Compass Warp 360

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door SandorV, 5 dec 2012.

  1. kmk

    kmk

    Lid geworden:
    14 okt 2009
    Berichten:
    477
    Locatie:
    Olen België
    Zat er al lang op te wachten om 'm live te zien en ziet er fantastisch uit:cool: Wat moet zo'n ding nou kosten??
    Zijn dat MKS 92 servo's?

    Grtz
     
  2. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Volledig kaal, met bladen en motor 350 euro geloof ik. Zit inderdaad ds92a servo's in.

    Hij is zo goed als klaar, de maiden zal nog even duren, mede door het weer, maar ik moet ook alle links opnieuw bestellen en vervangen door die van QuickUK, zijn ze een beetje de mist mee ingegaan met die dingen, gelukkig ben ik niet de enige haha

    Dus nog maar even wat foto's, in het echt is het ding heel mooi, voor een 450 size te zijn is hij toch een klets groter dan mijn oude 450pro.

    [​IMG]

    Landigsgestel gaat wel snel kapot zijn, weet ik nu al :p
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Hoe komt de lipo er nou op dan ?, eronder of erboven ?
    Dat hebben ze tog wel een beetje verandert dan bij de eerste plaatjes.

    Ah, even gegoogled, eronder dus.
    Kun je hem mooi met de accu balanceren ?
     
  4. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Dan moet ik nog zien, hij schijnt tailheavy te zijn met 1300mah batterijen, ik heb 1200mah. Maar mijn Vbar kan ik goed naar voren plaatsen en eventueel plak ik er een stukje lood in als hij echt slecht balanceerd.
     
  5. MrRigid

    MrRigid

    Lid geworden:
    14 jun 2012
    Berichten:
    277
    Locatie:
    Berlicum
    Met de lipo wat verder naar voren gaat dat prima Sander.
    Ziet er gelikt uit!
    Veel succes met de maiden :D
     
  6. Dflyer

    Dflyer

    Lid geworden:
    6 dec 2004
    Berichten:
    1.050
    Locatie:
    Loppem (BE)
    Mooi bouwverslagje Sander ! Nu vlug op naar de maiden :)

    Hopelijk komt mijn Warp ook eerstdaags toe ....

    Grtz,
    Dirk
     
  7. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Ben erg benieuwd naar je maiden..
     
  8. Spoek

    Spoek

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    22
    He, mooi man. Gister de mijne binnen gekregen dankzij Rogier!
    Mooi groene kap. [​IMG]

    Merkte alleen dat er geen thrust barrings in de bladeholder zitten. Zo staat het wel in de handleiding, maar er zitten gewone lagers in voorgemonteerd. Op de foto's van jou ziet het er ook zo uit. Vraag me wel af of deze lagers de kracht kunnen weerstaan...
     
  9. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Goed kijken in de manual, die thrustbearings zitten tussen de 2 normale bearings in, je moet eentje eruit tikken om aan de thrustbearings te komen, dit MOET je doen om ze opnieuw (meer) te vetten en de juise richting te checken, ze moeten namelijk niet in eender welke richting erin.

    Ik zeg het nog eens, lees erg goed de manual bij de heli!
     
  10. Spoek

    Spoek

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    22
    Agha. Kzal eens kijken. Dank
     
  11. Spoek

    Spoek

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    22
    Ik zie het al. De thrust barrings zitten in het midden en zullen wel tegen gehouden worden door een opstande rand?
    Is het nodig deze meer in te vetten dan? Ze zaten namelijk al voorgemonteerd. Ik neem aan ook in de goede richting.
    Of was het bij jou niet goed? Weinig zin om die kop weer uit elkaar te slopen. :-(
    Soms zeggen ze ook in de handleiding dat het voorgemonteerd is, terwijl het niet zo is.
     
  12. Spoek

    Spoek

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    22
    Vandaar de vraagteken achter zijn zin. Maar het zal wel zijn om de boel te dempen, maar misschien kan je het goed uitleggen, Anko, want ik weet het ook niet precies. Op deze kop zitten in ieder geval geen dempers.
     
  13. Spoek

    Spoek

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    22
    Oké.. Stap 31 zegt dat je geen 1mm spaces nodig hebt voor de MKS ds92 servos. Je komt er bij de allerlaatste stap pas achter dat ie wel nodig is. Althans ik heb de 92a+. Kan je weer de motormount gaan verwijderen. En de servos.
    Vind sowieso dat je de motormount pas als allerlaatste moet monteren/vastzetten want die zit echt in de weg.
    Ook de gaatjes in de canopy zijn te klein. Jammer. Voor de rest wel heel mooi gemaakt, en heel nauwkeurig.
     
  14. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Zelfde problemen had ik ook, canopiegaatjes heb ik iets groter geboort.

    Ondertussen ook een maiden gedaan die fataal is afgelopen, was in een groen net gevlogen die ik dus niet zag op het gras oeps, boom is een beetje krom that's it. Helaas nergens onderdelen...
     
  15. Spoek

    Spoek

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    22
    Aaarg, ja dat is mooi shit. Onderdelen.. Dan maar proberen de boom te herstellen.

    Ik ben aan het wachten op een fbl unit. Weet nog niet welke. Rot kerst, winkels dicht en geen post.
     
  16. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Niet echt een vrolijk kerstfeest.

    Ja Anko, uitleggen, anders niet meepraten.
    Je PBtjes lees je ook zeker niet, Anko ?

    Mischien weet ie het zelf ook niet.
     
  17. Spoek

    Spoek

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    22
    Dat betwijfel ik, hij weet verbasingwekkend veel van rc helis.

    Anyway, SanderV, sterkte met de heli. Heb je Rogiër al gevraagd om onderdelen? MrRigid Rigidheli.com?
     
  18. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Mee eens, en ook wel logisch want dempers zijn doorgaans om iets te dempen he :) Door dempers op de feathering-shaft kunnen de bladhouders en dus ook de bladen iets bewegen tov de rotorkop. Aan de ene kant dempt dat ongewenste bewegingen en dus krachten die zonder demping direct op de rest van de heli zouden werken maar het heeft ook effect op de besturing van de heli waarbij relatief harde dempers ook zorgen voor een meer directe reactie en zachte dus omgekeerd. De minimale en maximale demping zou afhankelijk zijn van het ontwerp en daar tussenin persoonlijke voorkeur.

    Bij de warp heb je toch die grips van carbon materiaal? dat kan op zich wel ietwat flexibel zijn en zo als demper werken. Maargoed, ben geen expert ofzo ;) heb het ook maar uit ervaring en wat ik her en der lees en vind dat wel interessant :) head dampers - HeliFreak
     
  19. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Gebeurd wel vaker. Losse flodder en dan wordt het stil..
     
  20. Spoek

    Spoek

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    22
    Thanks. De grips zijn van carbon, maar is wel erg stijf nog steeds. Je ziet in video's wel dat ze met extreem lage rpm kunnen vliegen zonder vibraties. Maar wellicht heb je gelijk dat het net genoeg demping geeft.
     

Deel Deze Pagina