Complete ombouw Fg Monstertruck naar Beetle XXL

  • Topicstarter Topicstarter FgMonstertruck
  • Startdatum Startdatum
F

FgMonstertruck

Guest
Hallo allemaal.

Ik zal me eerst even in het kort voorstellen.
Mijn naam is Ilja Visser, ben 26 jaar, kom uit Deventer
en woon samen met mijn vriendin en ons zoontje van net 1 jaar oud.

Ik ben nu ruim een jaar actief bezig met bigscale auto's.
Voorheen nooit echt iets gedaan op het gebied van rc, dus bij
aanschaf van mijn Fg Monstertruck destijds had ik (te) weinig ervaring.
Ik kwam ooit eens een filmpje tegen van een bigscale en was meteen verkocht.
In een opwelling een tweedehands Fg Mt gekocht maar dat was helaas
een kat in de zak. Elke keer ging er wel iets kapot en ik beef maar bezig met
(kleine) dingen vervangen. Toen werd ik geinspireerd door iemand anders zijn
auto en heb toen besloten een heel bouwproject te gaan starten.

Zal vanaf begin tot eind de mooieste/leukste foto's laten zien en
de vorderingen van dit project.

De auto had een Pase Tuning motor maar het werd snel duidelijk dat deze niet meer zo goed was. Plastic aandrijfplaat versleten, tussenas versleten, plastic tandwiel op de tussenas snel versleten. Toen voor een mooie prijs een 23cc blok erbij gekocht puur voor de aluminium aandrijfplaat met rem en stalen remschrijf en stalen tandwielen. Dit is 1 van de eerste foto's met de 23cc erop. De aluminium achterkant zat er al op toen ik de auto kocht.

250420101107.jpg

230420101098.jpg


Even later nieuwe aluminium motorsteunen erop gezet en andere tandwielen
en een andere accu.

300620101347.jpg

010720101367.jpg


Daarna een ander setje velgen erbij.

DSC01151.jpg


Na een half jaar de Pase motor niet meer gebruikt te hebben werd het tijd om deze eens flink aan te pakken. Een totale revisie en tuning van het blok.
Want het carter bleek achteraf gewoon standaard te zijn.
Zat dus alleen een getunede cilinder op.
Foto van voor en na revisie/tuning.

040720101426.jpg

DSC01358.jpg


Daarna werd het tijd om de voorkant om te bouwen naar aluminium en ben ik
druk bezig geweest met alles polijsten. Ook zijn er zeer dikke dempers opgezet
die niet vaak voor deze klasse auto's worden gebruikt. De gele veren waren te slap maar met de blauwe veren werkt het perfect!

DSC01450.jpg

DSC01438.jpg


Daarna een nieuwe zender omdat de oude storing veroorzaakte.
Een Rn Fatpower uitlaat erop. Dit gaat zeer lekker!

DSC01501.jpg

DSC01494.jpg


Het begon natuurlijk weer eens uit de hand te lopen dus kwam er een aluminium servoplaat op.

IMG_0190.jpg


Toen kwam er een blauwe Senna Beetle kap.
IMG_0278.jpg


Ondertussen gewoon rijden maar wanneer het kon gewoon upgraden die hap :p

Onlangs is de wagen langzaam gestript...
06022011506.jpg


Om vervolgens weer om te bouwen naar full xl.
Een verlengde (+6cm) bodemplaat van alutec, de nieuwste versie.
Voor en achter ophanging van Elcon in xl uitvoering, lekker breed dus.
Carbon servoplaat met sterke digitale stuurservo.

Voor het polijsten van de verlengde plaat:
120320111248.jpg


En na het polijsten van de verlengde plaat:
120320111255.jpg


De aluminium delen van Elcon voor FG.
27022011994.jpg


En dan weer lekker bouwen. Met dit als resultaat tot nu toe.
120320111256.jpg

120320111262.jpg

150320111534.jpg

130320111316.jpg

150320111535.jpg


Er komt nog een nieuwe tank, wat klein materiaal, het blok word binnenkort
opnieuw gebouwd met nieuwe onderdelen en opnieuw getuned, en er komt
weer een nieuwe kap met nieuwe spoiler.

Genoeg foto's gezien, nu eens laten zien dat die power heeft! :banana:
Hoe plaats ik hier een filmpje zonder dat je op de link hoeft te drukken.
Dat lukt me namelijk nog niet echt. Maar de link is een filmpje van de auto een paar dagen terug. GVsO3Dpx5mk[/media] - FG Monstertruck Deventer 13
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede wheelybar.:)
Lang geleden een aantal van gemaakt en verkocht.
Goed te zien dat er nog steeds spullen van mij gebruikt worden.
Veel plezier met je wagen.
De Motoren van PaSe (Pascal Segers) waren echt kanonnen hoor.
Cilinder niet weg gooien .
Drop hem maar bij mij af mischien kan ik er nog wat mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi voorlopig nog niks weg haha.
De cilinder zit er nog op en voor de volgende revisie en tuning
moet ik eerst nog onderdelen bestellen.
Ik heb jou al eens voorbij zien komen op andere forum haha.
Weet jij trouwens hoe je hier een filmpje plaatst?
 
Dat ding heeft lekker veel power seg:).

En dat komt door die andere cilinder en uitlaat ?
Doet wel veel.:)
 
Ja jammer dat PaSé tuning ter ziele is gegaan :sad:

Is inderdaad wel jammer want het waren, en zijn nog steeds goede motoren.

@Olii

Het blok was eerst een 26cc standaard zenoah met alleen een Pase cilinderkit.
Dat was het enige wat was getuned.

Later is het blok bijna compleet gereviseerd met behoud van het carter,
cilinder en carburateur. Alle pakkingen zijn van Rn Tuning, het luchtfilter
is van Rn Tuning. Nieuwe zuiger met nieuwe zuigerveer. Deze is getuned
en aangepast voor de beste werking met de cilinder, deze was al getuned en
nog wonderbaarlijk in zeer goede staat. Dus konden we die nog gebruiken.
Het carter was nog standaard dus deze is bewerkt en aangepast voor een perfecte pasvorm op de cilinder. Alle poorten zijn dus bewerkt, de zuiger en carter zijn bewerkt en dit i.c.m. een Rn Fatpower uitlaat. Dit loopt super!

Het gaat nu al hard, maar de cilinder is toch een keer aan vervanging toe.
Die heeft al iets van 20 liter gehad nu. Ook van de vorige eigenaar nog.
Daarom word binnenkort het blok opnieuw opgebouwd met nieuwe cilinderkit, koppeling, getunede isolator, nieuwe carburateur met mini kogellagers op de
carburateur as. En dan word het blok opnieuw volledig bewerkt met een afgedraaide vliegwiel erop. Deze is nu ook nog standaard. Nieuwe krukaslagers in C3 uitvoering en nieuwe oliekeeringen en het blok is weer als nieuw.
Dus van de zomer zit er dus een zwaar getunede 26cc op :banana:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zeg, heel mooi werk hoor. Maar zo polijsten heeft toch weinig zin? Zelfs al rij je er niet mee, na een paar dagen ziet het al terug dof? En na 1 keer rijden is het effect wss al helemaal weg.
Die beetle kap staat een beetje hoog zeker? Welke kap rij je nu?
 
Dat valt heel erg mee. Na 4 keer rijden is het wel doffer.
Maar na het polijsten een week laten staan doet bij mij niets af
met de glans hoor. Na een week nog steeds een spiegel.:D
 
Back
Top