compressor AS186 legen met drain valve?

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Pieter-Jan, 3 jan 2020.

  1. Pieter-Jan

    Pieter-Jan

    Lid geworden:
    31 mrt 2019
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Wormerveer
    Hoi,
    net een compressor AS186 aangeschaft, moet ik nu na afloop iets doen met de drain valve (onderaan de "luchtopslag" om de tank te legen? Zou anders vocht in kunnen zitten oid in de compressor. Echter lijkt een vast ingedraaide dop. ik heb ook een ventieltje onder "een glazen behuizing" dit zou ook vocht tegenhouden begrijp ik.
    Handleiding en internet geven geen uitkomst waar ik het vocht nu uit mijn compressor krijg.
    Bedankt! Pieter-Jan
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb even gekeken en de drain plug zit in de regulator, dus waarschijnlijk ergens in het flesje onder de drukregelaar.
    Maar normaal gesproken zou onderin de tank een plug moeten zitten omdat daar water komt te staan.
    Er zit ook geen overdruk ventiel onderop waar je aan kan trekken zodat er water uit komt?

    GJ
     
  3. Pieter-Jan

    Pieter-Jan

    Lid geworden:
    31 mrt 2019
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Wormerveer
    idd onder de drukregelaar kan ik iets indrukken waardoor de druk afneemt (en ik denk ook vocht als dat er is) . ook is er een "bout" gedraaid onderin de tank, die kan er idd uit heb ik gemerkt, die zal ik dus af en toe eruit draaien na het airbrushen begrijp ik.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, je moet eens in de zoveel tijd de tank legen.
    Wel eerst de druk verlagen anders suit het water alle kanten op en vaak is het wat roestig, dat wil je niet op je kamermuren hebben.
     
  5. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als we hetzelfde plaatje hebben, er zit wel een overdruk ventiel op.
    bij het nippeltje waar de compressor pomp de lucht in de tank pompt.
    Daar tegenover zit de drukschakelaar die de pomp aan en uit schakelt.

    Wat je ook kunt doen bij het ontwateren, is de compressor kantelen en dan dat ventiel los trekken.
    Met wel heel weinig druk op de ketel.
     

Deel Deze Pagina