Compatible receiver en sat?

Ik vroeg me af of ik een
OrangeRx R110XL 2.4Ghz DSMX Satellite Receiver OrangeRx R110XL 2.4Ghz DSMX Satellite Receiver (long antenna version) (EU Warehouse)

Nodig heb i.c.m.

OrangeRx R620 Spektrum/JR DSM2 Compatible Full Range 6Ch 2.4Ghz Receiver
OrangeRx R620 Spektrum/JR DSM2 Compatible Full Range 6Ch 2.4Ghz Receiver w/Failsafe (EU Warehouse)

Dit beide in combinatie met een Spektrum DX6I voor een Hype UCF voor maximaal bereik

Ik vroeg het me af omdat de receiver gebruikt maakt van DSM2 en de sat van DSMX

Met een beetje zoeken kom je heel ver. ;)
Om je op weg te helpen heb ik wat zoekwerk voor je gedaan en vond op de site van Horizonhobby het onderstaande stukje.

Is DSM2 and DSMX equipment compatible?

Yes! DSM2 transmitters are forward compatible with DSMX receivers and DSMX transmitters are backward compatible with DSM2 receivers. And because DSM2 and DSMX share the same wideband DSSS foundation, all Spektrum users will enjoy superior range, speed and precision whether they're using DSM2 equipment, DSMX equipment or a combination of both.

It is important to note, however, that the only way to experience the full benefits of DSMX (wideband DSSS plus frequency agility) is by pairing a DSMX transmitter with a DSMX receiver.

Als je dat zo leest zou het moeten werken volgens mij. Wil je nog meer weten dan zal je wat verder moeten zoeken.

Ik zou niet met een DSM2 ontvanger en een DSMX satelliet gaan vliegen. Hou in ieder geval de Satelliet gelijk aan de ontvanger wat betreft het protocol.

De zender ziet tijdens het binden een DSM2 en een DSMX. Lijkt me niet ideaal. Je kunt natuurlijk aangeven dat je DSM2 wilt binden en dan gaat de satelliet wel mee. Maar nogmaals zou ik nooit zo gaan vliegen. Koop gewoon een DSM2 satelliet.

Back