Compatible bodies voor oude Tamiya TA03R-S (short) chassis?

Hey pieps,
Ben net nieuw in deze "scene". Heb een Tamiya Levant gekocht waar zeer leuk mee te crossen\springen is.:thumbsup:

Toen mijn zwager dit hoorde heeft hij mij al zijn oude karretjes gegeven (stuk of 6 in totaal).
Hier zit oa een TA03R-S (short) chassis bij. Ik begrijp dat dit een model is van ruim 10 jaar geleden, maar hoop nog ergens een paar leuke bodies te vinden. Liefst blanco zodat ik mijn creativiteit erop kan botvieren.

Heb shops bekeken, zelfs bij Huider langsgeweest in HHW, ge-Googled, ge-Ebayed, ge-marktplaatst..........noppes, nada, niente, nakkes.

Kunnen jullie mij helpen? ZIjn er misschien compatible bodies voor zover jullie weten?:confused: :help:

Alle advies is welkom, behalve "doe die oude troep weg" :rolleyes::rolleyes:

Laterrrrr!!!

Volgens mij kunnen er toch in principe alle gangbare 190mm bodies op? Of zit ik er nou naast?

@ Rogier, dat dacht de verkoper bij Huider nou ook. Dus hij een paar kappen passen en toen bleek idd dat de wielbasis in de lengte afweek. Vandaar de S achter het chassis naampie.

@ slashmaster, thanks voor de adviezen. Ga weer druk zoeken (tusssen het werk door...ahum) zoek oa op TA03 in de hoop kappen te vinden echter het gaat meer om HOP-UPS(??)die Google laat zien.

Ik zou eerder zoeken op '237mm wb body' of zoiets... HPI schijnt ze ook te maken.
Als je zoekt op 'TA03' vind je namelijk geen kortere kappen. Ja, wel hop-ups. Laat die maar voor later... ;) behalve als je TA03R-S nog geen kogellagers heeft. Die moeten er echt in, als je er mee wilt gaan rijden.

Zouden de kappen voor het M-chassis dan niet passen? Ook is er voor de TT-01 een serie kappen met een verkorte wielbasis, wellicht zit hier iets tussen.

Kom nu met name de Citroën Saxo GTI en Peugeot 106 GTI tegen.
Wel leuk, maar toch nog ff verder zoeken.

@ Slashmaster, op basis van de verkorte wielbasis zoeken is idd beter.

@ CircusAso, bedoel de de M02 kappen? Dat zag ik ergens voorbij komen d8 ik.........

Ga zo ff naar Muco hier in A'dam, als ik pauze heb, mss hebben ze nog wat liggen.
Houd jullie op de hoogte!

Kom nu met name de Citroën Saxo GTI en Peugeot 106 GTI tegen.
Wel leuk, maar toch nog ff verder zoeken.

@ Slashmaster, op basis van de verkorte wielbasis zoeken is idd beter.

@ CircusAso, bedoel de de M02 kappen? Dat zag ik ergens voorbij komen d8 ik.........

Ga zo ff naar Muco hier in A'dam, als ik pauze heb, mss hebben ze nog wat liggen.
Houd jullie op de hoogte!

Inderdaad de m-02/03 kappen, zijn zelfs 2 lengtes in te krijgen.

Komt 'ie weer met zijn catalogus...
M02 en M03 kappen passen niet. Die zijn 168mm breed, niet 190. En met 210mm veel te kort. Dat zijn echt kleine autootjes, ze hebben niet voor niets hun eigen race klasse ;).
M04 kappen (Honda S2000) zijn net te lang (239mm) en net te smal, 177mm. Zoek gewoon zo'n mooie Porsche of Peugeot! Of nog eens op internet.

MUCO had helaas ook nix.:roll:

Op naar :google: maar weer, helaas kom ik alleen de SAXO en 106 tegen, nog geen porsche.

Mss heeft een andere searchengine andere results.:rolleyes:

MUCO had helaas ook nix.:roll:

Op naar :google: maar weer, helaas kom ik alleen de SAXO en 106 tegen, nog geen porsche.

Mss heeft een andere searchengine andere results.:rolleyes:

Probeer de verschillende Ebay sites eens. Je komt dan vaak in Hong Kong nog wel wat tegen.

kijk ook eens naar de FF-01 ik heb een FF-01 met een Golf 3 VR6 body er op, deze is een stuk korter dan een standaard 1/10 auto.

Komt 'ie weer met zijn catalogus...
M02 en M03 kappen passen niet. Die zijn 168mm breed, niet 190. En met 210mm veel te kort. Dat zijn echt kleine autootjes, ze hebben niet voor niets hun eigen race klasse ;).
M04 kappen (Honda S2000) zijn net te lang (239mm) en net te smal, 177mm. Zoek gewoon zo'n mooie Porsche of Peugeot! Of nog eens op internet.

239mm val toch wel mee? Kan ik dat niet met wat vijl-snij- en spuitwerk maskeren? Moet maar 2 mm van af om 237mm te bereiken. Alleen de breedte is een probleem.:confused: :n00b:

Zal ook naar de FF01 kijken.

Laatst bewerkt:
de Tamiya M chassis' zijn in 3 wielbasis versies te krijgen, 210 idd, maar ook 225 en 240. 240mm is de L variant, dus de M01/2/3/4L. Denk hierbij aan de BMW Minicooper kap, S2000, SLK, Z3, Boxster en Carrera

ook is de M chassis iets breder dan 160, en is de TA03 érg smal. met 0mm offset denk ik rond de 180 hooguit, misschien zelfs smaller.

dan is er nog een merk wat brede spatborden maakt waarmee je dus veel bredere wielen kunt steken, Speed Way Pal. deze kun je vinden op Genki DoriDori, - RC Drift Goods
je moet dan de wielkassen iets groter uitknippen (anders kun je niet sturen), de spatborden spuiten in de kleur van de auto en dan de spatborden langs binnen aan de kap lijmen met bison rubberlijm ;)

edit: je kunt in duitsland ook de Tamiya E11 Corolla kap ervoor kopen, die zat ooit ook op de TA03FS. Kost 5 euro, en dan krijg je helaas niet de stickers en plastic delen erbij, maar die kun je evt. ook van een andere body pakken :) (of buckets maken en een HPI tunerkit kopen voor de spiegels, uitlaat en intercooler)

misschien erg oud

maar heb je nou een beetje een leuke kap kunnen vinden.
vast wel

kan jij anders even een foto maken van je chassis

ik heb ook nog zat ongespoten kappen liggen voor tamiya ta 03 maar weet ff niet welke

kan je een foto plaatsen

Mvg,
Karsten:)

Back