compatibele onderdelen t-rex ===> zoom 450

Dag allemaal :-)

Ik heb dus een Protech zoom 450, erg leuke heli maar ik heb nu al 2 keer op 1 week tijd mijn landings gestel kapot gevlogen (beetje te veel negatieve pitch ingesteld).

Maar omdat dat onderdeel blijven vervangen weinig zin heeft zou ik er graag een steviger alternatief voor vinden. Ik had voor de t-rex 450 zo'n mooi carbon fibre exemplaar gevonden maar het zou zonde zijn dit te bestellen om dan tot te conclusie te komen dat het helemaal niet past.

Dus mijn vraag: welke onderdelen kunnen allemaal van een t-rex, mini titan of elke andere 450 size heli geleend worden om gebruikt te worden op een zoom 450?

Alvast bedankt !

Joris

Ok, ik zal dan maar zelf antwoorden.
Na een t-rex van een vriend gezien te hebben ben ik te weten gekomen dat bij een t-rex het landings stel er langs onder ingedraaid moet worden, bij mijn zoom langs de zijkant. Dat schiet dus niet op.

Kan je aan de onderkant niets zelf bevestigen dan?
Ik ken de Zoom niet zo goed, maar meestal kom je een eind met een Dremel en een beetje fantasie.
Ik vlieg nu een jaar en heb nog nooit een landingsgestel kapot gevlogen...
Misschien is het beter om rustig te oefenen met je gas stick, en hem niet uit reactie naar beneden te trekken als de heli iets doet wat je niet verwacht.
vaak is automatisch wat gas bijgeven, en je volledig focussen op je cyclic stick verstandiger...

Eric

Nee, aan de onderkant is er niets om te bevestigen, dus enkel langs de zijkant.
Maar het is ook niet zo'n ramp, die landings stellen kosten nu ook niet zoo veel.

Nu nog even zoeken naar de juiste curves en de afstelling wat beter krijgen en hij is zoals hij moet zijn ;-)

Joris, ik heb sinds gisteren eindelijk mijn Gogis skids eronder staan. Ze lijken me iets steviger dan het origineel, de heli komt een 3 cm hoger te staan en ze zijn zo'n 2 cm breder. Voor mij voldoende om zonder trainingskruis verder te vliegen.

Voor het esthetische moet je het niet doen, het origineel is veel mooier.

Maar volgens mij moet het mogelijk zijn om met wat creativiteit iets te arrangeren met andere skids ook. Zal vrijdag in Dortmund eens rondzien ;)

Grtz

Joris, ik heb sinds gisteren eindelijk mijn Gogis skids eronder staan. Ze lijken me iets steviger dan het origineel, de heli komt een 3 cm hoger te staan en ze zijn zo'n 2 cm breder. Voor mij voldoende om zonder trainingskruis verder te vliegen.

Voor het esthetische moet je het niet doen, het origineel is veel mooier.

Maar volgens mij moet het mogelijk zijn om met wat creativiteit iets te arrangeren met andere skids ook. Zal vrijdag in Dortmund eens rondzien ;)

Grtz

Dat is goed ;-)
Het is wel jammer dat het Gogis gestel niet zo mooi is, ik had gedacht dat dat stoerder zou staan.

Kijk eens aan, het ziet er nog mooi uit ook !
Zitten de juiste bevestigingen erbij om hem gewoon direct erop te schroeven? Want als ik moet gaan boren in het chassis gaat het gegarandeerd fout :-)

Ik heb er een metalen onder van rccentral , deze gaat echt niet meer stuk.Is van verenstaal...

RC-Central shop

Ziet er goed uit, maar is volgens mij niet geschikt voor de Zoom 450. Tenzij je de nodige wijzigingen maakt, want op de site staat geschikt voor de Zoom 425, en die heeft een bevestiging langs onder en niet langs de zijkant, zoals de 450. Ff op letten Joris ! Het is waarschijnlijk wel te regelen om dat te bevestigen, maar dan moet het ook nog groot genoeg zijn.

Hm, goed dat je me daar op wijst.

Nuja, dan maar terug een gewoon stel of zo'n gogis.

Wel grappig Yves, we hebben hetzelfde aantal berichten (nu ik 1 meer)

Back