Vandaag, na een tijdje op pre-order te hebben gestaan heb ik mijn compass warp gekocht, afstand genomen van mijn trex 450 en gelijk voor het "betere" werk gegaan. Tot nu toe een erg leuke helicopter qua bouwen, heeft ook een volledig rigidkop, dus geen dempers in de kop. Geen TT maar een belt waar ik persoonlijk erg blij mee ben na 150 kromme TT gears gezien te hebben. Leuk detail is dat je een usb stick krijg met de manual erbij (SUPER manual trouwens) De manual begint bij de kop, deze werkt eigenlijk zoals een staart, geen featheringsshaft meer, maar een hub. De doos 1e Stap de grips: en de swashlinkjes, zitten heel erg stevig in elkaar De complete kop: En dat was zo'n beetje waar ik gestopt ben, morgen maak ik alles af vermoedelijk.
Kap is echt vreselijk mooi! Hij kwam wel heel erg krom uit de doos maar dat was opgelost met de verwarming en een doek erin. Mijn tailpulley zat ook al in elkaar, plus mijn swashlinks waren ook al klaar, degene die het eerst hun kit hadden (US) hadden hier problemen mee, de links barsten tijdens het indraaien, dus compass luistert echt vliegens vlug, weekje extra wachten waard.
Netjes! Blij dat ze er eindelijk waren iig... Bij het indraaien van de ballink in de elevator tube, even kijken dat het linkje in de tube gaat, anders even linkje iets opschuren. Passing is erg strak. Ik zie de eerste smack filmpies wel verschijnen!
Dus inplaats van een dun stangetje, een dik blok metaal, en daarmee 1 crashpart minder ?, interessant.
Geen dampners, maar druklagers. Sja tegenwoordig geen flybar meer he, geen dampeners meer nodig ? Nu snap ik ook waarom die niet met flybar word geleverd.
Mooie heli al vind ik de rotorkop wel wat cheap overkomen, vergeleken met de andere Compass heli's? Ben zeer benieuwd naar de rest!
Net weer verder gedaan, kleine opmerkingen zijn de ball links, die ik niet goed krijg, ze blijven niet mooi lopen ook al resize ik ze, ze komen ook erg makkelijk los, dit schijnt op te lossen zijn met 7HV ball links. De tailgrips zijn van plastiek dik minpunt, maar die zullen nog in metaal komen. De pulleys van de tail-tensioner lopen hakkelig en erg stroef als je ze vastdraait, vast is vast zeggen ze, maar zelfs dan loopt het niet zoals het moet, dus nu vertrouw ik op de locktite een beetje. De staart Tensioner De servo's zitten normaal vast met 1 schroef, maar ze zijn ook monteerbaar met 4 als je ze ff uitboort, de gaten hiervoor zijn al halfweg geboort uit fabriek af, dus snel gedaan en gemonteerd. En dan een hele mooie maingear, is wel wat anders dan die kromme hoepel van Align bijvoorbeeld.
Nog ff aan het frame gewerkt, begint op een rare heli te lijken. Het wordt wel absoluut geen licht ding. De belt tensioner heeft trouwens ook een counter bearing voor de motor, dus eigenlijk een lager in de shaft. Pfff al die Engelse termen
Kwaliteit druipt er vanaf. Mooie heli hoor. Mijn Trex450Pro V2 kan daar niet aan tippen als ik dat zo zie van de foto's. Ben erg benieuwd naar het complete plaatje als je heli afgebouwd is. Wacht het met spanning en geduld af. Vr Gr D
Over smaken, geuren en kleuren is niet te twisten maar wat mij betreft tot op heden de mooiste 450 size heli ooit verschenen. Wel een beetje "vreemde" main blade grips vind ik maar moet me inhouden hem niet te bestellen