competitie rijden

• Topicstarter Topicstarter Aidan
  • Startdatum Startdatum
A

Aidan

Guest
Beste alemaal
Ik ben net begonnen met het rijden van on road toerwagens.
Nu zit ik er aante denken om mee tegaan rijden in een competitie maar wat heb je buiten een auto heb een tt01 nog meer nodig en wwar moet ik rekening mee houden.

ligt eraan waar je wilt gaan rijden. Veel verenigingen hebben een instap klasse met de TT-01, ook de DTC kent een TT-01 klasse. Misschien handig aan te geven waar je woont, kunnen we je verder helpen.

Beste alemaal
Ik ben net begonnen met het rijden van on road toerwagens.
Nu zit ik er aante denken om mee tegaan rijden in een competitie maar wat heb je buiten een auto heb een tt01 nog meer nodig en wwar moet ik rekening mee houden.

De DTC zal helemaal ideaal zijn, dan ben je het volgende nodig:

-AMB Transponder
-Verschillende motor tandwielen en difftandwielen voor verschillende circuits, maar:
De maximale tandwiel verhouding is 55 op 25
-Reserve banden, dit zijn de banden die je gebruiken mag:
(50419) Tamiya Racing Radial Tyre
(50454) Tamiya Racing Slick Tire
-Een flinke dosis gezelligheid.

-Hier de link van het regelement:
http://www.rapidhobbyimport.nl/webshop/media/content/DTC2011boekje_reglement2.pdf

Wil je een andere competitie rijden moet je even zien bij welke club, de meeste hebben hun eigen regels, eigen motor en banden, dus dit even uitzoeken voor je ergens inschrijft.

Laatst bewerkt:
Aangezien je niet aangeeft wat voor competitie je wilt rijden ga ik uit van het rijden in een clubcompetitie? Laat je voorlichten op de club. Bij sommige klassen zijn vaste verhoudingen kwa tandwielen. Daar is dus ook bekend welke tandwielen je nodig hebt.
Je hebt dan maar één of twee verschillende tandwielen nodig om wat mee te experimenteren.

Begin eerst de clubraces te rijden en leer de auto afstellen.

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik zit te denken om bij Mach te gaan rijden.
En iderdaad in de club competitie.

Dan is het makkelijk. Er is een tt-01 klasse op de MACH en daar rijden ze met een vast overbrenging. Vraag het even na op de MACH en je kunt zo de benodigde tandwiel uitrekenen. Dat zullen ze daar ook wel zo weten trouwens. Koop er een extra kleinere tandwiel bij zodat je wat kunt experimenteren. Ben je meteen klaar voor de strijd.

De indoorbaan van de mach gaat deze week open en om een beetje rijervaring op te doen met een tt-01 is dat ideaal.
We hebben rijtijden daar dus kan je rustig je rondjes maken en er zijn zat mensen die je evt kunnen helpen met de auto..

Groeten

John

En de banden zijn dat de gewoon uit de doos of moet dat speciaal zijn.

Dat is dus bij iedere club anders, dus eerst informeren waar je wilt gaan rijden, alle info's staan meestal op de site van de clubs, maar laat je niet verassen, dus vragen voor je weer het verkeerde hebt verkocht en weer buiten de regeltjes valt.

Back