk !

De 7HV is met veel motoren getest, en ja toevallig past de scorp 5020 er net niet tussen, tja, om alleen daarvoor het originele design aan te passen ... je kunt niet alles hebben, elke heli heeft wel wat.

Bas

ik kreeg net een bericht dat de originele bijgeleverde bladen niet de juiste zijn, dit zijn vrij zware F3C bladen en minder geschikt voor fbless. Helaas een vergissing van de leverancier ...
Kunnen direct omgewisseld worden tegen spinblades 690mm of wachten tot de 'originele' Hawk 700mm 180grams

Bas

ik kreeg net een bericht dat de originele bijgeleverde bladen niet de juiste zijn, dit zijn vrij zware F3C bladen en minder geschikt voor fbless. Helaas een vergissing van de leverancier ...
Kunnen direct omgewisseld worden tegen spinblades 690mm of wachten tot de 'originele' Hawk 700mm 180grams

Bas
2e probleem , maar ook al weer opgelost. Kit zonder blades. Wil toch Mavrick g5 pro fbl's :yes:

Thx :), Klopt, is een onderdeel van mijn beroep (Tekenaar/constructeur/ontwerp).
Ben benieuwd hoe hij straks gaat vliegen mannen!

korte update :
Gisteravond even kort met de kop bezig geweest. De boutjes van de blad-as en de blad-as zelf dienen goed ontvet te worden en voorzien te worden van blauwe locktite. Dit staat ook in de manual dus je kunt het niet vergeten, maar ik vermeld het hier toch maar even.

Nu moet ik de staart aansturing nog wat inkorten en sommige ball-links nog wat opruimen en de rest van de elektronika nog plaatsen en de heli afstellen.
De genoemde ontbrekende/vervangende onderdelen worden morgen naar me toegestuurd.

Bas

Back